B-tyttöjen kotiavauksesta tappio

06.10.2011

B-tyttöjen taival nuorten SM-sarjassa alkoi takkuisesti, kun Tikkurilan Tiikerit korjasivat avausottelusta pisteet matkaansa lukemin 2-6 (1-0, 0-1, 1-5).

Ensimmäisen ja toisen erän PSS hallitsi hienokseltaan, mutta ei saanut rokotettua paikoistaan yhtä maalia enempää. Kuten yleensä, kun et itse tee, niin kaveri tekee ja niin kävi nytkin. Aivan toisen erän lopulla Tiikerit tasoittivat ottelun ja viimeiseen erään lähdettiin tasalukemista.

Kolmannen erän alkuun näytti siltä, että PSS oli hieman lamaantunut Tiikereiden toisen erän lopun tasoituksesta, kun taas Tiikerit olivat saaneet rutkasti lisää virtaa. PSS piti edelleen palloa, mutta vieraat vyöryttivät teräviä vastahyökkäyksiä ja maalasivat lähes jokaisesta paikasta. Neljässä minuutissa kolme maalia ja peli oli taputeltu.

Kotijoukkue kavensi vielä tilanteeksi 4-2, mutta se ei riittänyt, kun paikoista huolimatta palloa ei enää verkon perukoille saatu. Vieraat puolestaan onnistuivat kertaalleen vastahyökkäyksestä ja kaunistelivat kuudennen osuman vielä pelin viime hetkillä tyhjään maaliin.

PSS:n valmentaja Mika Strömberg pelin jälkeen:

- Aika rumat lukemat siihen nähden miten pelattiin. Kaksi ensimmäistä erää saatiin pidettyä oma pääty hyvin kasassa ja tekeminen oli sillä tasolla, kun sen pitää olla. En tiedä säikähdettiinkö kaverin tasoitusta, vai oliko ehkä liikaa intoa, mutta kolmannen erän alkuun oma pelaaminen hajosi kyllä tyystin. Mustan alun jälkeen ei sitten pysytty enää mukana, kun kaverin peli lähti rullaamaan.

- Pallollisessa pelissä näkyi ehkä hieman kauden ensimmäisen pelin jännitys, mutta silti pystyttiin luomaan riittävät paikat tehdä itsekin useampia maaleja. Siinä pitää skarpata.

- Jos kokonaisuutta miettii, niin nyt tiedetään missä mennään, kun alkuun saatiin vastaan yksi sarjan ennakkosuosikeista. Pystytään varmasti pelaamaan tässä sarjassa ihan kärjenkin tasolla, kun kärsivällisyys säilyy alusta loppuun. Paljon töitä on tietysti edessä. Perjantain peliin lähdetään parantamaan tästä ja isoimpana tavoitteena on tason säilyttäminen alusta loppuun.

B-tyttöjen SM-sarja jatkuu PSS:n osalta vieraspelillä viime vuoden hopeajoukkue Tapanilan Erää vastaan huomenna perjantaina 7.10 klo 18:30 Mosahallilla.

PSS pelaa seuraavan kerran kotikentällä keskiviikkona 26.10 Kotkan Crackersia vastaan. Toivottavasti tuohon otteluun saadaan yhtä mukavasti kannustusta katsomoon, kuin sarja-avaukseen!