Kapsu Tarvainen B-tyttöjen haastattelusarjan seuraava 'uhri'

03.06.2016

Seuraavana piinapenkkiin joutuu joukkueen tehopeluri jo useamman vuoden ajalta, eli Kalpana ’Kapsu’ Tarvainen. Kapsu on dominoinut eteläisen alueen pelejä jo vuosien ajan.  Maaleja on ladottu tasaiseen tahtiin jo kohta kymmenen vuoden ajan. Taitava ja hyvin laukova Kapsu on pystynyt myös monipuolistamaan peliään; kun vastustajatkin kehittyivät ja kaikista ei enää päässyt harhauttelemalla ohi, niin tyttö on kehittänyt syöttövalikoimaansa ja peliälyään erittäin hienosti. Kuuluu ehdottomasti Suomen kärkilikkoihin -01 ikäluokassa. Mitä miettii Kapsu kun lähdetään uutta kautta kohti?

Kotiuduit juuri Pikku Pohjola leiriltä, jossa kokoontui ikäluokan parhaat, miten meni?  Mitä jäi käteen?

Hyvin meni, käteen jäi hyvä mieli ja asiat mitä käytiin läpi palavereissa. Ja kiva oli nähdä kavereita muista seuroista.

Sulla on aika monta vuotta takana jo PSS:ssä. Monesko kausi on käynnistymässä?

Nyt alkaa 10. vuosi

Oletko ehtinyt muita lajeja harrastamaan tässä rumbassa?

Soitin kitaraa monta vuotta ja soitan edelleen omaksi iloksi. Pelaan kavereiden kanssa usein pihapelejä kuten jalkapalloa ja talvella laskettelen ja lautailen

Muistetaan tämä kun tarvitaan musiikkia jengi-iltoihin.. Mitkä on parhaimmat muistot lajin parista tähän mennessä?

Onnistumisen hetket ovat mukavia kuten SM-pelien mitalit. Kivaa on ollut joukkueen yhteisillä pelireissuilla ja myös turnauksissa Suomessa ja ulkomailla.

Viime kausi päätyi pronssiin C:ssä, ja hopeaan B:ssä. Miltä tuntui saavutukset? Jäikö sellainen mieli että jommassakummassa olisi kirkkainkin ollut saavutettavissa?

Erittäin upealta!!  Kyllä jäi vähän hampaankoloon molemmissa, mutta tehtiin kuitenkin parhaamme. Molemmissa sarjoissa mitalijoukkueet olivat aika tasaisia.

Kävit molempien joukkueiden (B ja C) treeneissä ja peleissä. Minkälaisia haasteita se tuo? Onko se enemmän fyysisesti vai henkisesti kuormittavaa vetää tuplatreenejä ja olla molemmissa mukana?

Vapaaaikaa jää tietysti vähän ja välillä oli raskastakin. Koulun koeviikoilla keväällä tuli aikapula. Jos olisi enemmän vapaaaikaa, silloin ei välttämättä tekisi mitään järkevää.

Minkälainen fiilis jäi omista otteista viime kaudella?

Erittäin hyvät, tein useimmiten parhaani. Tein aina kaiken minkä voin.

Uusi kausi, uudet kujeet, ja uudistunut joukkue. Miltä näyttää PSS B-tytöt ensi kautta ajatellen?

Hyvältä. Kokoonpanot ovat hieman muuttuneet, pelityyli varmaan vähän muuttuu ja tulee uusia kujeita vastustajien päänmenoksi.

Minkälaisin tavoittein PSS lähtee ensi kauteen omasta mielestä?

Lähdetään pelaamaan omaa peliä, tavoitteena  SM-sarja.

Omat henkilökohtaiset tavoitteet  lajin parissa tulevaisuudessa?

Päästä pelaamaan isoon rooliin omassa joukkueessa, ja pelata myös itseäni vanhempien kanssa,  ja suurin tavoite on päästä maajoukkueeseen.

Omat vahvuudet ja heikkoudet pelaajana?

Vahvuutena nopeus, ketteryys, peliäly ja pehmeät kädet. Heikkoutena fyysisyys ja kovuuden puute muita pienikokoisempana.

Mikä on parasta ja mikä pahinta kesän ulkofysiikoissa?

Parasta itsensä haastaminen ja pahinta kaikki ärsyttävät motoriikkajutut.

Kuka on joukkueen kovakuntoisin likka?

Aada Heikkinen

Siitä en tiedä, mutta jos kyssäri olisi ollut että kenellä  ei ole ollenkaan  itsesuojeluvaistoa kulmatilanteissa, niin sitten ainakin..  Entäs kuka on jengin pahin ns moottoriturpa jolta jutut ei lopu (jos sua itseä ei lasketa)

Mixu Backman

Onko järkeä tehdä rankkarista ns normimaalia vaikka suoralla laukauksella, vai kannattaako yrittää aina kikkailla palloa häkkiin hienosti?

Maali on maali. Kikkailemalla hienompaa, mutta peleissä pitää pelata varman päälle

Anni mietti paljonko otat jäähyjä ensi kaudella? Tuntuuko että istut liikaa penalttiaitiossa, vai mistä moinen kysymys..

Aika kärkijoukoissa olin tilastoissa viime vuoden runkosarjassa. Joskus pakko ottaa riskejä ja pelata fyysisesti.

Minkä kysymyksen olisit itse kysynyt itseltäsi (minkä haastattelija ehkä unohti), ja miten vastaat siihen?

Oletko pelannut muissa seuroissa? Vastaus: olen pelannut keräilyjoukkueissa, mitkä on koottu useamman seuran pelaajista, esimerkiksi viime talvena Storvretassa Ruotsissa

Mitäpä arvelet, kuka otetaan seuraavana haastatteluun, ja mitähän voitaisiin siltä kysyä?

Mixu. Mikä on ollut makein maali, minkä olet tehnyt?

Otetaan ehdotus harkintaan! Kiitokset haastiksesta, tsempit kesätreeneihin, ja mukavaa kesäloman alkua!

_nto4587.jpg
Kuva: Tomi Nousiainen