Naiset pistejakoon hyvässä salibandytunnelmassa

22.10.2012

Porvoossa oli odotettavissa tiukka vääntö kahden ennakkoon tasavahvan joukkueen kesken. Ja sitä saatiin mitä odotettiin, niin kentällä kuin katsomossakin. PSS ja Koovee saivat yhden sarjapisteen lisäksi liikkeelle hyvää tunnelmaa luoneen runsaslukuisen porvoolaisyleisön. Tiukka vääntö päättyi jatkoajan jälkeen 3-3 (0-0, 1-1, 2-2).naisten_salibandyliiga.jpg

Ensimmäinen erä oli hienokseltaan porvoolaisten hallintaa ja maalipaikkojakin sen verran, että ottelun olisi voinut ratkaista jo alussa. Kukaan ei päässyt kuitenkaan tuulettelemaan osumia, joten tauolle lähdettiin kuparista rikkomatta.

Toiseen erään osat vaihtuivat ja oli Kooveen vuoro hallita. Tamperelaiset veivät  pallollista peliä miten halusivat, mutta sen verran tiivistä oli kotijoukkueen puolustuspelaaminen, että vaarallisiin maalintekopaikkoihin vieraat eivät kovin monta kertaa päässeet. Maalihanat ottelussa saatiin auki vasta pelin edettyä yli puolen välin, kun vastustajan Oona Kauppi viimeisteli ottelun avausosuman. Kotijoukkueen maalitilin aukaisi Ella Holmberg vajaa kymmenen minuuttia myöhemmin ja erätauolle lähdettiin 1-1 tilanteessa.

Kolmannessa erässä mentiin sitten päästä päähän ja maaleja tehtiin vuoron perään. Kotijoukkueen toisen (ja oman kauden avausmaalinsa) teki Carolina Forsblom ja jotta peli pysyi mahdollisimman jännittävänä, Kooveen Emma Rantanen kuittasi seuraavana maalintekijänä tilanteen tasoihin. Ennen PSS:n pistejakoon oikeuttavaa maalia kolmannen maalin ehti tehdä tamperelaiset, kun liigadebyyttiään pelannut Mia Vallenius heilutti verkkoa porvoolaispäädyssä.

pss-koovee_tasoitus.jpgKun Koovee vielä juhli jo voittomaalilta vaikuttanutta 3-2 johto-osumaa, iski PSS:n Milla Vähälä tasoituksen maalin edestä. Riikka Karjulan (vas) paluu PSS:n väreihin toi heti ryhtiä koko joukkueen otteisiin. (kuva: Tuula Heino-Kyllönen)

PSS:n onneksi vielä viime kaudella vierasjoukkue Kooveen värejä edustanut Milla Vähälä sai PSS:n pelatessa ilman maalivahtia rusikoitua Janica Ignatiuksen maalille toimittaman pallon maalinedushässäkän päätteeksi tamperelaismaaliin. Ratkaisua ottelulle lähdettiin hakemaan vielä jatkoajalle, mutta se jäi molemmilta joukkueilta tekemättä. Pisteet siis jakoon tuloksella 3-3.

Vaikka aivan kuluvan kauden koko sarjan ennätysyleisöä (389 katsojaa ottelussa Classic-Koovee) ei saavutettukaan, oli tunnelma ottelussa erittäin hyvä sekä kentällä, että erityisesti katsomossa. Paikalla oli yli 350 katsojaa ja ottelun tasaisuus piti jännitystä yllä ottelun loppuun asti. Myös ottelun tuomarilinja antoi joukkueille mahdollisuuden rehtiin vääntöön ja molemmat joukkueet pelasivatkin melko fyysisesti. Molemmat joukkueet kaipasivat ennakkoon tästä ottelusta pisteitä ja se näkyi ehkä hiukan joukkueiden otteissa jännityksenä. Ottelun lopputulos lienee molempien joukkueiden kannalta lopulta tyydyttävä, vaikka molemmilla oli paikat voittoonkin.

- Tiukka vääntö, ja se oli ennakkoon odotettavissakin. Voimme olla pistejakoon tyytyväisiä, sillä taas mentiin yksi askel nuorella joukkueella eteenpäin. Ehkä eilinen B-tyttöjen SM-sarjan ottelu painoi osalla jaloissa, mutta muuten ihan terävää vääntöä. Krista (Nieminen) oli nainen paikallaan tänään tolppien välissä, mietti joukkueen valmentaja Sauli Hynynen ottelun jälkeen.

- Kiitokset koko joukkueen puolesta hienolle kotiyleisölle. Joukkue selvästi nautti pelaamisesta, kun katsomoonkin saatiin PSS:n väriä ja tunnelmaa, kiitteli Hynynen lopuksi kotiyleisöä.

yleiso3.jpgPaikalle saapuneet 352 katsojaa toivat otteluun mukavasti urheilujuhlan tuntua. (kuva: Tuula Heino-Kyllönen)

Kotijoukkueen onnistujia maalivahti Krista Niemisen ohella olivat myös paljon töitä tehnyt Janica Ignatius sekä tasaisen hyvän pelin pelannut Ella Holmberg. Myös maajoukkuekutsun saanut Henna Uljua onnistui uudessa roolissaan pakin paikalla mainitsemisen arvoisesti. Vierasjoukkueesta kannattaa mainita maalissa pelannut Sonja Mäkinen, joka onnistui tehtävässään mallikelpoisesti ja ennakkoon mielenkiintoa herättäneet Kaupin kaksoset Oona ja Veera, olivat aina vaarallisia omassa hyökkäyspäässään.

Ottelun tilastot

Tuula Heino-Kyllösen ottelukuvat

Kooveen raportti ottelusta

PSS palaa kotikentälle maaottelutauon jälkeen 11.11.2012, kun se kohtaa Happeen Jyväskylästä. Tervetuloa jälleen sankoin joukoin luomaan porvoonhenkeä Aurorahallille!

Vaikka Naisten Salibandyliiga jatkuu Porvoossa vasta pienen tauon jälkeen, on porvoolaisilla edessään tulevalla viikolla kunnon talkoot, sillä siihen mahtuu ensin keskiviikkona klo 18:30 Auroralla pelattava Tyttöjen Nuorten SM-sarjaottelu tähän asti tappioitta pelannutta Tapanilan Erää vastaan sekä lauantaina vieraissa pelattava liigaottelu viime kauden hopeajoukkue SB-Prota vastaan.

Sunnuntaina joukkue matkaa vielä Tyttöjen SM-sarjaotteluun nousijajoukkue Happeen vieraaksi ennen maaottelutaukoa. Onnea taistoon!

28.04.2022Kiitos Kode!
27.11.2020Koronarajoitukset ja toimenpiteet 27.11.-20.12. - Harjoitukset ja pelitoiminta keskeytetään
30.04.2020PSS-valmennusryhmät kauden 2020-2021 juniorijoukkueisiin
16.04.2020Liiganaisille maajoukkuetason vahvistus