Palaamisia - kaukaloon ja tuplavoittojen tielle

23.02.2015

PSS IV Fonzien kauden seitsemäs turnaus pelattiin lauantaina Campo-Sportissa. Vastustajajoukkueet olivat lohkon keskikastissa majailevat AC HaKi Rollers ja KGP. Tuttuun V-divisioonan tyyliin ottelut olivat tiukkoja, eikä pisteitä saatu ilmaiseksi. Kotiintuomisina joukkueelle kuitenkin tuli täysi neljän pisteen potti, ja lohkokärki on jälleen vain pisteen päässä.

AC HaKi Rollers - PSS IV Fonzie -ottelun tilastot täältä.

PSS IV Fonzie - KGP -ottelun tilastot täältä.

Valmennus- ja peluutusvastuuta turnauksessa kantanut Mikael karmanheimo kertoili turnauksen jälkeen seuraavaa:

"Jatkoimme työtä siitä mihin jäimme edellisessä turnauksessa; ketjujen runko pysyi melko pitkälle samana ja suurimmat muutokset olivat pakkipuolella. "Oudolle" pelipaikalle joutuneet kaverit onnistuivat saman tien lunastamaan hyvin paikkansa pakkeina."

"Ensimmäisessä pelissä ykköskenttä oli erityisesti liekeissä! Kaverit uskalsivat hakeutua ahtaampiinkin rakoihin ja parhaille maalintekosektoreille ja kudit saatiin lähtemään ”ykkösellä”, joten maalejakin tuli. Kakkoskenttä hoiti hommansa kunnialla, mutta kolmoskentälle jäi matsissa vähän parannettavaa."

"Kokonaisuutena ensimmäinen erä oli meidän näytöstä. Harmittavasti sitten toisessa erässä vaihdot rupesivat venymään ja menetimme hieman rytmiä pelistä, eikä enää saatu ihan samaa flowta päälle. Hyvä ensimmäinen erä riitti silti tämän pelin voittoon. Toisaalta hyvä että Karikin sai pelissä jotain tekemistä ja näytettyä, että torjuminen onnistuu vielä pitkästä pelitauosta riippumatta."

"Toiseen peliin lähettiin suurin piirtein samoilla kentällisillä, ainoastaan Kimi vaihtoi ”alavartalovammaan viitaten” paikkaa penkin päähän, joten pääsin näin peluutusvastuusta. Saatte kysellä sitten Kimin mietteet koskien kuudetta kenttäpelaajaa..."

"Omasta näkökulmasta toinen peli oli tiukka, sillä me emme olleet valmiita rymistelemään tarvittavalla tavalla. KGP tuli peliin melko agressiivisellä pelityylillä, ja kun tuomarit olivat pelissä täysin eksyksissä KGP:n pelityyli aiheutti meille haasteita."

"Hallitsimme pallolista peliä ja saimme tukun kauniita maalintekopaikkoja, mutta emme päässeet kakkospalloille. Putkia kolisteltiin useaan otteeseen, mutta niitä ei lasketa. Onneksi saatiin silti lopuksi taisteltua kaksi lisäpistettä. Ottelun loppu oli varsin kaaosmainen tuomareiden menettäessä otteen tilanteeseen aivan täysin."

Loukkaantumisten ja työkiireiden vuoksi pitkään treenivahvuudesta ja peleistä sivussa ollut Kari Kanninen palasi turnauksessa tolppien väliin:

"Pitkän pelitauon jälkeen oli pientä kutinaa vatsassa, mutta siitä oli lopulta hyötyä keskittymiselle ja peliin valmistautuminen meni hienosti, vaikka aamumatseista en yleensä tykkääkään."

"Alla oli parin viikon hyvin mennyt treenijakso, joka antoi uskoa omaan tekemiseen pitkästä tauosta huolimatta. Matsissa kaikki sujui helposti, pääsin hyvin peliin sisään parilla torjunalla, eikä torjumista tarvinnut sen enempää miettiä, vaan asiat tapahtuivat kuin itsestään. Pari makeaa koppia tuli otettua ja muutaman kiikaritehoilla menneen kauden jälkeen oli tehopistekin lähellä! Toki neljä päästettyä maalia on melko paljon, mutta voitostahan täällä pelataan eikä tyylipisteistä!"

PSS IV Fonzie on seuraavan kerran kaukalossa maaliskuun puolivälissä.