PASM: Sarjan häntäpään herruus hakusessa

12.11.2014

Sarjan häntäpään herruus hakusessa

”... ja voitolla yöhön !” - Eipä voi ainakaan tylsiksi sanoa PSS:n A-poikien pelejä.  Tätä kirjoitettaessa ovat pojat palaamassa jo voitokkaalta Itä-Suomen turneelta, jossa kaatui Lappeenrantalainen salibandyn erikoisseura NST , maalein 9-10. Nyt voidaan puhua jo voittoputkesta, sillä takana on kaksi perättäistä voitettua peliä .

Näin päätteeltä ottelua seuranneena pelin ensiminuutit näyttivät olleen PSS:n hallintaa. Reilun kahdeksan peliminuutin jälkeen tilanne oli PSS:lle jo 0-3 ja kaikki näytti olevan hallinnassa. Tämän jälkeen vastustaja otti aikalisän ja seuraavan kahdeksan minuutin aikana he puolestaan tekivät kolme maalia ja tilanne olikin 3-3, joka oli myös ensimmäisen erän lopputulos.

Toisen erän alkuun PSS laukoi 3-4 johtomaalin, johon NST vastasi tasoittamalla 4-4:ään ja menemällä ensimmäisen kerran pelissä 5-4-johtoon, mutta vain hetkeksi, sillä PSS:n 5-5-tasoitus oli tosiasia ajassa 29.56. Erän lopussa istuttiin kahteen otteeseen jäähypenkillä – ensin NST huilasi 2 minuuttia, jonka jälkeen PSS siirtyi 5-6 –johtoon, jota puolustettaessa joutui myös PSS käyttämään sääntöjenvastaista pelitapaa ja sai siitä erän viimeisen minuutin alettua 2 minuutin jäähyn.

Kolmas erä alkoi alivoimalla pelatessa ja vastustaja onnistui kuin onnistuikin tekemään ylivoimaosuman ja tasoittamaan tilanteen 6-6:een ja 18 sekunnin päästä jo 7-6:een. Reilun minuutin kuluttua tuomarin pilli soi sen merkiksi, että PSS oli tasoittanut taas pelin lukemiin 7-7. Tasoitusmaalin jälkeen pelimerkintöjä ei tullut vähään aikaan, oli niin sanotusti tyyntä myrskyn edellä - kunnes ajassa 51.38 ja 53.22 vastustaja onnistui tekemään pari maalia ja penkkiurheilijan usko oman joukkueen tekemiseen oli taas koetuksella.

Tilanne oli NST:lle 9-7 ja peliaikaa jäljellä ruhtinaallisesti – reilut kuusi minuuttia. Jotekin 9-8 kavennusmaalin ja ajassa 56.00 tulleen 9-9 tasoitusmaalin jälkeen alkoi tuntumaan siltä, että tämä peli kyllä kääntyy parahin päin PSS.lle ja niinhän siinä kävi, että PSS otti maalivahdin pois ja aloitti vastustjan määrätietoisen painostamisen kuudella kenttäpelaajalla.

Ajassa 58.27 tapahtui sitten se väistämätön, eli PSS:n johtomaali. Tilanne oli 9-10 ja nyt myös vastustaja turvautui ilman maalivahtia pelaamiseen ottelun viimeisellä minuutilla. Vastustajan loppukiri ei aivan riittänyt ja PSS voitti ottelun niukasti 9-10 ja hetkittäin loppumattomalta tuntunut maalitehtailu oli päättynyt.

Ja sitten ottelun kiteytys.  Niin kuin Floorball.fi –sivuston yksityiskohtaista otteluraporttia tutkittuamme voimme tehdä sellaisen johtopäätöksen, että jos edellisessä pelissä oli Miro Anttila  ”the player of the game” niin tässä pelissä hän passaili itselleen ”vain”  1+5 tehopistettä  jotka olivat vasta toiseksi parhaat tänä iltana – kärkimiehenä puolestaan hääri tänään Joakim Ervast, tehden tehot 6+2. Vähän yksitoikkoista luettavaahan tuo tilasto on, mutta – haittaakse? Niin kuin viime pelissäkin; myös tässä pelissä oli myös joukko muita pelaajia, joiden pelipanokselle myös suuri kiitos.

Tulevana lauantaina 15.11.2014 matkataan Happee´n vieraaksi  Jyväskylään ja saas nähdä mitä siellä saadaan aikaan?