M35, tasapeli ja tappio ei riitä

25.01.2015

PSS kohtasi senioreiden M35 SM-sarjassa lohkon kärkijoukkueen ECD:n sekä vaikean vastustajan SC Sähly-90. PSS on tällä kaudella erikoistunut tasapeleihin ja yksi tasapeli savutetiin tänäkin viikonloppuna.

ECD on viime kauden semifinalistjoukkue ja onkin myös tänä vuonna saanut pienen kaulan rakennettua lohkon muihin joukkueisiin. PSS lähti peliin kuitenkin luottavaisen sopivasta altavastaajan asemasta. Paineita ei juurikaan ollut, mutta silti uskoa, sillä olimme edellisessä kohtaamisessa riistäneet vastustajalta pisteen.
Peli alkoi PSS ikämiehille tyypillisesti, päästetään vastustaja pienelle karkumatkalle ja aloitetaan sitten takaa-ajo. ECD:n mennessä 4-1 johtoon PSS vihdoinkin heräsi kunnolla mukaan peliin. Tällä kertaa meillä oli riittävästi väkeä ja 3 kentällisellä voitiin hyvin nostaa karvausta ja pelin tempoa. Saimme luotua hyvin riistoja ja vastaiskujen laatu rupesi paranemaan. Mutta ennen kaikkea jokainen ukko oli valmis taistelemaan ja pistämään itseänsä likoon. Lopussa PSS tasoitti pelin pelattuaan kuudella kenttäpelaajalla vain 20 sek ennen loppua. Viimeisten sekuntien aikana PSS sai vielä yhden paikan ratkaista pelin, mutta 6-6 tasapeli oli kyllä ottelutapahtumiin nähden oikeudenmukainen tulos. Ottelun tilastot tästä.

Toiseen peliin PSS ei millään saanut oikeaa vaihdetta silmään. Vaikka PSS aloitti maalinteon, pääsi vastustaja noeasti rokottamaan. Muutama onnekas ja muutama todella taidokas maali vastustajalta ja tuntui että PSS:n selkäranka katkesi jo aikaisessa vaiheessa. Ensimmäisen erän aikana Patte ja MV Jani viltittivät itse itsensä kun onnistumisia ei tullut. Tero hyppäsi maaliin 4-1 tianteessa ja joukkueen syttyminen oli lähellä kun Panu vielä kavensi ensimmäisessä erässä pelin 4-2. Toisessa erässä PSS:llä ei kuitenkaan onnistunut enään mikään. Syötöt pomppi, harhasyöttöjä, vastustaja teki AV-maalin jne. 7-2 tilanteessa lähdettiin kolmanteen erään, vielä kerran yritettiin herätellä joukkuetta tsemppaamalla hieman lisää ja päästiin hetkeksi mukaan peliin. Kavennusten jälkeen vastustaja pystyi kuitenkin ottamaan pelin nopeasti haltuun ja löysi keinot purkaaa laiskahkon kokokentän prässiin. Kun prässi aukesi, vastustaja teki nopeasti ja helposti kolme maalia reilussa minuutissa, jonka jälkeen homma oli taputeltu. Lopuksi vastustaja kaunisteli vielä lukemat 13-5. Tilastot tästä

PSS sai kunnon selkäsaunan ja voi todeta, että tällä kertaa PSS ansaitsi sen. Vastustaja oli joka osa-alueella meitä parempi, emmekä syttyneet kertaakaan pelin aikana taistelemaan voitosta. Liekö sitten sarjatilanteen miettiminen vaikuttanut asiaan. Nyt ainakin tiedäme että sarjatilannetta ei tarvitse tarkemmin miettiä, sillä tämä "4-pisteen" ottelu tarkoitti, että PSS putosi kelkasta eikä jatkopaikka ole millän tavalla omissa käsissä. Tästä lähin peleissä yritetään saada hyvä fiilis ja tekemisen taso ylös. Tässä iässä on pelaajat ovat myös oppineet arvostamaan hyviä pelejä. Niitä peräänkuulutetaan loppukaudelle, oli sitten tulos mikä tahansa, niin saappat jalassa ja parhaansa antaneena kaukalosta pitää jatkossa astua ulos.

Seuraavan kerran PSS kohtaa Deriuksen ja Jermy Hårdiksen kotiturnauksessa Aurorassa 15.2. Ottelut pelataan klo 10.00 ja 13:00.