PSS C-tytöt SM-karsintoihin

19.08.2015

Porvoon Salibandyseuran C tytöt ovat alkukauden tärkeimmän turnauksen kynnyksellä. Karsinnat C-tyttöjen valtakunnalliseen SM-sarjaan ovat edessä tulevana viikonloppuna. 22. ja 23.8 pelataan karsinnat neljässä lohkossa, ja porvoolaiset ovat tulessa Myllypurossa. Lohkon viidestä joukkueesta kaksi parasta selviävät suoraan SM-sarjaan, ja kolmonen taistelee vielä paikasta auringossa seuraavan viikonlopun jatkokarsinnoissa.

Huhtikuussa voitokkaasti päättyneen aluemestaruusturnauksen jälkeen ladattiin jokunen viikko akkuja, jonka jälkeen ohjelmassa oli muutamia lajitreenejä, ja HJC turnaus Myllypurossa. Kesäkuussa treenattiin salissa kerran viikossa, ja fysiikkaa pari kertaa viikossa. Heinäkuun omatoimijakson aikana iso osa joukkueesta oli mukana huikeassa Prague Gamesissa Tsekeissä, ja osa vielä liiton talenttileirillä. Elokuun alussa kokoonnuttiin, ja valmistautuminen karsintoihin alkoi.

Kesän treenit olivat sujuneet melko hyvin, ja fysiikka- ja juoksutreeneissä oli aika kivasti tyttöjä mukana. Elokuun alun Loisto-Cup kertoi hieman missä mennään. Pelattiin koko turnaus laajalla materiaalilla, ja testailtiin vielä pelaajia. Pronssisija oli hieno suoritus, ja samalla huomasimme, että C tytöistä löytyy paljon erittäin hyviä joukkueita ympäri Suomea. Loisto-Cupin jälkeen tiivistimme hieman ryhmää, ja karsintakokoonpanomme oli valmis.

Karsintaturnauksen lohkomme on erittäin kova. Avausvastustaja SSV on viime otteluissa ollut meille todella vaikea vastustaja, ja voittoja ei ole tainnut meille muutamaan otteluun tulla. Avausottelun merkitys korostuu vielä karsintalohkon jatkoa ajatellen, joten tiukka ja kova peli on varmasti tulossa. Lauantain toisen vastustajan, pohjoisen aluemestarin Astraian, kohtasimme Loisto-Cupissa, ja vaikka voitimme niukasti tuolloin, on Astraia erittäin vaarallinen, ja heillä on hyvät mahdollisuudet kammeta itsensä kahden joukkoon lohkossa. Muutamia erittäin taitavia tyttöjä, ja hyvää joukkuepeliä nähtiin Astraialta Loisto-Cupissa.

Sunnuntain avausvastustaja BB-88 on lohkovastuksista tuntemattomin meille, mutta huhut kertovat hyvästä joukkueesta, joka on pelannut kevään turnauksissa vahvasti. Lauantain tulokset kertonevat meille lisää..  Päätöspelissä vastassa tuttu ja vahva Pirkkalan Pirkat, joille hävisimme melko puhtaasti Prague Gamesin finaalissa. Nyt toki meillä pitäisi olla melko ehjä ja täysi rosteri, joten uudet kujeet..

Eli erittäin kova lohko, mutta aluemestarina lähdemme kuitenkin ehdottomasti metsästämään SM-paikkaa, ja uskon että siihen on täydet mahdollisuudet. Viikonloppu on kuitenkin nopeasti ohi, joten jokaiseen peliin pitää olla valmiina, ja taistelutahto pitää olla kohdillaan.

PSS C tytöt pelaavat pelinsä siis Myllypuron Arena Centerissä, lauantaina klo 13.00 ja 15.30, sekä sunnuntaina klo 11.15 ja 15.00, kenttä nro 2:lla. Tervetuloa kannustamaan!