Naiset lauantaina Tiikereiden vieraaksi - Sunnuntaina Tyttöjen nuorten SM-sarjaa Auroralla!

23.11.2012

PSS jatkaa vierasvoiton metsästystä Naisten Salibandyliigassa lauantaina, kun se matkustaa pisteen sen yläpuolella majailevan Tiikereiden vieraaksi Tikkurilan Urheilutalolle. Ottelu puhalletaan käyntiin klo 15:00. Sunnuntaina jatkuu puolestaan Tyttöjen nuorten SM-sarjajoukkueen taival kärkiottelussa. Kotiottelu PSS – Kapa-65 alkaa klo 16:30 Auroralla.

naisten_salibandyliiga.jpgEnnen kauden alkua Classicin ja SB-Pron suurimmaksi haastajaksi veikkailtu Tiikerit on aloittanut kauden pisteiden valossa yllättäen hieman alavireisesti. Joukkue on voittanut seitsemästä pelistään kaksi ja koonnut neljä pistettä eli yhden enemmän kuin PSS. Pari kierrosta takaperin joukkue voitti kotonaan sarjassa PSS:n perässä jumbona majailevan SPV:n maalilla lukemin 4-3 ja ennen tätä ottelua se haki pisteet Tampereelta Kooveen vieraana niin ikään maalin voiton turvin 3-2.

Kaikki joukkueen ottelut ovat olleet ns. maalin tai kahden pelejä suuntaan tai toiseen lukuun ottamatta sarjakärki Classicille kärsittyä kolmen maalin ja viime kierroksella NST:lle kärsittyä neljän maalin tappiota.

Joukkueen avainpelaajiin voidaan lukea naisten maajoukkueeseenkin noussut nuori puolustaja Laura Manninen, jonka viuhuvien laukausten eteen on PSS:n puolustuksen syytä löytää. Myös joukkueen kokenut kapteeni Elina Enlund on alati vaarallinen tilanteisiin päästessään. PSS:n tavoin myös Tiikereistä löytyy nuoria tulevaisuuden lupauksia, kun joukkueen sisäisen pistepörssin kakkosena majailee vasta vuonna 1997 syntynyt Ella Sundström.

Alkukaudesta ärsytetty tiikerilauma tulee lauauntain otteluun taatusti hampaat kiiluen eikä tule päästään porvoolaisia helpolla.

Jos on Tiikereiden pisteiden metsästys ollut vaikeaa alkukaudella, on se ollut sitä myös PSS:n osalta. Sillä on kahdeksasta ottelusta koossa kolme pistettä. Joukkue on napannut tähänastiset pisteensä kotikentällään, kun kauden kotiavauksessa se voitti M-Teamin lukemin 4-2 ja seuraavassa kotiottelussaan sai tasapelipisteen Kooveelta lukemin 3-3.

Toisin kuin Tiikereillä PSS:n kaikki pelit eivät ole pysyneet tasaisina, vaan välillä pelintaso on vaihdellut huomattavasti ja välillä luntakin on tullut tupaan huolella. Kärkijoukkueet Classic (7-3), SB-Pro (9-1), OLS (7-4), NST (6-1) ovat kylvettäneet joukkuetta urakalla. Pahnan pohjimmaisena löytyy 7-3 kyykkäys vahvan alkukauden pelanneen Erä III:n vieraana kolmannella ottelukierroksella.  Ennen viime tiistaina pelattua Classic-ottelua PSS kohtasi kotikentällään Happeen, jolle se hävisi kolmannen erän maaleilla lukemin 4-2.

PSS lähtee lauantain otteluun jälleen haastajana, mutta tietoisena omista mahdollisuuksistaan. Tuloksista huolimatta joukkueen esityksissä on ollut nähtävissä positiivisia merkkejä ja oikean pelihuumorin säilyessä kehitys varmasti jatkuu ja pisteitäkin on tulossa pukinkonttiin.

- Vaikka molemmat joukkueet kaipaavatkin pisteitä, niin kyllä meidän keskittyminen on täysin oman pelin kehittämisessä, kuten tähän asti ja myös jatkossa. Kun keskitytään omaan tekemiseen huolella, niin kehitys jatkuu ja pisteitäkin tulee lisää varmasti. Tiikerit eivät ole päästäneet paljoakaan maaleja ja puolustavat tiiviisti. Meidän tuleekin käyttää omat mahdollisuutemme vastaiskuihin rohkeasti, jotta maaleja saadaan aikaiseksi. Lisäksi puolustuksessa pitää olla nöyrä, tehdä työ entistä huolellisemmin ja tehdä Tiikereiden maalinteko mahdollisimman vaikeaksi, ennakoi PSS:n valmentaja Sauli Hynynen ottelun aattona.

PSS:n sairastuvalla on edelleen ruuhkaa, kun hyökkääjä Milla Vähälä sekä puolustajat Hilma Haakana, Minttu Koskenlaita ja Roosa Laiho puuttuvat edelleen pitkäaikaispotilaina kokoonpanosta. Lisäksi puolustaja Tiia Lehikoinen puuttuu viikonloppuna sekä hyökkääjän Henna Uljuan pelaaminen on vielä epävarmaa.

Naisten Salibandyliigan tilastot ja otteluohjelma

Sunnuntaina Tyttöjen nuorten SM-sarjaa Auroralla

Tyttöjen nuorten SM-sarja jatkuu PSS:n osalta sunnuntaina sarjan kärkikamppailulla, kun sarjassa toisena majaileva Kapa-65 saapuu sen vieraaksi Auroralle klo 16:30 alkavaan otteluun. PSS on pelannut toistaiseksi tappioitta Kalannin ylpeyden seuratessa neljän pisteen päässä ottelun vähemmän pelanneena.

Sarjanousija Kapa-65 ei ole kuvia kumarrellut, vaan on voittanut pelaamistaan kuudesta ottelusta viisi ja kärsinyt ainoan tappionsa sarja-avauksessa hallitsevalle mestarille Kooveelle lukemin 4-2.

Mikäli PSS mielii jatkaa sunnuntain jälkeenkin tappioitta, on sen pystyttävä murtamaan vieraiden vahva puolustus (vain 15 päästettyä maalia) sekä saatava kiinni viime kevään U19-tyttömaajoukkueessa maailmanmestaruuden voittaneen Juulia Peuran ympärille rakennettu ykkösketju. Kalantilaisjoukkueessa vilisee viime vuosina tyttöjen ikäluokkatapahtumiin valittuja pelaajia ja Peuran ohella tarkkana pitää olla etenkin nuoren C-tyttöikäisen Sofia Leinon kanssa.

Jo ylempänä mainittu PSS:n sairaslista pätee myös tyttöjen ottelussa.

Tervetuloa Auroralle seuraamaan jännittävää kärkikamppailua sunnuntaina klo 16:30!

Sarjaohjelma ja tilastot

28.04.2022Kiitos Kode!
27.11.2020Koronarajoitukset ja toimenpiteet 27.11.-20.12. - Harjoitukset ja pelitoiminta keskeytetään
30.04.2020PSS-valmennusryhmät kauden 2020-2021 juniorijoukkueisiin