B tytöt pelaavat lauantaina Auroralla!

02.12.2016

B tytöt palaavat Auroralle – vastassa Northern Stars

Neljän pelin mittaisen ’vieraspelikiertueen’ jälkeen PSS B tytöt palaavat Auroran valoihin. Lauantai-iltana klo 18.30 alkavaan kotipeliin kovan vastuksen tulee tarjoamaan Northern Stars Espoosta.

NS on profiloitunut Länsi-Uusimaan alueen tyttösalibandyn suurseuraksi, jossa kaikki asiat tehdään laadukkaasti. Tuloksia on näkynyt nopeasti, sillä PSS:n tapaan Starsin A-, B- ja C-tytöt selvisivät kaikki valtakunnallisiin SM-sarjoihin. Starsin B tytöt hoitivat oman lohkonsa puhtaalla pelillä, ja taistelevat varmasti tiukassa SM-sarjassakin kärkisijoista.

Northern Stars on saalistanut alkukauden kuudesta ottelustaan viisi pistettä. Tappiot ovat tulleet kärkinelikossa majailevia joukkueita (SSRA, Loisto, Pirkat) vastaan. TPS ja Wirmo saivat poistua tappio niskassaan, ja viimeisimmässä ottelussa Metro-auto areenan salibandytapahtumassa tuloksen oli tasapeli nousukuntoista EräViikinki-joukkuetta vastaan.

NS:ssä on riittävästi laatua kärkisijoista taisteluun, ja melko laaja materiaalikin. Lohjan suunnalta siirtynyt hyökkääjäkaksikko Jenni Torkki ja Maija Jäkkö, sekä pakki Jonna Ryönänkoski ovat isossa roolissa joukkueessa. Maalivahtipolitiikka on joukkueessa myös kunnossa. Ennen kauden alkua pelasimme toisiamme vastaan Iittalassa Häme-Cupissa, jolloin NS jätti meidät nollille tehden itse yhden. Maaliteko-ongelmamme on hieman hellittänyt, ja yritämme tällä kertaa aiheuttaa Starsille hieman enemmän harmia heidän maalin edustalla.

PSS lähtee hakemaan neljättä kotivoittoa, ja pitämään kotisaldoa puhtaana. Saldona on tällä hetkellä seitsemästä ottelusta viisi voittoa ja pari tappiota. Viimeisin onkin tuoreessa muistissa, eli viikon takainen kirvelevä 4-3 vierastappio EräViikinkejä vastaan ottelussa, jossa olimme pelillisesti selvästi alakynnessä. Kokoonpanoa on hieman muutettu viime viikon perjantaisesta mittelöstä, ja rosteriin liittyvät nyt Cirilla Mäkelä, Veera Nousiainen, Aada Heikkinen ja Taimi Mikkola. Sivussa kokoonpanosta ovat Mirella Rönnberg, Viivi Heikkinen, sekä A:n/Naisten rungoista Jasmiina Järvinen, Sanni Koli, Fanny Pulkkinen ja Nelli Paananen. Viikon aikana tekeminen treeneissä on näyttänyt hyvältä, ja taisteleva peli-ilme on lauantaina  varmasti pelaajista nähtävissä. Paljon pitää parantua henkilökohtaisessa tekemisessä ja huolellisuudessa, ja uskotaan että pelurit vastaavat huutoon.

PSS lähtee lauantain seuraavalla kokoonpanolla:

Maalivahtiosasto: Jenna Järvinen, Sofia Ahola

Puolustusosio: Veera Nousiainen, Milla Ylikojola, Ronja Malmström, Ronja Virta, Amanda Barbosa, Kaisla Ensola, Anna Saarikko, Vilma Kallio

Hyökkäysrintamaa:  Kalpana Tarvainen, Mixu Backman, Laura Kariniemi, Cirilla Mäkelä, Taimi Mikkola, Aada Heikkinen, Helmi Haakana, Inka Valjus, Anni Lempiäinen, Tiia Dahlström

Tervetuloa lauantaina 3.9 Auroralle. Gametime klo 18.30!