Vitosdivarin lohkovaihe päätökseen - Kausi jatkuu!

12.04.2015

PSS IV Fonzie päätti V-divisioonan lohkovaiheen sunnuntaina. Vastustajina päätösturnauksessa olivat lohkon keskivaiheilla majaillut FC KontU ja kärkipaikalla ollut HC Löyly, jota vastaan pelattiin samalla lohkovoitosta ja suorasta noususta IV-divisioonaan.

Päivän ensimmäisessä matsissa Fonzien riveissä oli havaittavissa pientä jännittyneisyyttä. Vastustaja aloitti vahvasti ja irtosi nopeasti kahden maalin karkumatkalle. Tärkeä avausmaali saatiin kuitenkin ylivoimasta ja rikkonaisen ensimmäisen erän jälkeen peli oli täysin omissa käsissä.

Toinen erä aloitettiin väkevästi tasoittamalla ja peli alkoi kääntyä pikkuhiljaa Fonzielle. Maalissa pelanneen Karin haamuliimaus ja taisi hämmentää koko joukkueen hetkeksi, eikä lopullista irtiottoa saatu kuitenkaan vielä toisessa erässä tehtyä. Fonzie jatkoi maalien tekoa, mutta FC KontU pääsi jatkuvasti vaarallisiin maalipaikkoihin ja vastaiskuihin.

Lopullinen niitti ottelulle iskettiin vastustajan päästyä jo vaarallisen lähelle vain yhden maalin päähän. Viimeisten minuuttien ryhdistäytyminen toi lopulta Fonzielle voiton numeroin 8-4 ja täydet pisteet.

PSS IV Fonzie - FC KontU -ottelun tarkemmat tilastot täältä.

Taistelu lohkovoitosta

Päivän toisessa ottelussa panoksena oli siis lohkovoitto ja suora nousu sarjaporrasta ylemmäs. HC Löylyn otteista paistoi pieni jännittyneisyys ottelun alussa ja Fonzie pääsikin napauttamaan kaksi nopeaa maalia ja nousemaan johtoon. Hengähtämiseen ei kuitenkaan ollut varaa ja vastustaja kasasi itsensä nopeasti mukaan peliin.

Ottelun edetessä joukkueiden pienen pieni tasoero kävi selväksi; Fonzie painoi ja puski, mutta HC Löyly pystyi viimeistelemään paikoistaan viileällä tehokkuudella. Harhasyötöistä ja pienistä epäröinneistä rankaistiin hurjalla prosentilla.

Huikean taistelun päätteeksi loppulukemat kirjattiin HC Löylylle maalein 5-3. PSS IV Fonzie myös onnittelee kauden kovinta joukkuetta sarjanoususta!

HC Löyly - PSS IV Fonzie -ottelun tarkemmat tilastot täältä.

Valmennuksen kommentit sunnuntain otteluista seuraavat lähipäivinä, pysykää kuulolla!

PSS IV Fonzie jatkaa kauttaan nousukarsinnoissa viikon päästä lauantaina 18.4. klo 13.15.