ÅIF ja PSS jatkavat yhteistyötä poikien B-junioreissa kaudella 2019-2020

11.01.2019

Itä-Uudenmaan perinteisten ja vahvojen salibandyn erikoisseurojen Ådalens If:n (ÅIF) ja Porvoon Salibandyseuran (PSS) yhdistelmäjoukkue 2003 syntyneiden poikien (C1-pojat) ikäluokassa saa jatkoa tulevilla kausilla, kun yhteistyö laajenee kaudelle 2019-2020 B-junioreihin (2002 ja 2003 syntyneet pojat). Tällä kaudella yhdistelmäjoukkueen C1-pojat pelaavat valtakunnallista Divaria ja Etelä-Suomen alueellista sarjaa.

Seurat haluavat jatkaa näin erinomaisesti käyntiin lähtenyttä yhteistyötä ja hakea samalla entistä laajempaa pelaajapohjaa sekä pitkäaikaista kehityspolkua seurojen, alueen ja koko eteläisen Suomen junioreille, jotka haluavat kehittyä lajin huipulle. Yhteistyö on lisännyt harrastajamääriä sekä kiinnostusta toimintaan ja tämän jatkopäätöksen odotetaan lisäävän sitä entisestään.

Keskeinen tavoite on, että Itä-Uudellamaalla pelataan seuraavina kausina huippujuniorisalibandyä ja taistellaan tosissaan kirkkaimmista mitaleista. Mutta samalla halutaan varmistaa, että jokainen poika tulee saamaan harrastusmahdollisuuden ja myös peliaikaa omalla tasollaan. Ikäluokan pelaajamäärän odotetaan nousevan lähelle 50 pelaajaa.

Yhdistyminen on tuonut merkittäviä synergiaetuja joukkueen operatiiviseen toimintaan ja toimintatapoihin. Yhdistyminen tullaan toteuttamaan Suomen Salibandyliiton sääntöjen mukaan ns. yhdistelmäjoukkueena. Joukkueen emoseurana jatkaa Åif ja keskuspaikkana Sipoon Söderkulla. Toiminta kattaa jatkossa myös läheisen yhteistyön emoseurojen edustusjoukkueiden kanssa. ÅIF:n miesten edustus pelaa 1-divisioonassa ja PSS 2-divisioonassa.

”Hienoa, että kokemukset yhteistyöstä on huomattu jo näin varhaisessa vaiheessa ja on erittäin hienoa lähteä rakentamaan tämän päätöksen pohjalta seuraavien kausien joukkueita. Tällaisen porukan kanssa on loistava tehdä töitä myös tulevaisuudessa”, kertoo nykyisen ÅIF-PSS C1 03 yhdistelmäjoukkueen joukkueenjohtaja Pasi Nieminen.

”Näen tämän hienona mahdollisuutena jatkaa ja edelleen kehittää salibandya kunta- ja seurarajojen yli ja vielä poikien ehdoilla. Toiminnalla halutaan varmistaa ennen kaikkea poikien pelimahdollisuus oman kodin lähistöllä myös pitkälle tulevaisuuteen. Toivottavasti meidän hyväksi havaittu yhteistyömalli innostaa myös muita ikäluokkia Itä-Uudellamaalla vastaavaan yhteistyöhön”, kertoo PSS:n B-junioreiden joukkueenjohtaja Kim Kronberg.

”Yhteistyön jatkamisella mahdollistetaan huippuluokan valtakunnallinen toimintaympäristö nyt B-ikäluokkaan, jossa jokaisella pojalla on mahdollisuus kehittyä turvallisessa ympäristössä pelipaikasta ja tasosta riippumatta. Pelaajat ovat kaiken keskiössä ja heillä on mahdollisuus keskittyä salibandyyn koulunkäyntiä unohtamatta. On syytä korostaa, että tämän kauden pelaajien palautteen ansiosta tämä päätös jatkosta on ollut todella helppo tehdä, sillä pojat ovat sekä viihtyneet että kehittyneet pelaajina erinomaisesti!”, toteaa ÅIF:n juniorikoordinaattori Jan Qvickström-Helling.

B-joukkue aloittaa toimintansa välittömästi kuluvan kauden päätyttyä, mutta joukkueen rakentaminen on jo taustaryhmän toimesta täydessä käynnissä.

Lisätietoja:

Pasi Nieminen, ÅIF, 040-5604274, pasi.nieminen@realidea.fi

Peter Åhman, PSS, 040-5514177, peter.ahman@fi.gt.com

31.03.2019Niukka tappio C1-pojille (ÅIF/PSS) ensimmäisessä puolivälierässä
27.03.2019C1-poikien ÅIF/PSS yhteisjoukkue SM-sarjan pudotuspeleihin
23.03.2019C1-poikien ÅIF/PSS yhteisjoukkue pudotuspelikarsinnoissa
16.02.2019B-poikien ÅIF/PSS yhteisjoukkueen (kausi 2019-20) info 25.2.
11.01.2019ÅIF ja PSS jatkavat yhteistyötä poikien B-junioreissa kaudella 2019-2020
01.04.2018ÅIF ja PSS yhteistyöhön 2003 syntyneiden poikien ikäluokassa
27.11.2020Koronarajoitukset ja toimenpiteet 27.11.-20.12. - Harjoitukset ja pelitoiminta keskeytetään
30.04.2020PSS-valmennusryhmät kauden 2020-2021 juniorijoukkueisiin