B tytöillä Häme Cupissa maalinteko-onglemia

18.09.2016

Häme Cupissa ei maaleilla juhlittu

PSS B tytöt kävivät lauantaina hakemassa pelituntumaa viikon päästä alkavaa SM-sarjaa varten. Neljä kappaletta hyviä otteluja jäikin takataskuun, ja vähintäänkin riittävästi ajattelemisen aihetta jatkoa silmällä pitäen.

Paikalle oli saatu reilusti yli kolme ketjullista pelaajia, ja tarkoituksena oli vielä kierrättää ja kokeilla. Turnauspelit olivat 2 x 15 minuuttia, ja kun pelattiin koko ajan täydellä kolmella ketjulla, kierrätettiin pelaajia vieraillakin paikoilla, ja huilautettiin välillä, ei ihmekään että turhankin sillisalaattimaiseksi suoritukset muodostuivat. Siitä huolimatta, että ison roolin pelureita puuttui, oli nimilista varsinkin hyökääjien osalta sellainen että muutama osuma lisää olisi ollut odotettavissa.

Avauspeli SB Vantaata vastaan oli muutamaa harhasyöttöä lukuunottamatta melko hyvin hallussa, mutta ainoastaan Cirilla Mäkelä onnistui Kalpana Tarvaisen syötöstä maalinteossa. Tämän jälkeen seuraava tunti vietettiinkin rattoisasti ilman yhtään tehtyä osumaa.

Toinen peli Northern Starsia vastaan oli melko tasainen. Vastustajan korkea karvaus aiheutti kuitenkin suuria vaikeuksia puolustajille, vaikka samantyyppistä prässiä vastaan pelaamista on harjoiteltu jo jonkin aikaa. Oman pään pienestä virheestä NS iski tarvittavan osuman ja otti 0-1 voiton. Lohkon päätöpelissä oma avauspeli oli jo paremmin hanskassa, mutta Panthers haki maskin takaa lähteneellä tarkalla kaukolaukauksella niinikään 0-1 voiton. Näin takana oli 90 minuuttia salibandya ja yksi tehty maali.

Paikkoja luotiin kyllä kaikissa otteluissa sen verran että paremmalla viimeistelyllä olisi se 2-3 maalia pitänyt syntyä. Viimeistelystä puuttui kuitenkin se viimeinen terävyys, ja kehut ansaitsevat myös vastustajien maalivahtien muutamat loistotorjunnat.

Sijoitusottelussa vastaan tuli EräViikinkien joukkue, jossa mukana oli muutamien B-SM-pelaajien lisäksi B:n akatemiajoukkueen ja C-SM joukkueen pelaajia. Ihan ei parasta säbää tässä enää nähty. Väsymys paistoi molempien joukkueiden otteista, mutta olimme kyllä muutaman askeleen edellä, ja tällä kertaa osuimme jo hämmästyttävästi useammin kuin kerran..  3-0 voitossa avausosuman iski Mixu Backman, toisen laukoi hienosti rakennetun hyökkäyksen jälkeen Nelli Paananen Inka Valjuksen syötöstä, ja päätösnumerot viimeisteli Anni Lempiäinen Viivi Heikkisen esityöstä.

Vaikka valmistautuminen on vielä kesken, niin muutamilla osa-alueilla on vielä paljon tehtävää. Kaksi päästettyä maalia neljään peliin on toki ok, mutta vain yksi maali kolmessa lohkopelissä on kyllä huono suoritus. Onneksi tiedetään melko tarkkaan heikkoudet, joihin pitää pureutua. Alkuviikosta pelaamme EräViikinkien SM joukkuetta vastaan viimeisen treenimatsin, jonka jälkeen alkaa valmistautuminen SM-sarjan avaukseen SBS Wirmoa vastaan.

Kokoonpanoasioissa muutamat ketjukoostumukset ovat pikkuhiljaa muodostumassa. Pakkipuolella vaihtoehtoja on paljon, ja kierrätystä tullaan sillä osastolla harrastamaan. Sunnuntain SM avauksessa käytössä on kuitenkin lähes koko rosteri, joista valitaan kokoonpano, joten mielenkiintoinen viikko edessä kaikenkaikkiaan!