SalBa katkaisi Miesten voittokulun

21.01.2013

Rauman SalBa osoittautui miesten edustukselle liian kovaksi palaksi ja piti pisteet länsirannikolla sunnuntaina pelatussa ottelussa lukemin 7-3(3-1,1-0,3-2). Koko ottelun vieraitaan terävämmin pelannut isäntäjoukkue ansaitsi pisteet paremmalla kamppailupelaamisellaan sekä terävällä maalinteollaan. "Ei ansaittu tänään kotiinviemisiksi yhtään enempää. Vastustaja oli selkeästi paremmin latautunut kuin me, joten iso osa tappiosta menee tänään minun piikkiini", Jukka Ruotsalainen kommentoi ottelun jälkeen.

Vaikka ottelu päättyikin lopulta selkein numeroin raumalaisille, niin draamaa ja jännitystä ei kamppailusta puuttunut. Isännät olivat avauserässä suvereeneja ja vain Jesse Johnssonin huipputorjunnat pitivät porvoolaiset erätauolle asti pelissä mukana. Ainoan porvoolaismaalin iski Antti Sihlman rankkarista. Toisen erän alkuun vieraille tarjottiin mahdollisuutta tulla peliin mukaan, kun se pääsi pelaamaan viisi minuuttia ylivoimaa. Ainoa maali nähtiin kuitenkin PSS:n päädyssä, kun Janne Hyvönen osui alivoimalla.

Kolmannen erän alkuun saatiinkin sitten päivän parasta pelaamista vierasjoukkueelta. Karvaustavan muutos toi pelaamiseen lisää intensiteettiä ja tilanteita alettiin saamaan myös SalBa-päätyyn. Painostuksen jälkeen saaduista kahdesta ylivoimasta onnistuttiin käyttämään toinen, kun Timo Iivonen osui Deina Imjackin komeasta poikittaissyötöstä. Tämän jälkeen vieraille vihellettiin ottelun toinen rankkari ja Sihlman niittasi pelin jo tilanteeseen 4-3 Tässä vaiheessa olisi luullut momentumin kääntyneen vieraille, mutta mitä vielä. PSS nappasi maalin jälkeisen aloitusvoiton, mutta pallo onnistuttiin hukkaamaan vielä omassa päädyssä vieraille. SalBa-hyökkääjä toimitti riiston jälkeen pallon luukulle ja PSS-puolustus joutui siirtämään maalia, jotta 5-3 osumalta vältyttäisiin. Tilanteesta rankkari ja Hyvönen liiraili isännät jälleen kahden maalin johtoon. Ja kun vielä heti seuraavassa vaihdossa SalBa maalasi nopean käännön jälkeen, oli peli käytännössä taputeltu. Loppulukemat 7-3 ja kaksi pistettä SalBan pussiin.

"Heikko esitys tänään meiltä. Jesse Johnsson ja Antti Sihlman pelasivat omalla tasollaan ja ansaitsevat maininnan. Päätä ei laiteta pensaaseen, vaan treenaaminen jatkuu heti maanantaina, jotta ollaan valmiita perjantain paikalliskamppailuun", Ruotsalainen paketoi ottelun.

Ottelun tilastot

Ottelun maalikooste PSS on YouTube
(Ilmestyy maanantain aikana)

27.11.2020Koronarajoitukset ja toimenpiteet 27.11.-20.12. - Harjoitukset ja pelitoiminta keskeytetään
30.04.2020PSS-valmennusryhmät kauden 2020-2021 juniorijoukkueisiin
12.03.2020PSS keskeyttää kaiken ohjatun harjoitustoiminnan välittömästi
10.02.2020 10.00Light Iron ja PSS jatkavat seurayhteistyötään
28.11.2019Itä-Uudenmaan urheiluakatemian info 2004-syntyneille
25.10.2019Tulevat ottelut Auroralla, VKO 43
03.09.2019Kuusi tyttöjunioria mukaan maajoukkueleiritykseen
03.09.2019Myös seuran C-tytöt SM-sarjaan!
01.09.2019Nappulakerho käyntiin syykuussa
29.08.2019B-tytöt ja C1-pojat SM-sarjaan