PSS IV upeasti jatkoon Suomen Cupissa

07.09.2015

PSS IV taisteli upeasti tiensä Suomen Cupin toiselle kierrokselle viikonloppuna Myllypurossa.Ensimmäisessä ottelussa kaatui IV-divarin kestomenestyjä SaVe numeroin 2-1 ja toisessa kolmosessa pelaava Flob II numeroin 4-1. Näillä tuloksilla PSS IV eteni siis jatkoon lohkovoittajana.

PSS lähti turnaukseen haastajan asemassa, mutta pystyi venymään voittoihin kumpaakin lohkon ennakkosuosikkia vastaan. Tiukat kamppailut käännettiin eduksi erinomaisen maalivahtipelin, tiukan puolustamisen ja armottoman kovan taistelun kautta.

Ensimmäisenä vastaan astellut SaVe lähti odotetusti viemään pallollista peliä heti ottelun alusta. PSS:lle tuotti selvästi hankaluuksia vastustajan korkea prässi joka tyrehdytti hyökkäykset tehokkaasti. Tiiviisti ja sinnikkäästi puolustaen PSS onnistui kuitenkin pitämään SaVen laatupaikat minimissään. Kun sitä vaadittiin oli Vesa Vuoripalo mahtavassa vireessä PSS:n tolppien välissä. Toisessa erässä PSS meni johtoon Tony Janssonin yllättäessä vastustajan maalivahdin nopealle ja terävällä kudilla pienestä kulmasta. Kolmannessa erässä jatkettiin SaVen hakiessa vimmatusti tasoitusta ja PSSn puolustaessa omaa maalia uhrautuvasti. Loppuhuipennus olikin sitten vertaansa vailla. Ensin SaVe tuli tasoihin, maalinedustalla oli taas kerran kunnon hässäkkä ja lopulta pallo löysi tiensä PSS:n verkkoon oman pelaajan mailasta. Tästä ei mennyt kun tovi kun draaman kaaressa oli taas seuraava kohtaus piirretty. SaVe pääsi vastaiskuun ja oli jo lykkäämässä palloa tyhjään maalin, jostain ilmestyi kuitenkin Eddien maila eteen ja pallo pyyhkäistiin maaliviivalta pois. Mutta ei tässä kaikki, tuomari puhalsi pilliin ja laittoi kädet ristiin rankkarin merkiksi. Tuomio aiheutti tietysti melkoisen tunnereaktion PSS:n penkillä. Tuomio tuli ilmeisesti siitä että mailan lisäksi jalat olivat maalialueelle. Jokainen voi itse kokeilla kurottaa täydestä juoksuvauhdista mailalla ja samalla juosta niin että saat myös jalat maalialueelle. Vaatii vähän harjoittelua nimittäin. SaVe asettui siis ampumaan rankkaria pelikellossa noin 3 minuuttia jäljellä. Pidemmän korren veti kuitenkin Vesku joka upeasti venyi vedon tielle. Seurasi piinaavat 2 minuuttia jolloin PSS:n joutui alivoimaisena tekemään kaikkensa varjellakseen maaliaan. Joukkue kesti kuitenkin tilanteen upeasti. Jäähyn päättyessä PSS lähti vastaiskuun ja Tony otti itselleen sankarin viittaa täräyttämällä pallon maaliin. Jäljelle jäi piinaavat 50 sekuntia, PSS kuitenkin kesti ja näin oli ensimmäinen este ylitetty.

Toisessa pelissä PSS sai siis vastaansa kolmosdivarissa pelaavan Flob II:sen. Ottelun alussa tempo ei noussut ensimmäisen pelin tasolle. Tämä sopi itse asiassa melko huonosti PSS:lle, selviä käynnistymisvaikeuksia oli havaittavissa. Eteenkin pallollinen peli haki vielä uomiaan kuten alkukaudesta voi odottaakin. PSS pääsi kuitenkin tässäkin pelissä ensin johtoon, ja taas maalintekijänä oli mainiossa vireessä ollut Tony. Flob onnistui tasoittamaan pelin ylivoimalla, mutta PSS otti taas kuskin paikan kolmannessa erässä. Viimeisen viiden minuutin aikana PSS jaksoi vielä tehdä hyvin töitä ja kolmen täyden kentällisen etu painoin lopussa vastustajan ehkä hivenen hyytyessä.

Kaikin puolin erinomainen kauden avaus PSS IV:ltä siis, jatkopaikka Suomen Cupissa ei ole jokapäiväistä vitos- ja nelosdivarin välillä viime vuosina seillanneelle joukkueelle.