Ella Sundström Liiganaisten riveihin - Kokoonpano nyt kasassa.

26.08.2016

Porvoon Salibandyseuran liiganaiset ovat tehneet vielä yhden huippuhankinnan kun hyökkääjä Ella Sundström liityy joukkueeseen. Kauden alkuun on enää muutama viikko ja kokoonpano on nyt selvillä.

sundstrom.jpg

Keltamustat liiganaiset vahvistuvat entisestään kun Ella Sundström siirtyy SB-Prosta Porvooseen. 18-vuotias Ella on melkoinen monitaituri joka varmasti tulee vahvistamaan PSS:n hyökkäystä entisestään. Alunperin Ella on Tikkurilan Tiikereiden kasvatti, mutta viime kaudet hän on viilettänyt SB-Pron riveissä jossa hän pääsi juhlimaan kertaalleen jopa Suomen mestaruutta. Ellalle on nuoresta iästään huolimatta kertynyt jo 84 liigapeliä joissa hän on nakuttanut vakuuttavat tehot 43 + 30 = 73. Playoffs-otteluitakin on kertynyt mukavat 36. Ella on tietenkin myös tuttu näky maajoukkueessa ja hänellä on takanaan jopa kahdet U19 MM-kisat josta taskuun on jäänyt kaksi MM-hopeamitalia. Tällä hetkellä Ella kuntouttaa leikattua polveaan mutta peluri itse vaikutti erittäin innostuneelta uudesta haasteestaan;

Tervetuloa Porvooseen Ella! Miksi PSS ja mietitkö muita vaihtoehtoja?

- Valitsin Porvoon, koska joukkue ja taustat vaikuttavat tavoitteellisilta. Oli muutama muukin vaihtoehto, mutta just tällä hetkellä PSS oli paras vaihtoehto. Oon ollut Koden valmennuksessa aiemminkin ja koen, että Kode tulee varmasti olemaan tärkeässä roolissa mun kehityksen kannalta.

Miten on kesä mennyt ja mitkä ovat fiilikset tulevalle kaudelle uudessa joukkueessa?

- Tämä kesä on ollut mulle aika erilainen kuin yleensä. Toukokuussa olin polvileikkauksessa ja tämä kesä mennyt polvea kuntouttaessa. Vielä on aikaa siihen, että pääsee pelaamaan, mutta polvi pitää saada huolella kuntoon. Fiilikset tulevalle kaudelle ovat tosi hyvät ja odottavaiset. Moni pelaaja on jo ennestään mulle tuttu ja oon pelannut muutamien kanssa yhdessä aikaisemminkin.

Miltä joukkue vaikuttaa ja mitkä on tavoitteet tulevalle kaudelle?

- Jengi vaikuttaa innokkaalta ja voitonhaluiselta ja hyvin oon päässyt jengiin sisälle! Mun tavoite tällä hetkellä on saada itseni kuntoon ja päästä pelaamaan sitten, kun se aika koittaa sekä sitä kautta lähteä kehittämään itseäni eteenpäin. Joukkueena meidän tavoite on ehdottomasti taistella kirkkaimmasta mitalista!

Myös päävalmentaja Jukka "Kode" Kouvalainen kommentoi tuoreinta hankintaa seuraavasti: "Ilo saada joukkueeseen yksi liigan huippuhyökkääjistä. Nuoresta iästään huolimatta kovia saavutuksia jo vyöllään. Uskonkin että Ellasta tulee olemaan meille paljon iloa".

Joukkue nyt kasassa

Tulevan kauden kokoonpano alkaakin nyt siis olemaan selvillä ja näyttäähän se melko vahvalta. Niinkuin jo aikaisemmin uutisoimme, liiganaiset saivat muutaman kovan paluumuuttaajan Sveitsistä kun maalivahti Krista Nieminen, hyökkäälä Ella Holmberg sekä puolustaja Mira Oksman palasivat Porvooseen. Lisäksi joukkue vahvistui rutkasti kun mm. Marianne Kinnunen, Renate Taka-Aho sekä maajoukkueen luottopakki Mia Karjalainen siirtyi keltamustiin. Joukkueesta muualle siirtyi mm. Milla Korhonen sekä Iina Siirilä.

Naisten Salibandyliiga pyörähtää käyntiin noin kolmen viikon kuluttua ja keltamustien liiganaisten valmistautuminen on sujunut hyvin. Joukkueella on edessään vielä yksi tiukka viimeistelyleiri jonka jälkeen kausi pyörähtää käyntiin kotiavauksella Kooveeta vastaan lauantaina 17.9 klo 17 Auroralla. Nähdään silloin!

PSS Liignaiset kaudella 2016-2017:

Maalivahdit: Alisa Levälampi, Krista Nieminen

Puolustajat: Linda Törnqvist, Mia Karjalainen, Viivi Laitinen, Janika Martinsalo, Mira Oksman, Renate Taka-Aho, Marianne Kinnunen

Hyökkääjät: Ella Sundström, Riikka Pohjola, Noona Björkman, Fanny Holmberg, Ella Holmberg, Henna Uljua, Julia Turunen, Marjut Kinnunen, Kia Kunttu, Emilia Brusas, Jonna Karonen, Annina Levälampi, Ada Väisänen, Iina Latvala, Elina Hautojärvi.

Päävalmentaja: Jukka Kouvalainen

Valmentaja: Samu Björkman

28.04.2022Kiitos Kode!
16.04.2020Liiganaisille maajoukkuetason vahvistus