PSS Liiganaiset: Seuraavaksi edessä Tour De Pohjola

25.09.2013

naisten_salibandyliiga.jpgHulttiojengin kausi jatkuu tulevana viikonloppuna pohjoisen kiertueella. Lauantaina joukkue kohtaa viime kaudella pronssimitalit pokanneen OLS:n Oulussa ja sunnuntaiksi matka jatkuu Kajaaniin sarjanousija Papasin vieraaksi.

Lähtökohdat

Naisten Salibandyliiga puhallettiin viikonloppuna käyntiin kaikkien kolmen joukkueen osalta. PSS avasi sarjan Erä III:n vieraana voittamalla 4-1 (0-0, 1-0, 3-1) ja kärsi kotikentällään tappion kauden ylivoimaiselle ennakkosuosikille Classicille lukemin 7-4 (3-1, 3-2, 1-1).  Tulevan lauantain vastustaja maajoukkueen päävalmentaja Karo Kuussaaren luotsaama OLS puolestaan aloitti sarjan vain yhdellä pelillä voittaen siinä Kooveen jatkoajalla lukemin 4-3 (1-0, 1-3, 1-0, 1-0).

Erä III:a vastaan sarja-avauksessa PSS sai hyydytettyä alkujännityksen kotijoukkuetta nopeammin ja pelasi kärsivällisesti puolustuksessa. Samaa kärsivällisyyttä Hulttiot tulevat tarvitsemaan kärkijoukkueisiin kuuluvaa OLS:aa vastaan. Kokenut ja fyysinen viime kauden mitalijoukkue tulee kotiavaukseensa kovaa tietäen, että viime kauden karsijalle häviäminen kauden ensimmäisessä kotiottelussa olisi katastrofi. Tuo asetelma sopiikin Hulttioille enemmän kuin hyvin. Joukkue lähtee vieraskentälle positiivisella asenteella nauttimaan pelistä, mutta samalla taistelemaan kynsin ja hampain vieraspisteistä. Nuorella joukkueella ei ole avausviikonlopun perusteella kuvien kumarteluun mitään syytä edes mitalisuosikkeja vastaan.

Sunnuntaina Kajaanissa on niin ikään odotettavissa kova fyysinen taistelu. Papas aloitti sarjan lauantaina erittäin hyvin taistelemalla M-Teamin vieraana itsensä ensin 3-0 johtoon, mutta kokeneempi liigajoukkue puristi vielä rinnalle ja ohi voittaen lopulta kajaanilaiset lukemin 5-3 (0-3, 2-0, 3-0). Sunnuntaina Classicin ohella sarjan suurin ennakkosuosikki SB-Pro oli puolestaan Kajaanilaisille tyly emäntä. Nurmijärveläiset tylyttivät taululle murskalukemat 13-1 (3-1, 5-0, 5-0).

Fyysinen ja erittäin liukkaasti liikkuva Papas tuleekin sunnuntain otteluun varmasti edellisestä ottelusta sisuuntuneena. Kajaanilaiset pääsevät otteluun levänneenä, kun taas PSS matkustaa koko viikonlopun ja pelaa lauantaina Oulussa. Tämä antaa Papasille pienen edun omalla vahvalla osa-alueellaan. Tuosta lähtökohdasta huolimatta Hulttioilla on tähän otteluun hyvät lähtökohdat. Avaus viikonlopun draivilla ja huolellisella puolustuspelaamisella tästäkin ottelusta on mahdollisuus lastata pitkälle kotimatkalle bussin konttiin kilometrejä keventävät sarjapisteet.

m-team_mainos.jpg

Aiemmat kohtaamiset

Viime kauden avauskohtaamisessa heti sarja-avauksessa OLS vei kotonaan PSS:aa selvästi lukemin 7-4. PSS:n kotikentällä kyyti oli vielä kylmempää, kun rutinoituneet pohjoisen tytöt veivät pisteet Ouluun numeroin 6-0. Papasta PSS ei kohdannut viime kaudella.

Kommentti

Hyvillä mielin lähdetään reissaamaan taas ja ottamaan askeleita eteenpäin omassa pelissä. Puolustus on avainasemassa tänäkin viikonloppuna. Siinä kun onnistutaan ja otetaan askeleita eteenpäin, niin silloin on mahdollisuus onnistua myös tuloksellisesti, PSS:n valmentaja Mika Strömberg miettii.

Karo Kuussaari kertoo OLS:n sivuilla PSS:n lähtevän otteluun ennakkosuosikkina.

- Veikkaanpa, että joku Hidalgo Kuussaaren pelaajista on tehnyt källin ja laittanut treeneissä hänen vesipulloonsa jotain muutakin kirkasta sekaan, kuin vettä. Sen verran fiksusta miehestä on kyse, ettei tuollaisia ankkoja suusta muuten pääse,Strömberg vinkkaa hymynkare suupilessä.

Sairastupa

Hyökkääjä Janica Ignatius on päässyt kevyesti harjoittelemaan edellisinä viikkoina ja palasi tällä viikolla lähes kahden kuukauden tauon jälkeen joukkueen harjoituksiin. Pelaaminen on kuitenkin vielä epävarmaa. Varmasti sivussa ovat maalivahti Alisa Levälampi (jalka), puolustajat Roosa Laiho (jalka) ja Jasmin Sandvik (käsi) sekä hyökkääjät Olivia Kortelainen (käsi) ja Daniela Westerlund (lonkka).

Liekeissä

Kristiina Kauppila, OLS

Maajoukkueen vakiohyökkääjä paukutti avausottelussa Kooveeta vastaan tehot 1+1 ja ratkaisi ottelun jatkoajalla. On vahva kuin härkä ja menee epäröimättä maalitilanteisiin.

Hanna-Mari Uimonen, OLS

Niin ikään maajoukkueen vakiohyökkääjiä. Maila käy ja maisema vaihtuu vauhdikkaasti. Taitoa riittää.

Elisa Leinonen, OLS

Maajoukkuerinkiin noussut nuori häkkäri pitää OLS:n päästettyjen sarakkeen pienissä lukemissa.

Sini Markkanen, Papas

Divarissakin kovia tehoja paukuttelut peluri aloitti liigauransa tekemällä kolme häkkiä avausviikonloppuna.

Sini Mikkonen, Papas

Voitti divarissa joukkueensa pistepörssin ja aloitti vahvasti myös liigassa. Avausviikonloppuna tehot 1+1.

Anni Hakkarainen, Papas

Kuului joukkueensa kolmen tehokkaimman joukkoon Divarissa ja niin ikään aloitti pistetehtailun (0+2) liigassa heti avausviikonloppuna.

Henna Uljua, PSS

Hulttiojengin kapteeni lämmitteli avausviikonloppuna tehot 6+0. Paikkoja oli tuhlattavaksikin.

Iina Siirilä, PSS

Nuori alakerran mailataituri on sopeutunut uudelle pelipaikalleen puolustukseen mainiosti. Kädet käy ja jalat liikkuu. Kulkee Hulttiojengissä nimellä ’Poliisi’.

Minna Nurmi, PSS

Taistelee jokaisesta pallosta viimeiseen asti. Kilometrejä kertyy ottelussa enemmän, kun Antti Teivaiselle Kuninkuusraveissa. Todellinen raataja ja joukkuepelaaja. Kova luu.

untitled-1.jpg

28.04.2022Kiitos Kode!
16.04.2020Liiganaisille maajoukkuetason vahvistus
08.04.2020Kia Lehmusvuori Liiganaisiin