Naisten Salibandyliiga palaa MM-tauolta torstaina - PSS saa vieraita itärajalta!

15.12.2013

naisten_salibandyliiga.jpgNaisten Salibandyliigan neljän viikon MM-tauko on ohi. PSS palaa tositoimiin jo torstaina, kun se saa Aurora Square Gardenin lämpöön vieraakseen Lappeenrannan ylpeyden NST:n. Ottelun ja muun ohjelman lisäksi illan aikana palkitaan PSS:n kuukauden tyttöjuniori sekä nähdään, kun PSS:n E-D junioreiden rankkariparhaimmisto haastaa Naisten liigaveskarin. Joukkueet marssivat laatikkoon klo 18:30.

Lähtökohdat

PSS palaa maajoukkuetauolta sarjan viidennellä sijalla, kun vierasjoukkue NST on muutaman sijan alempana kahdeksantena. Molemmilla joukkueilla on alla pitkä kuukauden ottelutauko, joten lähtökohtia on vaikea veikata. Vahvoilla on se joukkue, joka on pystynyt hyödyntämään tauon paremmin harjoittelussaan sekä saa tauon jäljiltä nopeammin pelirytmistä kiinni.

Vaikka NST majailee sarjataulukossa kotijoukkueen takana, tiedetään se nihkeää alkukautta paremmaksi joukkueeksi. Parasta aikaa naisten MM-kisoissa viilettävä Marianne Hannonen sekä maajoukkuerinkiin kuuluva Juuli Hakkarainen johtavat konkareina nuoren aina ’sata lasissa’ kentälle marssivan joukkueen hyökkäystä. Puolustuksessa U19-tyttöjen sekä naisten maajoukkuetaustaa omaava maalivahti Anni-Maija Seppänen sekä kokenut puolustaja Inka Lampinen kuuluvat joukkueen kulmakiviin ja pitävät huolen, että vastustaja pysyy pienissä maalimäärissä. Ennen sarjataukoa NST nappasi tärkeät pisteet Sheriffsin vieraana, mutta kärsi heti seuraavana päivänä kirvelevän maalin tappion TPS:lle Turussa.

nst_mainos.jpg

PSS puolestaan katkaisi edellisessä ottelussaan kotikentällä Happeen pitkän voittoputken pelaten kaksi erää kauden parasta peliään. Tätä ennen edellisellä viikolla joukkue eteni Suomen Cupissa jatkoon 1. divarin Steelersin kustannuksella. Joukkueen kapteeni Henna Uljua on syksyn aikana johtanut pisteiden valossa joukkueen hyökkäystä mallikkaasti, mutta mm. nuoret Ella Holmberg ja Linda Törnqvist ovat tukeneet hyvin rinnalla, tosin Holmberg on pelannut kaksi edellistä ottelua puolustajana. Joukkueen maalivahdit Krista Nieminen ja U19-tyttömaajoukkueessakin pelaava Alisa Levälampi ovat pelanneet vahvan syksyn PSS:n nuoren puolustuksen lukkona ja ovat joka ottelussa antaneet joukkueelleen mahdollisuuden voittaa.

Kokoonpano

Pitkäaikaisloukkaantuneista Olivia Kortelaisen rannevamma pitää hyökkääjän sivussa aina helmikuulle asti. Puolustaja Roosa Laihon kausi on viimeisen arvion mukaan ohi ennen, kuin se ehti alkaakaan. Jo edellisen kauden alkupuolelta vaivannut sitkeä jalkavamma ei ole leikkauksista ja kuntoutuksista huolimatta parantunut odotetusti. Myös puolustaja Jasmin Sandvik on käsivamman takia pitkään sivussa. Hyökkääjä Janica Ignatius sai Steelers-ottelun alussa iskun pohkeeseen, eikä pelannut edellisessä Happee-ottelussa. Jalka ei ole vielä täysin kuntoutunut, joten pelaaminen torstain ottelussa on epävarmaa.

Muuta

Koko syksyn vahvasti kotijoukkueen tukena olleelle kotiyleisölle on tarjolla jouluhässäkän keskellä lämmintä tunnelmaa myös erätauoilla. Ottelun aikana mm. palkitaan PSS:n marraskuun tyttöjunioripelaaja sekä nähdään, kun PSS:n E-D tyttöjen ja poikien rankkariparhaimmisto pääsee haastamaan PSS:n liigaveskaria.

Tervetuloa torstaina klo 18:30 Aurora Square Gardenin kuumaan tunnelmaan seuraamaan ’Hulttiojengin’ ja ’Nakkipaketin’ kovaa taistelua pisteistä!

Linkit

Pojot.fi - Naisten Salibandyliigan kattavat tilastot

Pojot.fi - PSS:n kattavat tilastot

Pojot.fi - NST:n kattavat tilastot