M2 ilman tappioita

15.11.2014

M2 edelleen ilman tappioita

Porvoon Salibandyseuran miesten kakkosjoukkue on aloittanut kautensa III-divisioonassa vähintäänkin hyvin. Joukkue on pelannut viisi ottelua joista saldona on kaksi tasapeliä ja kolme voittoa.  Sijoitus lohkossa on näin ollen kolmas kun syyskautta on jäljellä kolme ottelua.

Hyvä pre-season tuottaa tulosta

Harvinaista kyllä, joukkue oli kauden alkaessa valmiimpana kuin koskaan aikaisemmin, niin pelitavan puolesta kuin fyysisestikin. Kauden alussa vedetty kovempi fysiikkajakso on tuottanut selvästi tulosta kun pelejä on vedetty läpi noin kymmenellä ukolla eikä varsinaista kunnon loppumista ole missään vaiheessa havaittu. Joukkue on kuitenkin kärsinyt muutamista avainpelaajien loukkaantumisista ja joutunut ajoittain improvisoimaan tilanteiden vaihtuessa, välillä hieman yllättäenkin. Onneksi ryhmä on varsin yhtenäinen ja kaikki puhaltavat yhteen hiileen samojen tavoitteiden eteen eikä näin ollen mitään turhia nurinoita ja kitinöitä ole tällä kaudella pahemmin ilmennyt vaikka oma rooli joukkueessa ei ehkä olekaan aina ollut halutunlainen.

Rosteri kasvaa

Voittavaan joukkueeseen on aina mukava tulla, vai miten se sanonta menikään? Yhtä kaikki, porukkaan on liittynyt kauden alun jälkeen muutamia uusia pelureita jotka tuovat selvästi lisää leveyttä kapeahkoon rosteriin ja lisäävät osaltaan kilpailua pelipaikoista pakottaen kaikkia muitakin antamaan treeneissä parastaan. M2 on myös saanut mukaansa muutaman innokkaan B-junnun jotka selvästi haluavat kehittyä pelaajina ja ovat valmiita tekemään sen eteen myös töitä. Nämä juniorit ovat myös loistava lisä ja tuovat kentälle ihan uudenlaista sähinää.

Valmennus on tyytyväinen alkuun

Hyvinhän tämä on lähtenyt käyntiin, jopa paremmin kuin mitä on ehkä odotettu. Jätkät on jaksaneet tehdä kovasti töitä treeneissä ja nyt kun uudistettu pelitapakin alkaa olla kaikilla selkäytimessä niin helpottaahan se tekemistä peleissä. Tälle kaudelle meidän oli tarkoitus tiivistää omaa päätä ja siinä onkin onnistuttu loistavasti, se että meillä on vähiten päästettyjä maaleja lohkossamme kertoo mielestäni kaiken oleellisen. Toki duunia riittää edelleenkin tällä saralla ja välillä pitää jätkiä hieman muistuttaa siitä milloin sen selän voi suoristaa ja milloin ei. ” Kuvailee alkanutta kautta joukkueen valmentaja Toni Ranta.

Myös pelinopeuden lisääminen liikkeen kautta alkaa ajoittain näyttää varsin hyvältä mutta siinä on kyllä vielä eniten tekemistä. Hieman siinä on tietenkin siitä johtuvaa ongelmaa että ketjut ovat eläneen aika paljon ja vierellä on aika harvoin niitä tutuimpia kavereita.” Ranta jatkaa.

Lisäksi on hienoa kun on saatu joukkueeseen muutama vahvistus lisäämään kilpailua peliajasta ja toivottavasti saadaan sairastupakin jossain vaiheessa taas tyhjäksi. Täytyy myös nostaa hattua niille muutamalle B-junnulle jotka ovat lähteneet leikkiin mukaan. Hyviä jätkiä ovat ja nämä miesten pelit on varmasti heille todella hyödyllisiä heidän omaa kehitystään silmälläpitäen. Samalla asenteella olevia junnuja ottaisin rinkiin mieluusti lisääkin.”  Toni Ranta päättää.

Otteluiden tulokset löytyvät täältä! ja sarjataulukko täältä.

-M2 tiedotus-