Ikämiesten suunnitelmat tulevalle kaudelle

15.07.2016

PSS oli kutsunut lähiseudun joukkueita ja ikämiespelaajia palaveriin kesäkuussa. Tavoitteena oli vahvistaa seurojen välistä yhteistyötä hyvin pelaajalähtöisellä ajatuksella, mahdollistamalla enemmän pelimahdollisuuksia ja parempia edellytyksiä joukkueille ikis-sarjoissa.

Tavoitteena olisi hyvällä yhteistyöllä varmistaa edustus eri sarjatasoilla, jolloin kaikille pelaajille löytyy hyvä sarjataso missä pelata ja samalla varmistaa että kaikilla joukkueilla on riittävä pelaajapankki, jotta saadaan laadukkaita pelejä ja myös menestymismahdollisuuksia sarjoissa.

Palaverin antia
Palaverissa oli edustajia useasta alueen ikämiesseuroista, osallistujia oli toistakymmentä ja palaverissa käytiin erinomaisia keskusteluita ja yhteistyö vaikutti loistavalta idealta kaikkien paikallaolijoiden keskuudessa. Harmillisesti naapurijoukkueiden vetäjät eivät päässeet paikalle, joten voi hyvin olla ettei kaikkea kaavailtua yhteistyötä onnistuta toteuttamaan.

Palaverissa todettiin että Porvoolaisin voimin on hieman niukassa pelaajamateriaali tällä hetkellä kasata kahta joukkuetta samaan sarjaan, niin että joukkueilla olisi menestymisedellytyksiä. Suunnitelmallisella sarjapaikkojen porrastuksella päästään huomattavasti parempaan kokonaistilanteeseen pelaajien kannalta.

Mitä ikisjoukkueita
Porvoolaisten toimesta olisi helposti kasattavissa yksi joukkue per sarja; Ikämiesten haastajasarjaan (M35), M40 SM-sarja ja samoin M45 ja sitä vanhempiin sarjoihin Edellä mainituissa sarjoissa voidaan hyvällä yhteistyöllä varmistaa kaikille joukkueille riittävän ja laadukkaan pelaajamateriaalin, jotta menestyminen sarjassa on mahdollista (Nollalinja, PSS, PoSo). Osalla pelaajista on pelihaluja useampaan sarjaan ja tämäkin olisi näillä järjestelyillä erinomaisesti toteutettavissa. Yhteisellä ilmoittautumisjärjestelmällä (esim. Nimenhuuto), voidaan varmistaa riittävä pelaajapankki jokaiselle joukkueelle, ja pelaajien ”lainaaminen” joukkueesta toiseen sujuisi huomattavasti paremmin. Esimerkkinä käytettiin Pete Kemppaista, joka voisi tämän järjestelyn kautta pelata kaikissa kolmessa seurassa/joukkueessa aikataulujen mahdollistaessa sen.

M35 SM-sarja 2016-2017
Miesten M35 SM-sarja on tullut vuosi vuodelta yhä laadukkaammaksi ja kovemmaksi sarjaksi. Jotta menestyminen sarjassa olisi mahdollista joukkue tarvitsee vahvistuksia/nuorennusleikkauksen. Kokemuksen perusteella joukkueessa tulee olla reilusti yli 20 pelaajan rinki, jotta kaikkiin peleihin saadaan vähintään 2 kentällistä. Kun joukkueeseen ei ole nyt tyrkyllä riittävää määrää uutta laadukasta pelaajamateriaalia, joukkue on harkinnut vaihtoehtoisesti sulautumista yhteen toisen joukkueen kanssa. Olemme tarjoutuneet neuvottelemaan yhteisjoukkueesta Loviisalaisten kanssa, jotka ovat harkinneet oman M35 joukkueen kasaamista. Samoin olemme avanneet keskustelun yhden Pääkaupunkiseudun joukkueen kanssa, jossa olisi useampi myös Porvoossa aikanaan pelannut pelaaja mukana ryhmässä.

Palaverissa päätettiin jatkaa kartoitusta M35 SM-sarjan yhteistyöjoukkueeksi. Mikäli se ei onnistu, tehdään elokuussa uusi arviointi, tuleeko PSS:n jatkaa SM-sarjassa vai haastajasarjassa. Joukkue haluaa pelata sarjassa, jossa on myös mahdollisuudet menestyä.

M40 SM-sarja 2016-2017
Päätettiin perustaa uusi M40-joukkue, johon toivotetaan avoimesti tervetulleeksi pelaajia niin PoSon kun Nollalinjankin joukkueista. Tavoittelemme ensisijaisesti parasta mahdollista yhteistyötä edellä mainittujen seurojen kanssa, toivoen että jatkavat vahvasti omaa toimintaa porrastaen esim. Nollalinja M35 haastajasarjassa ja PoSo M45Sm-sarjassa, tarjoten pelaajille parhaat mahdollisuudet pelata ja hyvässä yhteistyössä. Hyvien pelien lisäksi M40-joukkueen tavoite on menestyä ja pelata myös jatkopelejä tulevalla kaudella.

Tule mukaan, vaikka vain tutustumassa
PSS:n ikämiesjoukkueet tarjoavat kaikille ikämies-ikäisille mahdollisuuden tulla pelailemaan heinäkuussa tiistaisin Auroralle klo 20-21 (ei sitoutumispakkoa).

Tervetuloa!

Ottakaa rohkeasti yhteyttä Mikael Karmanheimoon, jos haluatte lisätietoa.
etunimi.sukunimi (a) porvoonsalibandyseura.net