M1: Kotiavauksesta thrilleri

03.10.2015

Mainio avaus Auroralla kauteen

Edustus pelasi näyttävän sekä yleisöarvoltaan mainion ottelun kauden kotiavauksessaan Auroralla kun, vieraaksi saapunut HYUS Helsingistä kaatui saappaat jalassa lukemin 7-6 (0-3,4-1,3-2).

Edustus lähti otteluun ilman Tatu Valkosta, joka oli esteellinen sekä Nurmelan Niklasta, jolla oli pieni alaraajavamma. Jälkimmäisen poisjäänti aiheuttikin viime hetken kokoonpanomuutokset.

Vanhan paikallisen sanonnan mukaan, anna vieraalle muutama eteen heti alussa, jotta saadaan ottelusta jännä, toimi taas tälläkin kertaa. Ensimmäisessä erässä ainoa onnistuja oli vierasjoukkue, joka onnistui maalinteossa kaikkiaan kolme kertaa ja näin ollen johtikin ottelua ensimmäisen 20 minuuttisen jälkeen 0-3. Kotijoukkueellakin oli puolittaiset maalintekopaikkansa, mutta maalivahti poimi marjat mainiolla esityksellä. Tosin PSS olisi myös voinut olla enemmänkin häviöllä, ilman Sarannon Ollin paria hyvää torjuntaa.

Edustuksen ensimmäinen maali syntyikin heti toisen erän alkuun ylivoimalla, kun ajassa 20:47 Henri Lassila laukoi Roope Sainion esityöstä kavennuksen ja tilanteeksi 1-3. Tämä olikin siistin ottelun ainoa ylivoimamaali. Tämä maali jotenkin vapautti samalla kotjioukkueen peliä ja tilanteita vyöryi vastustajan maalin eteen tuon tuostakin. Vaikka vieraat tekivätkin seuraavan maalin ajassa 24:27 ja tilanteeksi 1-4, niin pelitilanteista oli aistittavissa vielä onnistumisia myös kotijoukkueelle. Seuraava onnistuminen kirjattiinkin ajassa 27:57, kun Henri laukoi taas ja tällä kertaa kapteenin eli Markku Hännisen syötöstä pelin lukemiin 2-4. Kavennus tilanteeseen 3-4 olikin sitten kolmoskentän työmyyrien käsialaa, kun Alex Fredriksson siirsi pallon maaliin Markus Kulmalan esityöstä ajassa 35:41. Vajaa minuutti tästä ja kotijoukkueen todellinen puolustuspään taistelija eli Aku Aarnio teki ensimmäisen maalinsa PSS:n väreissä Roopen syötöstä ja taukotilanteeksi tasalukemat 4-4.

Nämä lukemat varmistivatkin herkulliset lähtökohdat kolmanteen erään, johon vierasjoukkue saikin salama-alun, sillä he saivat onnistumiisen maalin muodossa suoraan aloituksesta ajassa 40:08 ja porvoolaisilla näin ollen jälleen takaa-ajo käyntiin. Edustuksen tasoitusta ei tarvinnutkaan odottaa kuin pari minuuttia, kun ajassa 42:18 Hänniselle onnistuminen Lassilan syötöstä ja kuin pisteeksi tämän päälle ja Lassilan hattutemppu näki päivänvalon ajassa 45:53. Kotijoukkue siis 6-5 johtoasemassa ! Mutta kuten niin monta kertaa aiemminkin, niin halvahko tasoitusmaali vierasjoukkueelle ajassa 57:40, kun pallo kimpoaa puolustavasta pelaajasta maaliin tasoittaen pelin lukemiin 6-6. Aika moni alkoi jo tässä vaiheessa miettimään, riittääkö kahvi Sadun kahviossa, 10 minuutin jatkoajalle,sillä siltä se näytti. Pelin todellinen hahmo  oli kuitenkin eri mieltä asiasta ja laukoi illan neljännen maalinsa ajassa 58:53 ja tämä henkilö oli tietenkin Henri Lassila (4+1). Ottelun voittomaali syntyi Hännisen syötöstä ja kauden kotiavaus päättyi hienosti edustuksen voittoon lukemin 7-6.

Ottelu oli todella viihdyttävää salibandya ja 148 paikalle saapunutta katsojaa elivät hienosti tapahtumissa mukana ja kannustivat loistavasti kotijoukkuetta, josta siis kiitokset paikallaan !

Seuraava tapahtuma Auroralla on jo ensi tiistaina 06.10. kun vastaan asettuu Sport Club Hyvinkää (SCH) ja sarjana tietenkin Suomen Cup.

TERVETULOA PAIKAN PÄÄLLE TIISTAINA 06.10. KLO 18:30 !