M1: Steelers vei pisteet Hämeenlinnaan

13.10.2014

Kauden ensimmäinen kotivoitto antaa odottaa

Hämeenlinnan Steelers oli etevämpi sunnuntai-illan ottelussa Auroralla luvuin 3 - 6 (1-2,0-2,2-2).

Steelers ratkaisi voittonsa hyvällä erikoistilannepelaamisella, sillä peräti kolme heidän maaleistaan syntyi ylivoimalla ja yksi aivan pelin lopussa tyhjään maaliin. Miesten Edustuksen alivoimapeli jätti hieman toivomisen varaa, mutta muuten ottelussa nähtiin tasaisesti vaarallisia tilanteita molemmissa päissä. Kotijoukkueen Petri Mäki palkittiin yhdellä K-Rauta tähdellä aivan ansaitusti, vaikka joutuikin pelin loppupuolella jäämään sivuun pienen loukkaantumisen vuoksi.

Vierasjoukkue pääsi kahden maalin johtoon, jo reilun neljän minuutin jälkeen ja Edustus joutui käyttämään aikalisän erän viimeisen neljänneksen alkaessa, saadakseen ryhtiä liikkeeseen. Pian tämän jälkeen Steelers ottikin kahden minuutin jäähyn, jonka aikana Timi Lindroos pääsi tälläämään taka-alanurkkaan, uransa ensimmäisen Divarimaalin Kevin Nylundin syötöstä. Kädet ylös ja pallo talteen !

Toisessa erässä kotijoukkue sai kaksi jäähyä, joista toisen vieraat käyttivät tylysti hyväkseen Gustav Erlandssonin kärsiessä rangaistustaan, kun taas Casper Carlssonin jäähy kestettiin takaiskuitta. Reilu minuutti ennen erän loppua, vieraat saivat neljännen maalin, tällä kertaa tasaviisikoin. Kotijoukkueellakin oli omat paikkansa erässä, mutta maaliin asti palloa ei millään saatu.

Kolmas erä alkoi mainiosti, kun Joakim Ervast pääsi kaventamaan tilanteeksi 2-4 Petri Mäen esityöstä. Pari minuuttia myöhemmin Gustav Erlandsson otti toisen jäähynsä pelissä ja vieraat käyttivät ylivoimansa hyväkseen lisäämällä johtonsa kolmeen maaliin. Toivoa tuotti vielä Miro Anttilan komea kavennusmaali kolmannen erän puolivälissä, mutta kotijoukkueen toimesta ei enää lisää maaleja nähty, vaikka yritystä oli hurjasti. Kun pelin lopussa otettiin maalivahti pois, niin vierasjoukkueen onnistui riistää pallo ja tehdä ottelun loppunumeroiksi 3-6. Ottelun päätös oli varsin viihteellistä ja yleisö eli hyvin tapahtumissa mukana.

Steelers siis jatkaa Divarikautta tappiottomana sarjan kärjessä ja PSS:lle jäi hieman hampaankoloon tulevalle kuittaukselle Hämeenlinnassa.

Miesten Edustuksen kausi jatkuu perjantaina, jolloin matkataan Mynämäelle SBS Wirmon vieraaksi. Seuraava kotiottelu pelataan 25.10, jolloin alkaa viiden kotiottelun putki.