Säbämestari -koulutuksessa runsaasti väkeä

29.08.2017

Maanantaina järjestetyssä Säbämestari -koulutuksessa oli runsaasti väkeä paikalla. Yhteensä 23 valmentajaa ja ohjaajaa Itä-Uudenmaan salibandyseuroista oli saapunut Porvooseen. Paikalla oli edustettuna Askolan Urheilijat, ÅIF Sipoosta, Tarkkisten kyläyhdistys sekä Porvoon Salibandyseura.

IMG_3548_1.JPGKoulutuksen saapui pitämään Salibandyliiton kehityspäällikkö Kim Sällström

Ilta aloitettiin teorialla, jossa käytiin läpi erilaisia malleja harjoitusten organisointiin, taidon opettamiseen ja yksittäisen harjoituskerran hallintaan.

Tämän jälkeen siirryttiin liikuntasaliin siirtämään teoriaa käytäntöön. Kahden tunnin aikana myös valmentajat pääsivät suunnitelemaan itse harjoitteita.

Salibandyliiton kehityspäällikkö Kim Sällström iloitsi runsaasta osallistujamäärästä Porvoon Säbämestari -koulutuksessa.

- Mieltä lämmitti erityisesti, että Porvoon Salibandyseura oli koordinoinut useista Itä-Uudenmaan seuroista osallistujia paikalle. Toivottavasti koulutus oli hyvä startti monelle koutsille tai sitten sai erilaisia näkemyksiä kuinka taitoa voi monipuolisesti opettaa ja kuinka harjoitusten organisoinnilla voidaan vaikuttaa toistojen määrään ja yksilölliseen ohjaukseen.

Myös Porvoon Salibandyseuran valmennuspäällikkö Sauli Hynynen oli tyytyväinen yli seurarajojen tapahtuvaan koulutukseen.

- Tämä on selkeä jatkumo viime kaudella Sipoon kanssa aloitettuu yhteistyöhön valmentajakoulutusten suhteen. Nyt saatiin mukavasti muutama uusi lähialueen seura mukaan ja toivottavasti tätä yhteistyötä tullaan täällä Itä-Uudellamaalla tulevaisuudessa vain lisäämään. Yhdessä tekemällä voimme oppia paljon toisiltamme ja samalla varmistamaan sen, että tulevaisuudessakin Itä-Uudenmaan salibandy elää ja hengittää voimakkaasti. Henkilökohtaisesti toivon sitä, että vähitellen saadaan vietyä tätä yhteistyötä mukaan myös joukkuetasolle koko Itä-Uudellamaalla ja toki myös yli lajirajojen.

FullSizeRender_3.jpg

Koulutuksessa mukana olleet Porvoon Salibandyseuran valmentajat ja ohjaajat:

- Hannu Laine, E/F-tytöt
- Janne Korkkailanen,
- Jarkko Peitsoma,
D-pojat
- Kari Ruotsalainen,
E-tytöt
- Laura Kariniemi
- Peik Siitonen, Kerhoryhmät / nappulat
- Pekka Rinne,
- Petri Jantunen,
- Samu Karvala,
Nappulat
- Sonja Nissi
- Tuomas Kumpulainen,
E2/F2-pojat

Isot kiitokset kaikille koulutuksessa mukana olleille ja tietysti Kimille!

Lue myös:
Valmentajakoulutuksista valmistuneita kaudella 2016-17
Valmentajaksi Porvooseen?

pss_logo12.jpg

27.11.2020Koronarajoitukset ja toimenpiteet 27.11.-20.12. - Harjoitukset ja pelitoiminta keskeytetään
30.04.2020PSS-valmennusryhmät kauden 2020-2021 juniorijoukkueisiin
12.03.2020PSS keskeyttää kaiken ohjatun harjoitustoiminnan välittömästi
10.02.2020 10.00Light Iron ja PSS jatkavat seurayhteistyötään
28.11.2019Itä-Uudenmaan urheiluakatemian info 2004-syntyneille
25.10.2019Tulevat ottelut Auroralla, VKO 43
03.09.2019Kuusi tyttöjunioria mukaan maajoukkueleiritykseen
03.09.2019Myös seuran C-tytöt SM-sarjaan!
01.09.2019Nappulakerho käyntiin syykuussa
29.08.2019B-tytöt ja C1-pojat SM-sarjaan