PSS liiganaisten syyskausi 2014-15 paketissa

27.12.2014

Syyskausi paketissa – Liiganaiset hyvissä asetelmissa kohti kevättä

Porvoon Salibandyseuran liiganaiset pelasivat menneenä sunnuntaina viimeisen ottelunsa ennen joulutaukoa Jyväskylässä. Happee kaatui TV-ottelussa tiukan väännön jälkeen luvuin 4-6. Syyskausi on nyt paketissa ja on aika kerrata miten kausi on tähän asti sujunut kun reilu puolet otteluista on pelattu.

Porvoottaret lähtivät melko hyvistä asetelmista joulutauolle sillä naiset majailevat sarjataulukossa sijalla neljä. Otteluita ennen joulutaukoa pelattiin 12 kappaletta ja niissä Porvoolaiset keräsivät 16 pistettä. Edellä oleva kärkikolmikko on tasainen sillä sekä Classicilla, SB-Prolla, että NST:llä on kasassa kaikilla saman verran pisteitä, eli 20. Matkaa kärkeen on siis vain neljä pistettä.  Suomen Cupissa Naisten taival valitettavasti päättyi harmillisesti puolivälierissä Kooveeta vastaan.

Liiganaisten yksi tärkeimmistä tavoitteista tällä kaudella on säilyttää asemansa neljän parhaan joukossa ja varmistaa näin ollen runkosarjan päättyessä kotietu pudotuspeleihin. Tällä hetkellä näyttää melko hyvältä, mutta vielä on melkein puolet otteluista pelaamatta. Porvoolaiset näyttivät kuitenkin, että peli sujuu melko hyvin ja hyvänä päivänä he pystyvät haastamaan melkein minkä joukkueen tahansa. Naiset hävisivät alkukaudesta vain neljä ottelua ja niistä kaksi sarjan ennakkosuosikeille ja kärkinimille Classicille ja SB-Prolle. Toiset tappiot tulivat hiukan harmillisesti Erälle ja Kooveelle. Nämä ottelut olisi ehdottomasti pitänyt voittaa. Alkukauden yksi tärkeimmistä voitoista oli ehdottomasti NST:n kaataminen Lappeenrannassa luvuin 3-8. Porvoolaiset pääsevät kuitenkin pelaamaan revanssiottelun jokaista joukkuetta paitsi M-Teamia vastaan, jonka kanssa onkin jo väännetty kahdesti.

Porvoolaisten otteet ovat siis olleet suurimmiksi osiksi vakuuttavia ja maalierokin on tällä hetkellä melko hyvä, +28. Tytöt viilettävät tällä hetkellä kuuden ottelun voittoputkessa liigassa ja jatkoa lähdetäänkin hakemaan heti tammikuussa. Paljon parannettavaakin omassa pelissä on, mutta suunta on kuitenkin nousujohteinen. Asetelmat ovat siis melko hyvät kevätkaudelle lähdettäessä ja jengi on erittäin nälkäinen ja menestyksenhaluinen.

PSS:n tehokkaimpina ovat hääränneet tutut nimet Henna Uljua (13+6=19) sekä Ella Holmberg (6+9=15) mutta lisätehoja on tuonut myös täksi kaudeksi keltamustiin palanut Jonna Karonen (9+9=18) joka on ollut huikaisevassa iskussa. Myös Fanny Holmberg, Julia Turunen, Noona Björkman sekä Daniela Westerlund ovat nakuttaneet tehoja yli piste per peli tahdissa. Tehoilijoita siis riittää laajalta rintamalta ja maalivahti Krista Nieminenkin on pelannut hyvän alkukauden, torjuntaprosentti tällä hetkellä 85.71 ja taskussa pari nollapeliä.

Kevätkausi starttaa erittäin tärkeillä otteluilla joissa olisikin tärkeää napata jokainen mahdollinen piste. PSS:n kolme ensimmäistä vastustajaa onkin Koovee (4.1), NST (11.1) sekä Classic, (23.1) joten tärkeät ottelut ovat kyseessä. Kotipelejä Liiganaisilla on jäljellä kuusi kappaletta joten kaikilla on vielä hyvä mahdollisuus tulla hallille kannustamaan ja tukemaan Porvoolaisia runkosarja tärkeissä ratkaisupeleissä. Ensimmäinen niistä pelataan siis jo sunnuntaina 4.1 tuttua Kooveeta vastaan. Koovee on Porvoolaisia jäljessä vain 2 pistettä eli kyseessä on niin sanottu ”neljän pisteen peli”. Kaikki siis hallille huutamaan!

PSS Liiganaiset kiittävät kaikkia yhteistyökumppaneita ja faneja menneestä syyskaudesta ja toivottavat kaikki lämpimästi tervetulleeksi hallille jatkossakin!

DS

sarjataulukko syyskauden jälkeen: (kuva floorball.fi)

kuvankaappaus_2014-12-27_kello_7.44.04.png

28.04.2022Kiitos Kode!