SM-sarja alkoi tasaisessa merkeissä

09.11.2014

M35 SM-sarja osoittautui olevan odotetun laadukas ja tasainen. Myös PSSn ukot aloitti hyvin, pelaten kaksi tasapeliä.

PSS - Derius
Ennakkoasetelmista poiketen Derius vaikutti tällä kaudella erittäin vahvalta. Ensimmäinen erä meni molemmilta tunnustellen ja molemmat joukkueet puolustivat tarkasti. Toisen erän alussa Derius otti tahtipuikon ja mätti pari maalia PSSn verkkoon. Tämän jälkeen PSSn 1-ketju lähti nostamaan karvausta ja pystyi luomaan painetta ja sai vastustajan sortumaan virheisiin ja päästiin nopeasti mukaan peliin. Ottelu pysyi tiukkana  ja tasaisena koko ottelun läpi. Kolme min ennen loppua vastustaja pääsi silti karkaamaan 2 maalin johtoon mutta PSS osoitti laajan materiaalinsa vahvuuden. Rytmittämällä hieman peluutusta, saatiin lepuutettua yhden vaihdon verran Peten ketjua, joka tuli tämän jälkeen pyörremyrskyn lailla kaventamaan pelin. Heti seuraavassa vaihdossa Rönkön ketju tuli ja tasoitti pelin. Ottelutulos 4-4 oli oikeudenmukainen tulos tasaisessa kamppailuissa. Ottelun tilastot tästä.

PSS - Jeremy Hårdis
Toisessa pelissä Jeremy Hårdis asteli peliin ennakkosuosikkina. PSS näytti heti ensimmäisessä vaihdossa, että aiomme ja pystymme haastamaan kärkijoukkueet. Pallohallinta otettiin heti. Hyvällä jalan ja pallon liikuttelulla, pidettiin Jeremy irti pallosta ja saimme ensimmäisen vaihdon tehtyä vastustajan kertaakan koskematta palloon. PSS piti pelin hallinnan ottelun alussa ja 2-0 johtolukemat oli jo taululla. Jeremyn kokenut joukkue ei siitä hätkähtänyt, vaan rankasi kovalla kädellä laittamalla seuraavan minuutin sisään 3 maalia, yhden jokaista PSSn kenttää vastaan. Tämä oli hyvä herätys PSSlle ja tämän jälkeen peli olikin tasaista kamppailua loppuun saakka. Vastustaja oli todella hyvä ja ansaitsi pisteen ottelusta, mutta PSS:ää jäi ehkä aavistuksen harmittamaan, menetetty mahdollisuus voittaa Jeremy, sillä siihen olisi tänään ollut mahdollisuus... Ottelun tilastot tästä.

Valmennuksen kommentit
Tänään pystyimme haastamaan vastustajat 3 kentällisen avulla. Ihmeellistä kyllä jopa kolmen kentän peluutuksessa näkyi pieniä väsyymisen merkkejä. Etenkin puolustuksessa välimatkojen kasvaminen näkyi heti kun väsyttiin. Onneksi pienet herätyspuheet tai yksi pieni lepuutus oikeassa paikassa riitti tänään. Etenkin Jeremy näytti hyvin kaapin paikan heti kun viisikko ylihyökkäsi / kääntyi laiskasti puolustukseen. Kokonaisuudessa kaikki pelasi hyvin. Joukkueelle sopi tänään hyvin 3-ketjun peluutus ja toivottavasti saadaan jatkossakin nauttia tästä herkusta. Yksittäisiä pieniä asioita kun kehitetään ja pidetään 100% keskittyminen ja tsemppi pelissä, niin nämä tiukat ottelut voidaan jatkoss kääntää voitoiksi, toteaa valmennuksesta Karmanheimo tyytyväisenä.

Tiukka sarjataulukko
Sarjatulukko on odotetusti tasainen ja kimurantti, yksikään joukkue ei ottanut täyttä pistepottia ensimmäisestä turnauksesta. PSSn seuraavat vastustajat ECD ja SCsähly, epäonnistuivat ensimmäisessä turnauksesa ja haluaa varmasti näyttää kaapin paikan seuraavassa turnauksessa 30.11. Lohkon muut ottelut ja sarjataulukko tästä.

Onnittelut kaikille isille ja kiitos hyvästä pelistä!