PSS IV Fonzien kevät huipentuu!

17.03.2015

PSS IV Fonziella on mielenkiintoinen kevät edessä. PSS IV Fonzie kohtasi viikonloppuna ylemmässä keskikastissa majailevan AC Juhen ja alemmassa keskikastissa paikkaa pitävän Porvoolaisen Punishersin. Fonzie piti otteluissa ennakkosuosikin asemansa kahdella rutiinivoitolla.

Näin joukkueen kapteeni Eddie kommentoi lauantain koitoksia:

”Kaksi hyvin erityyppistä vastustajaa tänään. AC Juhe oli nuori ja energinen joukkue joka taisteli hyvällä ilmeellä. Varmasti joukkue joka pystyy tulevina vuosina kehittymään ja vielä parantamaan peliään tästä. Punishers oli puolestaan kokeneempi ja taktisempi joukkue. He ovat pystyneet parantamaan otteitaan kauden aikana selvästi ja tarjosivat hyvän vastuksen. Molempia joukkueita vastaan oli kiva pelata. Emme ehkä yltäneet ihan omalle parhaalle tasolle, mutta tehtiin kuitenkin riittävästi että ansaittiin voitot tänään.”

Taktiikkavelho Maké tiivisti olennaisen peleistä seuraavasti:

"Tehtiin maaleja enemmän kuin vastustaja, tällä saatiin 4 pistettä. Ajoittain meillä oli hyvää tekemistä, ja vaikka välillä hapenottoa vastustajan maalin takana olikin, niin pelit olivat kuitenkin hallinnassa. Keskittymisen taso kun nostetaan vikaan turnaukseen niin hyvät pelit on odotettavissa."

Kun lohkossa kolmantena ollut Erä II hävisi oman ottelunsa tiesi tämä sitä että PSS IV Fonzie varmisti paikkansa kahden parhaan joukkoon ja vähintään paikan nousukarsintaan.

PSS IV Fonzie pääsee nyt kokemaan playoff-tyyppisen tilanteen vajaan kuukauden päästä. Sunnuntaina 12.4. PSS:llä on ensimmäinen katkon paikka. Kahdella voitolla joukkue nousee suoraan IV-divariin, lohkovoittajana.

Vaikka ensimmäisessä sarjassa ei onnistumista tulisikaan, joukkue saa vielä toisen mahdollisuuden nousukarsinnoissa, heti seuraavana viikonloppuna. Lauantaina 18.4. klo 13:15 pelataan V-div. 15. lohkon 2. joukkuetta vastaan. Tämän ottelun voittaja kohtaa toisessa pelissä 4-divarin 8. sijalle sijoittuneen joukkueen.

”Tässä tilanteessa vanhemmatkin pelimiehet voivat syttyä kun saadaan tällainen pudotuspelipäätös kauteen. Sopivasti lähes kuukauden valmistautumisaika ja sitten päästään aidosti pelaamaan ratkaisupelejä. Kun kevätaurinkokin paistaa, taidan ruveta tekemään taas alkulenkin ennen treenejä, vaikkakin ylikuntoa pitää välttää tässä vaiheessa kautta”, kommentoi lopuksi joukkuen valmennuksesta Mikael Karmanheimo.