B-tytöillä voitokas SM-sarja-avaus

27.09.2015

PSS B-tyttöjen SM-sarja käynnistyi sunnuntaina kauden avausottelussa nurmijärveläistä SB-Pro:ta vastaan. Ottelu pelattiin Vantaalla uudella Tiger Sport Areenalla.

Ottelun ensimmäinen erä oli todella tasainen. Molemmilla joukkueilla oli hyviä paikkoja tehdä ottelun avausmaali, mutta molempien joukkueiden maalivahtien loistotorjunnat estivät maalien syntymisen.

Ottelun avausmaali nähtiin heti toisen erän alussa, kun kotijoukkueen pitkä roikkupallo tavoitti PSS -puolustajien välissä olevan vapaan pelaajan, joka jatkoi syötön suoraan ilmasta PSS maalin perukoille.

Ottelu jatkui edelleen erittäin tasaisena ja hyviä maalintekotilanteita nähtiin kummassakin päässä, kunnes kuusi minuuttia myöhemmin nähtiin Mikaela Backmanin loistava nousu ja terävä laukaus kahden nurmijärveläispelaajan välistä. Tämän laukauksen seurauksena joutui vastustajan maalivahti torjumaan eteensä ja paluupallon SB-Pron maalin löi taidokkaasti ilmasta Juulia Nurme.

Tästä maalista noin kolme minuuttia pääsi SB-Pro pyörittämään ylivoimapeliä. Juuri kun PSS:n jäähy oli päättymässä, kotijoukkue rankaisi tekemällä 2-1 johtomaalin. Porvoolaiset eivät tästä hätkähtäneet vaan minuutti tästä hienon sommitelman päätteeksi PSS tuli tasoihin Iina Latvalan toimesta. Toiselle erätauolle mentiin kutkuttavasti 2-2 tasatilanteessa.

Kolmas erä alkoi porvoolaisittain loistavasti. Erää oli pelattu parisen minuuttia, kun Mikaela Backman siirsi porvoolaiset ensi kertaa johtoasemaan. Kolmisen minuuttia edellisestä maalista nähtiin Annina Levälammen vahva nousu maalille, jonka seurauksena PSS siirtyi 2-4 vierasjohtoon.

Tämän jälkeen SB-Pro laittoi kaiken peliin ja tuli hakemaan palloa syvältä PSS:n kenttäpäädystä entistä voimakkaammin. Eikä aikaankaan, kun pallo poltteli PSS maalivahdin hyppysissä ja Pro kavensi 12 minuuttia ennen pelin loppua tilanteeksi numeroihin 3-4.

Vastustajien kuluttavan prässipelin seurauksena, oli Pro pakotettu ottamaan aikalisä jo seitsemän minuuttia ennen varsinaisen peliajan päättymistä. Pienen lepohetken seurauksena Pro sai kehitettyä vielä pienen kirivaihteen ja PSS olikin ajoittain pienissä vaikeuksissa. Ottelun lähestyessä loppua peli alkoi kääntyä porvoolaisille ja ajassa 58:36 Juulia Nurme sinetöi Veera Mäyrän syötöstä ottelun loppulukemiksi 3-5.

Ottelun maalikooste tästä.

PSS B-tyttöjen SM-sarja jatkuu 9.10. ja 11.10. kotiotteluilla sipoolaista ÅIF:ia ja espoolaista Northern Starsia vastaan. Tervetuloa kannustamaan!

27.11.2020Koronarajoitukset ja toimenpiteet 27.11.-20.12. - Harjoitukset ja pelitoiminta keskeytetään
30.04.2020PSS-valmennusryhmät kauden 2020-2021 juniorijoukkueisiin
30.03.2020A-tytöt pelaavat SM-sarjaa kaudella 2020-2021