B tytöt Loisto-cuppiin 6-7.8

29.07.2016

B tytöt Loisto-Cuppiin 6-7.8

Kesälomat ja OT-jaksot ovat pikkuhiljaa takana, ja myös B tytöt ovat palanneet joukkueharjoitusten pariin. Menneellä viikolla kokoonnuttiin Auroralle, ja saatiin helteisessä säässä homma startattua lenkkeilyn, fudiksen, sekä kovatempoisen treenimatsin parissa. Pojilta tuli kuokkaan, 1-7, mutta pelin ja seuraavan päivän harjoitusten perusteella ei isompaa syytä huoleen ole.

Viikon päästä, eli 6-7.8 pelattavassa Loisto-Cupissa saadaan hieman tarkempaa infoa missä mennään. Lähiviikot ovat hieman katkonaisia talenttileirien, ja kesän viimeisimpien rippileirien takia, eikä Loistoonkaan aivan kaikkia ikäluokan pelaajia saada.  Joukkueen kokoonpano on suunnilleen seuraavanlainen:

MV:t:  Anna-Mari, Sofia, Oona

Puolustus:  Milla, Kaisla, Ronja V, Mirella, Amanda

Hyökkääjät:  Kalpana, Ronja M, Laura, Viivi, Mixu, Tiia, Helmi, Cirilla, Inka, Anni

Poissa ovat C-ikäiset Aada ja Taimi, sekä Anna ja Vilma. A:n rosteriin kuuluvista sivuun jäävät mm. Jasmiina, Veera, Sanni, Fanny sekä Nelli.

Eli kuitenkin ihan mukavan kokoinen, 15 kenttäpelaajan setti kasassa, ja lähdetään hakemaan pelillisten asioiden lisäksi joukkueen yhteen hioutumista, sekä positiivisia yhteisiä kokemuksia.

Alkulohkossa vastassa PSS likoilla on pari melko tuttua joukkuetta, sekä yksi meille hieman tuntemattomampi. Lauantain avauksessamme vastassa on ÅIF, jonka joukkue koostuu pääosin viime kauden C-SM joukkueen pelaajista. Viime kauden ottelut olivat tiukkoja ja vähämaalisia, joten odotettavissa on tasainen ja mahdollisesti fyysinenkin vääntö.

Toisena vastuksena ehkä vieläkin tutumpi LoSB, joka oli viime kauden C:ssä muutaman sentin päässä SM-finaaleista, mutta jäi lopulta ilman mitalia. Lohja on menettänyt muutaman avainpelaajan, mutta ennustan, että on edelleen menestyjäsuosikki kaikissa turnauksissa ja sarjoissa mihin osallistuu. Tasaista.

Kolmas vastus on KaPa-65, joka ei tänä vuonna osallistu B SM-karsintoihin. Joukkueella on kuitenkin kasassa rosteri, jossa on kokemusta Naisten sarjoista, ja laatua riittävästi, jotta pystyvät tuleville SM porukoilla sanomaa, että hyvinkin saatetaan keväällä kohdata.

16 joukkueen turnauksessa on erittäin kova taso; mukana tyttösäbän tähtijengejä, emännöivän Loiston lisäksi mm. Pirkat, SB Pro, Northern Stars ja viime kauden C tyttöjen Loisto-Cupin voittajarungosta koostuva FB Factor. Lisämausteen soppaan tuo ruotsalainen huippujoukkue, Huddinge. Tämä takaa sen että riippumatta lauantain tuloksista, myös sunnuntain jatkopeleissä on laadukasta vastusta kaikille.

Vaikka päätavoite siintää elokuun lopun karsinnoissa, ja turnauksen tavoitteet ovat tulosta syvemmällä, niin on totta kai selvää, että mahdollisimman hyvää tulosta lähdetään hakemaan Loisto-Cupista. Eli ylempään kaavioon alkulohkosta, ja sunnuntaina voitto kerrallaan eteenpäin!