Lauantaina Koovee vieraskentällä - Sunnuntaina Auroralla TPS

05.11.2013

naisten_salibandyliiga.jpgNaisten Salibandyliiga jatkuu maajoukkuetauon jälkeen tupla viikonlopulla, kun PSS matkustaa ensin lauantaina Kooveen vieraaksi Tampereelle ja sunnuntaina se saa Auroralle vieraita Turusta. Ottelu PSS-TPS puhalletaan käyntiin Isänpäivänä klo 17:00 ja luvassa on jälleen kova taistelu pisteistä!

Lähtökohdat

PSS:n alkukauden ottelurytmi on ollut verkkainen, mutta marraskuussa tilanne muuttuu, kun edessä on viisi ottelua reilun kahden viikon sisään. Alla on kuitenkin jälleen parin viikon tauko otteluista, joten se asettaa oman haasteensa viikonlopun otteluihin valmistautumiseen. Joukkue harjoitteli lokakuussa erittäin kovaa ja ennen maajoukkuetaukoa se alkoi näkymään sen otteissa pienenä väsymyksenä. Nyt tahtia on hieman kevennetty ja sitä kautta on haettu tuoreutta pelaamiseen. PSS-leiristä peräti viisi pelaajaa oli U19-tyttömaajoukkueen tai naisten maajoukkueen mukana Göteborgissa, joten viisikkoharjoitukset ovat jääneet vähiin.

Lauantain vastustaja Koovee on aloittanut kauden vahvasti, vaikka se lymyileekin sarjataulukossa hieman PSS:n takana. Joukkueella on takana jatkoaikatappio viime kauden pronssimitalisti OLS:lle, niukka tappio mestari Classicille ja samoin niukka tappio vahvasti aloittaneelle Happeelle. Erä III:n vieraana pisteet menivät jakoon, kun taas NST ja Sheriffs saivat selkäänsä Kooveelta suurinumeroisesti.

PSS ja Koovee ovat toisilleen tuttuja joukkueita. Molemmissa joukkueissa pelaa liuta nuoria tulevaisuuden tähtiä, jotka ovat vuosittain kohdanneet myös junioriotteluissa ja pelanneet erittäin tasaisesti. Lisää mielenkiintoa otteluun tuo vielä viime kaudella PSS-paidassa viilettäneen kaksikon Senni Hietanen ja Milla Vähälä pelaaminen tällä kertaa vastustajan väreissä.

tps_mainos.jpg

Sunnuntain vastustaja TPS on puolestaan aloittanut kauden ennakko-odotuksiin nähden alakanttiin. Sille on kertynyt kuudesta ottelusta kolme pistettä. Voiton se on napannut M-Teamista vieraskentällä ja sarja-avauksessa se otti pisteen Sheriffseiltä. Lokakuussa joukkue ei voittanut kertaakaan, joten tulevana viikonloppuna se varmasti hamuaa taas voittojen tielle.

Sunnuntaina saattaa olla mahdollisuus nähdä sarjan nuorimman kolmikon kohtaaminen, kun TPS:n paidassa viilettää vuonna 1998 syntyneiden ikäluokan kirkkain tähti Jenna Saario ja PSS:lla on heittää kentälle niin ikään saman ikäluokan kärkikastiin kuuluvat Fanny Holmberg ja Daniela Westerlund.

Tervetuloa Aurorahallille sunnuntaina 11.11. klo 17:00 luomaan urheilujuhlan tuntua - Iskät sisään ilmaiseksi!

Edelliset ottelut:

9.10.2013 Erä III – Koovee 4-4 ja. tilastot

12.10.2013 OLS – TPS 10-1 tilastot

12.10.2013 PSS – M-Team 3-2 tilastot, otteluraportti

13.10.2013 Classic – Koovee 8-5 tilastot

13.10.2013 Papas – TPS 4-3 tilastot

19.10.2013 TPS – Happee 2-8 tilastot

20.10.2013 NST – Koovee 2-6 tilastot

25.10.2013 Sheriffs – PSS 3-8 tilastot, otteluraportti

26.10.2013 TPS – SB-Pro 0-13 tilastot

Seuraa heitä:

Veera Kauppi, Koovee

Vasta vuonna 1997 syntynyt superlahjakkuus omaa poikkeuksellisen pelikäsityksen ja huikean tekniikan. Tehoja on kertynyt  8+6=14 ja niillä irtoaa koko sarjan pistepörssin neljäs sija.

Oona Kauppi, Koovee

Siskonsa tavoin kuuluu liigan suurimpiin tulevaisuuden tähtiin. Taitava ja maaliahne peluri luo usein maalipaikan tyhjästä joko itselleen tai ketjukaverilleen. Pisteitä tähän mennessä 6+4=10.

Senni Hietanen, Koovee

Ei tarvinne esitellä porvoolaiselle yleisölle. Yksi koko sarjan kovimmista laukauksista, ellei kovin. Ottanut paikkansa nopeasti Kooveen hyökkäyksessä ja säestää hyvin tehoillaan ’ihmekaksosia’. Joukkueensa pörssissä kolmantena tehoin 5+3=8.

Jenna Saario, TPS

Vuonna 1998 syntynyt mailataituri siirtyi täksi kaudeksi TPS:n väreihin ja on heti ottanut paikkansa joukkueen pörssikärkenä. Tähän asti tehot 4+2=6.

Milla Nordlund, TPS

Saariota vuoden vanhempi Nordlund pelaa niin ikään ensimmäistä kauttaan liigassa, mutta on heti osoittanut kuuluvansa liigan tulevaisuuden tähtiin. Tähän asti tehoillut 2+1=3.

Siru Karjalainen, TPS

noona.jpg

Tiikereistä siirtynyt vauhtikone tuo tarvittavaa kokemusta joukkueensa hyökkäykseen. Pelaa aina satalasissa ja paikan tullen verkko helähtää. Saarion jälkeen joukkueensa pörssikakkonen tehoilla 2+3=5.

Henna Uljua, PSS

Joukkueen nuori kapteeni liidaa nuorta ryhmäänsä jo kokeneen pelurin ottein. Pelaa isolla sydämellä eikä jätä ainoatakaan tilannetta kesken. Johtaa koko sarjan pistepörssiä tehoin 14+3=17.

Ella Holmberg, PSS

Vasta 1996 syntynyt superlahjakkuus jonka kädet käy huimaan tahtiin ja pallo löytää ketjukaverin lapaan lähes mahdottomistakin paikoista. Mahtuu koko sarjan pistepörssin top 10-listalle 7+4=11 tehoin.

Noona Björkman, PSS (kuvassa)

Rauhallinen ja varma peluri ei väistele kentällä ketään. Mitä isompi peli tai mitä tärkeämpi hetki, sitä suuremmat saappaat kaivaa Björkman kaapista. Tähän asti tehoillut 3+2=5.

Kokoonpano:

Pitkäaikaispotilaista Roosa Laiho ja Olivia Kortelainen puuttuvat edelleen kokoonpanosta. Jasmin Sandvik harjoittelee puolestaan jo joukkueen mukana, mutta ei liene kokoonpanossa vielä viikonloppuna. Sunnuntain Tyttöjen Nuorten SM-sarjan ottelu vaikuttanee sekin TPS-pelin kokoonpanoon jollain tavalla.

Linkit:

Kooveen kotisivut

TPS:n kotisivut

Naisten Salibandyliigan tilastot ja otteluohjelma

28.04.2022Kiitos Kode!
16.04.2020Liiganaisille maajoukkuetason vahvistus
08.04.2020Kia Lehmusvuori Liiganaisiin
19.03.2020PSS Liiganaisille kaksi pelaajavahvistusta
17.03.2020Liiganaisten kausi pakettiin - Päävalmentaja Kouvalaisen mietteet kaudesta
28.11.2019Itä-Uudenmaan urheiluakatemian info 2004-syntyneille