Anni Lempiäinen avasi B tyttöjen haastattelusarjan

26.05.2016

Ensimmäisen B-tyttöjen Pre-Season haastattelun kysymykset menee Kotkasta kesken viime kauden saapuneelle ilopillerille, Anni Lempiäiselle. Anni saapui Crackersista Jasmiina Järvisen ja Kaisla Ensolan kanssa ja tammikuun puolessavälissä saatiin siirrot toteutettua. Harjoituksissa tytöt ehtivät olla jo viime vuoden puolella.

Anni valtasi positiivisella ja ennakkoluulottomalla asenteella paikan C tyttöjen SM-joukkueesta, ja vaikka muutama peli jäi harmillisesti sairastelun takia väliin, kuului Anni kevätkauden parhaimmistoon. Lähes piste per peli –tahtia mentiin; sekä runkosarjassa, että pleijareissa neljä peliä tuottivat 2+1 pistettä molemmissa tilastoissa. Tässä Annin mietteitä viime kaudesta ja tulevasta!

Anni, ensimmäinen kauden puolikas takana Porvoossa, minkälaiset fiilikset jäi viime kaudesta?

-Ensimmäisestä kaudesta jäi tosi hyvä fiilis! Joukkue on kiva ja motivaatio nousi tänne tullessa.

Minkälaisia haasteita kesken kauden saapuminen ja joukkueen vaihtaminen toi?  Oliko minkälaiset fiilikset silloin?

-Varmaan se toiseen pelityyliin vaihtaminen kesken kauden oli vaikein asia. Toki joukkueeseen sisälle pääseminenkin, kun ei harkoissa kauheesti kerenny muille juttelemaan. Fiilikset oli kuitenkin koko ajan tosi hyvät ja luottavaiset.

Miten sopeuduit uuteen jengiin?

-Kun pari pelireissua oli pelattu ja harkoissa käyty nii kyllä tuntu, että kaikki oli tosi kivoja ja otti meiät uudet tosi hyvin vastaan.

Miten oma peli lähti sujumaan, ja olitko tyytyväinen omiin esityksiin?

-Oma peli sen alkujännityksen jälkeen lähti ihan hyvin sujumaan. Oli hyviä pelejä mutta ei se kaikissa aina yhtä lailla mennyt

Kausi päättyi voitokkaaseen pronssiotteluun. Miltä maistui SM-pronssi C tytöissä?  Jäikö jotain hampaankoloon joukkueen esityksistä?

-Pronssi ja samalla eka sm-mitali tuntu tietenki tosi hyvältä vaikka sitä ei meinannu aluks oikeen todeksi uskoo, että tää kausi aloitettiin aluesarjassa ja päättyikin mitaliin. Mun mielestä kaikki onnistui ihan hyvin loppujen lopuks

Joukkue on hieman muuttunut kun -02:set ovat vaihtuneet -00:iin, eli uusi ’projetki’ edessä. Minkälaisin fiiliksin kohti kesätreenejä ja uutta kautta?

- Kohti kesätreenejä tottakai hyvällä fiiliksellä ja ootan innolla uutta kautta. Suurin osa on jo tullut tutuksi mutta on se kiva taas päästä pelaamaan ja tutustumaan uusien ihmisten kanssa.

Onko treenireissut rankkoja koskaan? Tuntuuko koskaan Kotkan motarilla että ei prkl, ei tässä ole järkeä!?

-Ei ne rankkoja ole. Menee nopsaan kun menomatkalla nukkuu päikkärit ja takastulomatkalla juttelee kavereiden kanssa.

Hyvä! Ei kysytä kuskina toimivilta vanhemmilta tätä… Entä minkälaisia tavoitteita ensi kaudelle henkilökohtaisesti,  ja joukkueelta?  Mitkä on omat vahvuutesi ja heikkoutesi (jos niitä on) kentällä?

- Tottakai joukkueen tavoite varmaan on päästä sm-karsinnoista eteenpäin. Henkilökohtaisesti teen tietysti parhaani ja sitten katotaan mihin se riittää. En miä ite osaa omia vahvuuksia ja heikkouksia sanoa, mulle rittää että valmentajat tietää.

Kumpi mielummin: täydellisyyttä hipova tulinen pommi suoraan syötöstä riman kautta häkkiin, vai käsittämättömän hieno, puolustuksen ja maalivahdin täysin pihalle vievä syöttö takatolpille, josta kaveri saa laittaa tyhjiin?

- kyllä se varmaankin toi tulinen pommi olis..

Entäs tavoitteet tulevaisuudessa lajin parissa?

-Ei mulla suurempia tavotteita tässä lajissa oo. Haluan tottakai kehittyä ja pelata hyvällä tasolla mutta en siitä mitään stressiä aio ottaa.

Mikä on parasta Porvoossa PSS:n ja Aurora-hallin lisäksi?

-No en mä kauheesti Porvoossa muualla oo käyny kun Auroralla mutta vanha kaupunki on kiva.

Seuraavaan Pre-Season haastatteluun napataan Kalpana ’Kapsu’ Tarvainen. Oma kysymyksesi Kapsulle?

- Kapsulta voisi kysyä, että monta jäähy minuttii tulee ens kaudella?

Paljon tarvitsee jos siinä pörssissä meinaa kärjessä olla. J  Kiitokset haastattelusta, Anni!

B-tytot2016-17_anni.jpg

Kuva: Tomi Nousiainen