M1: Huumoria ke-illassa

29.10.2015

Harmaan eri huumoripitoisia sävyjä

Miesten Edustus otti kauden kolmannen voittonsa Auroralla keskiviikkoiltana, kun Ä-J Järvenpäästä kaatui saappaat jalassa lukemin 10-6 (2-2,2-3,6-1).

Ottelu oli jälleen varsin rikkonainen ja kotijoukkue teki historiansa kyseenalaisen ennätyksen yhden ottelun rangaistusminuuteissa saalistamalla niitä yhteensä 59 min. Sen enempää puuttumatta harmaapaitojen onnistumisiin tai epäonnistumisiin, onnistunut ottelutapahtuma vaatii kolmen joukkueen hyvän suorituksen ja nyt ne joukkueet, joilla oli mailat, eivät olleet illan huonoimpia.

Otteluiden alut ovat koko kauden olleet haastavia ja myöskin nyt vierasjoukkueen ensimmäinen onnistuminen syntyi jo ajassa 00:48. Tämä ei kuitenkaan hyydyttänyt kotijoukkuetta, sillä kaksi seuraavaa onnistumista kirjattiinkin kotijoukkueelle. Erän lopussa Ä-J onnistui vielä tasoituksessa pelatessaan ylivoimaa viidellä kolmea vastaan, joten ensimmäiselle erätauolle siirryttiin tasatilanteessa 2-2.

Toinen erä antoi jo viitteitä tulevasta, sillä siinä tuomittiin yhteensä kuusi kahden minuutin jäähyä, joista kotijoukkueelle neljä. Vierasjoukkueelle onnistumisia kolme kappaletta kotijoukkueen kahta vastaan ja kahden erän jälkeen vierasjohto 4-5. Niinä harvoina hetkinä, kun päästiin pelaamaan normaalia salibandya, oli kuitenkin selkeästi havaittavissa, että Edustuksella oli pallollinen hallinta ja selkeä luottamus tekemiseensä.

Kolmas erä oli sitten pitkä kuin nälkävuosi monien jäähyjen sekä torikokouksien vuoksi. Yleisö eli loistavasti mukana ja ei todellakaan päästänyt ottelun sheriffejä helpolla ja ilmoittikin mielipiteensä varsin selkeästi. Maalit merkittiin kotijoukkueelle 6-1, vaikka erikoistilanteita riitti vaikka muille jakaa. Aivan ottelun lopussa, ajassa 58:20 nähtiin ikävä loukkaantuminen, kun kauden erittäin vahvasti aloittanut ja omalla esimerkillään muita innostanut Petri Mäki loukkasi akillesjänteensä ja mitä suurimmalla todennäköisyydellä on loppukauden sivussa. Tsemppiä Petelle kuntoutumiseen !

PSS:n kymmenestä maalista, viisi tehtiin erikoistilanteista eli yksi ylivoimalla ja neljä alivoimalla, joten harjoitusta saatiin oikein kunnolla erikoistilanteista.

Miesten Edustus on nyt varsin hyvissä asetelmissa sarjassa ja seuraava ottelu on sunnuntaina 08.11. kun VKTP astelee Auroran matolle klo 18:30. Heidän riveissään pelaa porvoolaisille tuttu ja erittäin vaarallinen Rein Kivi, joten tätäkään ottelua ei siis kannata missata.

Tervetuloa kannustamaan !

Sarjatilanteen näet tästä linkistä.