PASM: Classicin paremmuudesta huolimatta - kotijoukkueelta kelpo peli

25.11.2014

Classicin paremmuudesta huolimatta - kotijoukkueelta kelpo peli

Hävitty ottelu Classicia vastaan numeroin 1 - 5 oli etukäteen ehkä odotettu, mutta jälkikäteen ei ehkä sittenkään...

Ensimmäinen ja erän ainokainen maali syntyi Classicille ajassa 4.52. Mitään muuta ihmeellistä ei vastustajan jäähyn lisäksi erässä ollutkaan. PSS pysyi hyvin pelissä mukana ja peli oli kontrolloitua ja näytti hyvältä. Maalivahtien torjunnat ensimmäisessä erässä: PSS 3 - Classic 6.

Toisessa erässä maalia saatiin odottaa aina erän loppupuolelle asti, kun vasta ajassa 37.52 vastustaja onnistui maalinteossaan, siirtyen 0-2 johtoon, joka jä myös tilanteeksi toisen erän jälkeen. Katsomossa oltiin hyvillään pelin tasaisuudesta ja odotukset kolmanteen erään olivat korkealla.

Kolmannessa erässä vastustaja siirtyi 0-3 johtoon, vain reilun minuutin oelin jälkeen. Ilahduttavasti PSS kuitenkin kavensi tilanteeksi 1-3 ajassa 43.03 ja seuraavaa, ottelun kannalta ehkä ratkaisevaakin maalia odotettiin malttamattomana. Loistavan ja kärsivällisen pelinrakentelun ja jopa hienoisen hallinnan päätteeksi vastustaja onnistui kuitenkin maalinteossa ennen kotijoukkuetta ja tilanne oli jo 1-4, kun peliaikaa oli jäljellä reilut viisi minuuttia. Tähän väliin otettiin aikalisä ja kun hetken päästä vastustaja otti itselleen protestoimisesta rangaistuksen, yritettiin ilman maalivahtia kuudella kenttäpelaajalla - saada ensin pari kavennusmaalia ja sitten vielä tasoitus ja ... ☺.

Noh, tässä ei ihan onnistuttu kun pallo lipsahti vastustajan lapaan, jolla oli helppo työ laittaa pallo tyhjään maaliin ja loppunumeroiksi 1-5. Ottelun lopputuloksesta huolimatta pelistä saattoi löytää paljon hyvää tekemistä. Ilahduttavinta kirjoittajan mielestä oli huomata, että pysyimme poissa rangaistujen penkiltä koko ottelun ajan ja ehkäpä tämänkin vuoksi - kokonaisuutena - tämä oli ehkä paras näkemistäni peleistä. Kaksi erää oli erittäin hyvää ja hallittua pelaamista. Maalipaikkoja oli ja niitä luotiin lukuisia, mutta pallo ei vaan löytänyt tilaa mennä maaliin, vaan pomppaili maalliraudoista lukuisia kertoja väärään suuntaan.

Katsomossa kuulin seuraavia kommentteja: "PSS:n maalissa Kimi Suojama ei olisi voinut paljoa paremmnin pelata tässä ottelussa"."Jos vielä saataisiin pelaajien jalat toimimaan kaksisuuntaisesti - juoksemaan myös puolustuspään suuntaan yhtä nopeasti kuin hyökkäyspäähän, niin eiköhän tästä pian saada taas myös onnistumisia aikaiseksi".

Perjantaina 28.11.2014 klo 18.30 Auroralla pelataan taas kotiottelu ja vastassa on TPS Turusta.

Tervetuloa kannustamaan ! ! !