PSS B tytöt pelaavat Häme Cupissa

14.09.2016

Häme Cup viimeinen etappi ennen BSM starttia

B-tytöt valmistautuvat viikon päästä starttaavaan SM-sarjaan pelaamalla lauantaina Iittalassa yksipäiväisen turnauksen. Tämän jälkeen luvassa on vielä maanantaina harjoitusottelu EräViikinkien vieraana. Lauantaina on siis luvassa pitkä päivä, kun aamuseiskan aikoihin startataan, mutta samalla siis tärkeä etappi SM-sarjaa ajatellen.

Kuten aiemminkin on todettu, ja tämä on se tuttu sama mantra mitä kaikki valmentajat toistavat, eli tulokselliset tavoitteet ovat sivuseikka tässä turnauksessa. Samaan hengenvetoon on sanottava, että kun jokaista ottelua lähdetään voitatmaan, niin turnausvoitto on tietysti myöskin kiikarissa. Päätavoite se ei kuitenkaan ole, vaan edelleen testataan koostumuksia, ja kokeillaan erilaisia komboja, varsinkin hyökkäyspäässä.

Pelaajia on mukavasti mukana, eli yli 20 pelurin ryhmä matkaa lauantaina Iittalaan.  Sivussa on kuitenkin tämän ikäluokan mittakaavassa melko kova viisikko. Vuosimallin 00-01 ikäluokkaan mahtuisi seuraavanlainen setti:  Pinja Askola , Jasmiina Järvinen, Milla Ylikojola, Veera Nousiainen, Fanny Pulkkinen. Milla on loukkaantumisen takia sivussa myös SM-avauksesta. Myös puolustaja Vilma Kallio on sairaslistalla vielä jonkin aikaa.

Häme Cupissa on luvassa 4 ottelua. Kahdeksan joukkueen turnauksessa pelataan kahdessa lohkossa, ja kolmen alkusarjaottelun jälkeen pelataan sijoituksen perusteella suoraan viimeinen sijoitusottelu. PSS tytöt saavat vastaansa avauksessa SB Vantaan, toisessa pelissä Northern Starsin ja lohkon päätöspelissä RSS Panthersin.

Ennakkoon hankalin arvioitava on SB Vantaa, joka ei osallistunut SM-karsintoihin, ja lähtee altavastaajana tähän lohkoon. NS voitti oman karsintalohkonsa, ja vaikka lohko ei tasoltaan ollut aivan kovin mahdollinen, niin neljä voittoa neljästä pelistä kertoo, että lohkovoitosta taistelevat Häme Cupissakin. RSS Panthers jäi rannalle SM:stä kirvelevän jatkoaikatappion tuloksena, mutta on kyllä varteenotettava vastustaja.

PSS B tytöt lähtevät turnaukseen seuraavalla joukkueella:

MV:t                      Ansku Levälampi, Sofia Ahola

Puolustajat:          Kaisla Ensola, Mirella Rönnberg, Ronja Malmström, Amanda Barbosa, Ronja Virta, Anna Saarikko

Hyökkääjät:          Cirilla Mäkelä, Kalpana Tarvainen, Mixu Backman, Nelli Paananen, Sanni Koli, Viivi Heikkinen, Laura Kariniemi, Helmi Haakana, Inka Valjus, Aada Heikkinen, Anni Lempiäinen, Taimi Mikkola,  Tiia Dahlström

SM-sarja alkaa sunnuntaina 25.9 ja luvassa on siis kotiavaus Auroralla SBS Wirmoa vastaan. Klo 12 starttaa ’liiga’, joten tervetuloa kannustamaan!