CTSM: Väliraporttia sun muuta.

13.01.2017

Pitkästä aikaa on taas pientä päivityksen tynkää.

Syyskausi päätettiin matkaturneella Ouluun, jossa vastassa oli paikallinen Northern Stars sekä toinen paikallisjoukkue Eräviikingit, siis paikallisia Eteläsuomen piiristä. SM-sarjan ensimmäinen puolisko ei ole sujunut aivan suunnitellusti eikä pistepussiin ole kertynyt tavoitteen mukaisesti täytettä. Puolustussuunnan peli on ollut ihan hyvää, mutta maalinteko on tökkinyt, ja tämän takia tiukat pelit ovat kääntyneet vastustajille.

Oulussa siis vastassa Northern Stars. Peliin saadaan hyvä alku, peli sujuu eikä vastustaja juuri pääse palloon. Sitten noin viiden minuutin kohdalla ote lipeää täysin. Pallonhallinta siirtyy Nortille, joka ajassa 7:07 siirtyy 1-0 johtoon hieman onnenkantamoisella ja pelimme sekoaa täysin.  Ajassa 13:10 Viivi Tiri onnistuu tuikkaamaan pallon verkkoon ja vapauttava ”koppimaali” näkee päivän valon. Toinen erä ehtii vanheta vain 52 sekuntia kun Viivi toistamiseen Lotan tarjoilusta pistää verkon silmät koetukselle, 2-1 meille. Tämän jälkeen päästiin yrittämään ratkaisua parin ylivoiman verran, mutta pallo pyörii periferiassa eikä kunnollisia paikkoja luoda. Kolmannen erän alkuun vastustaja taas tuikkaa pallon verkkoomme ja peli tasan. Erän aikana saadaan kyllä vetoja aikaiseksi mutta ei maaleja joten pisteet tasan ehkäpä kauden heikommalla pelillämme.

Toiseen otteluun, sarjakärkeä ErViä vastaan, on aikaa valmistautua sen tunnin verran ja hyvin tytöt latauksen onnistuivat keräämään. Ensimmäinen erä jota hienokseltaan hallittiin meille luvuin 2-1 Masa Rytkösen ja Aada Heikkisen maaleilla, Emma Killinen tarjoili Masa maalin.  Toinen erä oli taas Vastustajien heiniä, erä viikkareille 0-3.  Kolmanteen ladattiin täysiä, ja saatiinkin hurmos päälle. Ajassa 31:22 Viivi tarjoilee ja Eevi kiittää, tilanne 3-4, tästä reilut 8 minuuttia ja Aada tasoittaa varsinaisella tahtomaalilla. Karvausvoitto päädyssä, parin vastustajan ohi maalin eteen, kääntöveto ja rysä tiukille. Ottelu päättyy siis tasan 4-4. Oulusta siis 2 pinna kotiin vaikka enemmän oli tarjolla, sekä sarjan 6. sija. Tästä uusin eväin kohti Joulua ja Uutta Vuotta.

Uusi Vuosi alkaa HFC-turnauksella johon osallistutaan B-tyttöjen sarjaan. Turnaus pelataan ilman SM sarjan neljä tehokkainta maalintekijäämme sillä Aada on Lomalla ja Taimi riparilla, näiden lisäksi nollaneloset vemmelsääret, Masa ja Viivi pelaavat D-tyttöjen joukkueessa. Turnauksen päätavoitteeksi asetettiin pallollisen pelin parantaminen.

Ensin vastaa M-team. Tytöt ovat pelipäällä ja selkeä 5-0 voitto.

Seuraavaksi Venäläinen Flora, joka aiemmassa pelissä oli esittänyt suhteellisen rajuhkoja otteita. Liekö tämä tyttöjä jännittänyt, sillä niin mentiin Floran kävelysählyyn mukaan, ettei saatu koko matsin aikana liike käyntiin millään. Flora 3-2 voittoon.

Alkusarjan viimeiseen peliin vastaa taas B-tyttöjen aluesarjasta tuttu ErVi. Edellisessä aluesarjaottelussa otettiin kuokkaan oikein tuelta. HFC-ottelu on vauhdikas ja tilanteita syntyy molempiin päihin vaan tehot jäävät kummaltakin uupumaan ja sopuisa joskin harvinainen ”sählybändy”-tulos 0-0 jää taululle. Er-Vi tasapisteissä maalierolla ylempään sarjaan ja meidän oli tyytyminen alempaan kaavioon.

Ensimmäinen jatkopeli SB-Vantaan B-tyttöjä vastaan oli hyvä. Liike, syötöt, oivallukset, kaikki planeetat olivat kohdillaan ja saatiin kauden ensimmäinen voitto Vantaan b-tytöistä, luvuin 1-0, ja launtain pitkä päivä oli taputeltu.

Sunnuntaina viimeiseen ja ainokaiseen otteluun Tikkurilan superkissoja vastaan päätettiin ladata täysiä. Aivan lentoon mimmit eivät päässeet vaan hieman nihkeähköllä esityksellä 3-1 voitto ja HFC 9. sija.

HFC:ssä pelattiin 6 ottelua ja päästettiin ainoastaan 5 maalia, joten puolustuspelaaminen onnistui. Pallollista peliä piti parantaa ja siinäkin onnistuttiin. Lopputulemana voimme pitää turnausta oikein onnistuneena, sillä pelilliset tavoitteet täyttyivät lähes täysin.

Nyt homma jatkuu lauantain B-aluesarjassa ja siitä viikon päästä Nurmijärvellä C-SM sarjaturnauksella jossa kohdataan kovat joukkueet Steelers sekä Pirpi. Näkymiin.