PSS B tytöt SM-karsintoihin!

19.08.2016

PSS B tytöt aloittavat kautensa!

Ensimmäiset viralliset pelit ovat edessä siis, kun B tytöt suuntaavat lauantaiaamuna kohti Hämeenlinnaa, ja SM karsintoja. Hämeenlinnan Steelers emännöi upeissa puitteissa peräti kolmen lohkon karsintoja, eli Elenia-Areenalla käy viikonloppuna melkoinen kuhina. Kolmen lohkon voittajat etenevät suoraan SM-sarjaan, mutta kakkosilla ja kolmosilla on vielä mahdollisuudet edetä jatkopelien kautta. Jännitystä riittää siten koko viikonlopuksi.

PSS kohtaa neljän joukkueen lohkossa ensimmäisessä ottelussaan PHSB:n Lahdesta.  Kovin tarkkaa kuvaa ei PHSB:stä ole, keväällä viime vuoden B tyttöjen kakkosjoukkueemme kohtasi PHSB aluesarjan jatkokarsinnassa, mutta hävisi tuolloin lahtelaisille. Siitä joukkueesta lienee suurin osa mukana, joten mukava haaste heti aamuun. Joukkueesta muutamia pelaajia on valittu myös ikäluokkien AllStars tapahtumaan.

Pidempi tauko pitää käyttää järkevästi jotta klo 17.15 alkavassa ottelussa on jalat, kroppa ja pää jälleen valmiina. Vastassa TPS, joka sai mm Loistosta -01 ikäluokan huipun, Jannike Grönroosin. Joukkueelta löytyy muutenkin laatua ja laajuutta, ja erinomainen maalivahti, joten jälleen pitää pystyä pelaamaan omien taitojen ylärajoilla.

Sunnuntain laatikkoon astuu SBS Wirmo, joka esitti Loisto-Cupissa parhaimmillaan erittäin hyvää peliä. Tuon turnauksen perusteella pelkästään tiedetään että vastaan tulee positiivisen ilmeen omaava taisteleva joukkue. Saana Lenkkeri on joukkueen syömähammas, joka iski pisteitä tutun tehokkaasti myös LoistoCupissa, ja maalivahti Rekolan avaukset ovat yksi joukkueen vahvuuksista.

PSS tyttöjen harjoittelu on ollut melko hyvällä tasolla, ja Loisto-Cupista saatiin alle hyviä ja kehittäviä pelejä, sekä myös pikkuhiljaa ketjukoostumuksiakin selville. Toki kesän rippi- ja talenttileirit ovat rikkoneet harjoittelua, mutta riittävästi porukkaa on kuitenkin aina ollut treeneissä. Tavoitteena tässä kovassa seurassa on  tietysti suora jatkopaikka, mutta peli kerrallaan edetään. Oma taso pitäisi olla sellainen, että jokainen joukkue on voitettavissa onnistuneella suorituksella.

Laaja materiaali on jälleen käytössä, ja muutamia laadukkaita pelityttöjä on myös sivussa. Mm. roolitukset, A-tyttöjen harjoitukset ja heidän tulevat karsinnat vaikuttivat valintoihin. PSS matkaa Hämeenlinnaan seuraavanlaisella kokoonpanolla:

Maalivahdit:  Anna-Mari Levälampi, Sofia Ahola

Puolustus:  Milla Ylikojola, Veera Nousiainen, Jasmiina Järvinen, Ronja Malmström, Mirella Rönnberg, Amanda Barbosa

Hyökkääjät:  Mixu Backman, Cirilla Mäkelä, Kalpana Tarvainen, Laura Kariniemi, Viivi Heikkinen, Tiia Dahlström, Helmi Haakana, Fanny Pulkkinen, Inka Valjus, Anni Lempiäinen, Taimi Mikkola, Aada Heikkinen

PSS:n lohkon B voittaja etenee siis suoraan SM-Sarjaan, ja lohkon 2. ja 3. sijoittuneet pelaavat yksittäisen jatkokarsintaottelun.  Lohkon kakkonen kohtaa C-lohkon kolmosen, jossa pelaavat FB Factor, Loisto, SPV ja Steelers. Lohkon kolmas kohtaa A-lohkon kakkosen, ja A-lohkossa taistelevat Northers Stars,  SB Vaasa, RSS Panthers, Welhot ja Hatsina.

Hämeenlinnaan on kohtuullisen lyhyt matka joka paikasta, joten tervetuloa kannustamaan!

PSS ottelut Elenia Areenalla:

la 20.8 klo 11.00                           PHSB – PSS

la 20.8 klo 17.15                           TPS – PSS