Itä-Uudenmaan urheiluakatemia 2022-2023

YLEISTÄ

Urheiluakatemiaan valitaan mukaan pelaajia, jotka haluavat elää terveellisesti sekä opiskella ja urheilla tavoitteellisesti. Urheiluakatemiassa urheilija sitoutuu kolmeen päätavoitteeseen:

-       kehittymiseen kohti tasapainoista elämäntapaa
-       suunnitelmalliseen opiskeluun ja valmistumiseen
-       tavoitteelliseen ja monipuoliseen treenaamiseen

Urheiluakatemiatoiminnalla pyritään tukemaan urheilijaa kaikissa näissä osioissa ja niihin suunniteltujen etappitavoitteiden saavuttamisessa.

AKTEMIAAN HAKU

Pelaajalla tulee olla halu kehittyä valitsemallaan tasolla:

a)       tavoitteellisena urheilijana (taso III)

b)       kohti kansallista salibandyhuippua (taso II)

c)       kohti kansainvälistä salibandyhuippua (taso I)

Haku etenee vaiheittain seuraavasti:

-        juttele joukkueesi valmentajan kanssa harjoittelutavoitteistasi

-        keskustele myös koulusi opon kanssa, miten voit hyödyntää akatemiatreenejä kurssisuorituksinasi

-        hakulomake löytyy Urheiluakatemian nettisivuilta, täytä se yhdessä joukkueesi vastuuvalmentajan kanssa

-        päätös urheiluakatemiaan hyväksynnästä tulee hakuanomusten mukaan (hyväksyntäpäätökset tekee urheiluakatemian koordinaattori kuultuaan seuran valmennuspäällikköä)

-        hyväksynnän jälkeen allekirjoitat urheilijan sopimuksen keskusteltuasi sen läpi koordinaattorin kanssa

Hakeminen urheiluakatemiaan

KUSTANNUKSET

Akatemiaan hyväksyttyjen urheilijoiden kustannukset koostuvat kahdesta osasta: Itä-Uudenmaan urheiluakatemian lukuvuosimaksusta ja salibandyryhmäläisten seuramaksusta.

IU-akatemian lukuvuosimaksut löytyvät Akatemian sivuilta.
Salibandyryhmän seuramaksu on 140,00 € / pelaaja / kausi 2020-2021. Seuramaksun perii Porvoon Salibandyseura, joka on sitouttanut valmentajan salibandyryhmän valmentamiseen.

PSS:n seuramaksu kattaa salibandyryhmän valmennuskulut. Ryhmällä on käytössään myös tarvittavat harjoitusvarusteet.

Seuran omat urheilijat 80 e/kausi ja seuran ulkopuoliset 140 e/kausi.

Seuran tarjoamalla valmennuksella huomioidaan akatemialaisen harjoittelun yksilölliset tarpeet. Salibandyryhmän valmentaja on kauden aikana yhteydessä kauden kulusta lajivalmentajien kanssa. Urheilijoille annetaan myös paljon vastuuta oman harjoittelun suunnittelussa.

YHTEISTYÖOPPILAITOKSET

Linnankosken lukio, Borgå Gymnasium, Östra Nylands yrkesinstitut Inveon, Edupoli, Point College, Haaga Helia ammattikorkeakoulu, Askolan lukio, Yrkesinstitutet Prakticum.

VALMENTAUTUMINEN JA HARJOITTELUN SEURANTA

Urheiluakatemian aamuharjoitukset alkavat elokuussa. Urheiluakatemiaan valituille urheilijoille toimitetaan tästä tarkempi info. Aamuharjoitukset pidetään kahtena koulupäivänä viikossa (keskiviikko ja perjantai). Harjoitukset alkavat joka aamu klo 8:00 ja päättyvät 9:15.

On erittäin tärkeää harjoitusten sujuvuuden ja yleisen joustavuuden sekä harjoitusilmapiirin kannalta, että kaikki opiskelijat ovat valmiina aloittamaan harjoitukset tasan kello 8:00. Lukiolaisilta ei vaadita osallistumista harjoituksiin koeviikon aikana. Harjoituspaikkana toimii pääasiassa Aurorahalli.

Urheiluakatemiajäsenyys keskeytyy, mikäli harjoittelu- tai opiskelusuunnitelmien mukaiset kriteerit eivät täyty.

LISÄTIEDOT:

Akatemian koordinaattori
Tommy Ekblom
044 230 8183
tommy.ekblom@iuakatemia.fi

Salibandyn lajivalmennuksen suunnittelusta ja toteutuksesta vastaa seuran valmennuspäällikkö Ilkka Heikkinen.

Seuran kotisivut: http://www.porvoonsalibandyseura.net
Akatemian kotisivut: http://iuakatemia.fi/