D-tytöille aluemestaruuskultaa!

23.04.2017

Porvoon Salibandyseuran 04-05-syntyneiden D-tyttöjen sarjakausi huipentui jännittävään finaaliotteluun sunnuntaina 23.4.2017.

Esport Areenalla pelatussa aluelopputurnauksessa Musta-joukkueella oli päiväpuhteenaan kaksi tärkeää ottelua. Ensimmäisessä pelissä vastaan tuli kevään eliittisarjassa neljänneksi sijoittunut EräViikingit. EräViikingit oli kauden aikana päässyt Mustaa vastaan pelatuissa kohtaamisissa korkeintaan tasatulokseen, eikä helsinkiläisillä tälläkään kertaa ollut aseita Mustan voittamiseen. Sujuva syöttöpeli sekä hyvä puolustus siivittivät Mustan 8-1 voittoon ja näin ollen finaaliotteluun.

Finaaliotteluun vastaan saatiin rakas kilpakumppani naapurikunnasta, ÅIF Sininen. Vahvan kauden pelannut ÅIF osattiin odottaa parhaimmillaan vaaralliseksi vastustajaksi ja sellaiseksi sipoolaisjoukkue osoittautui tälläkin kertaa. ÅIF puolusti taitavasti ja torppasi hyvin Mustan hyökkäysyritykset. Musta joukkuekin taisi puristaa mailaa aika lailla koko ottelun, sillä toisen erän alkuun mennessä saavutettu 2-0 johto suli varsinaisen peliajan päätyttyä 3-3 tasalukemiin.

Kymmenen minuutin jatkoerä ei tuonut molempien joukkueiden raivokkaasta yrityksestä huolimatta muutosta tilanteeseen, joten mitalien osoite siirtyi rankkareilla ratkaistavaksi.

Rankkarikisasta tuli kutkuttava, sillä vuoron perään pelaajat ja maalivahdit onnistuivat tasaisesti. Viidentenä PSS:n pelaajana laukaisuvuoroon tulleen 05-syntyneen Venla Nousiaisen laukaus upposi nätisti verkkoon ja kun hienon pelin pelannut maalivahti Emma Lindqvist onnistui torjumaan ÅIF:n viimeisen vedon, pääsivät porvoolaiset tuulettamaan aluemestaruutta.

Pitkän ja pelirikkaan kauden päättää vielä vappuviikonloppuna Ruotsin Västeråsissa pelattava MälarenergiCup, johon tytöt lähtevät iloisella mielellä ja hyvällä tsempillä - juuri kuten koko kauden ovat pelanneet.

Musta-joukkueessa kauden aikana pelanneet ja Etelä-Suomen aluemestaruuskultaa voittaneet pelaajat:

Siiri Hokka, Lotta Forsell, Matilda Gröndahl, Tuulianna Harinen, Roosa Huuskonen, Sanni Kahila, Emma Lindqvist, Aada Manner, Venla Nousiainen, Natalia Oinonen, Jasmine Partanen, Elette Parviainen, Anni Puumalainen, Sara Puustinen, Emilia Rantanen, Matilda Rytkönen, Fanny von Schantz, Janette Sundholm, Emmi Tallberg, Sara Timonen, Viivi Tiri ja Nella Vierikko.

Valmentajat: Johnny LIndqvist ja Jukka Puumalainen, apuvalmentajat Niina Manner, Minna Nousiainen, Tomi Nousiainen.
Huoltaja: Susanna Huuskonen.
Joukkueenjohtaja: Piritta Forsell.