DT: D-tytöille aluemestaruus!

24.04.2018

Porvoon Salibandyseuran D-tytöt ottivat kultaa Etelä-Suomen aluesarjasta. D-tytöt voittivat finaalissa GrIFK:n Kauniaisista maalein 2-4. Aluemestaruus ratkaistiin Tapanilan Mosahallilla sunnuntaina 22.4.018  pelatussa lopputurnauksessa, johon pääsi kauden neljä parasta joukkuett.

Päivän ensimmäisessä pelissä kevään eliittijatkosarjassa toiseksi sijoittunut porvoolaisten joukkue kohtasi Etelä-Suomen sarjassa toista vuotta vierailevan ja kolmanneksi sijoittuneen Tampereen Classicin. Isolla rosterilla ja y-pelaajalla varustettu tamperelaisjoukkue haastoi porvoolaisia hyvin mutta peli kääntyi lopulta porvoolaisille lopputuloksella 5-3. Näin PSS varmisti paikan finaaliotteluun ja Classic vastaavasti pronssiotteluun.

Päivän toisessa otteluparissa eliittijatkosarjan ykkönen GrIFK voitti aluelopputurnaukseen neljäntenä mukaan päässeen EräViikingit Sinisen lukemin 6-3, joten finaalissa kohtasivat ansaitusti sarjan kaksi parasta joukkuetta.

Jännittävään finaaliotteluun lähdettiin voitontahtoisina mutta perhosia vastassa, sillä kauden aikana pelatut kohtaamiset olivat päättyneet kolmesti Granin voittoon ja kerran tasapeliin. Finaaliottelun jännitys näkyi kentällä ja vauhtia riitti läpi ottelun. Ensimmäisestä maalista vastasi ennakkosuosikki Grani. Reilun kymmenen minuutin kohdalla PSS sai maalijyvän kohdilleen kun ensin Cecilia Lindberg niittasi tarkasti tasoituksen ja minuutti tämän perään Hanna Salminen siirsi porvoolaiset 1-2 johtoon.

Dt_aluelopputurnaus_GrIFK-PSS_Elsa_kuva_Tomi_Nousiainen.jpgToisessa erässä Sanni Kahila vei PSS:n jo 1-3 johtoon mutta Grani kavensi siirretyn rangaistuksen aikana tilanteeksi 2-3.

Kolmannessa erässä Granin kova prässi jatkui mutta PSS:n maalissa Elsa Pulkkinen torjui loistavasti. Viisi minuuttia ennen ottelun loppua Cecilia Lindberg taituroi päivän neljännen maalinsa ja kun porvoolaisten puolusti tsemppasi hyvin loppuun asti, pääsivät tytöt tuulettamaan aluemestaruutta 2-4 voittolukemin.

Pronssimitalit matkasivat Tampereelle kun Classic voitti EräViikingit Sinisen luvuin 3-0.

D-tyttöjen aluemestarijoukkueessa pelasivat kauden aikana:
Daniela Cabo Aulanko, Sanni Kahila, Anni Killinen, Anniina Kähkönen, Cecilia Lindberg, Aada Lindström, Aada Manner, Venla Nousiainen, Mariska Nykänen, Aava Nyman, Aino Pulkkinen, Elsa Pulkkinen, Noora Rantala, Milä Rönnberg, Katariina Sahlbom, Hanna Salminen, Eva Vasama, Nella Vierikko sekä Vilma Luiskari, Pinja Tohka, Nelli Sund, Anni Latva-Valkama ja Ella Vasama.

Joukkueen valmentajat: Niina Manner, Minna Nousiainen ja Tomi Nousiainen.
Huoltajat: Lauri Sahlbom ja Mari Lotila

Dt_aluelopputurnaus_GrIFK-PSS_2-4_kuva_Tomi_Nousiainen.jpg

24.04.2018DT: D-tytöille aluemestaruus!
27.11.2020Koronarajoitukset ja toimenpiteet 27.11.-20.12. - Harjoitukset ja pelitoiminta keskeytetään
30.04.2020PSS-valmennusryhmät kauden 2020-2021 juniorijoukkueisiin
12.03.2020PSS keskeyttää kaiken ohjatun harjoitustoiminnan välittömästi
10.02.2020 10.00Light Iron ja PSS jatkavat seurayhteistyötään
28.11.2019Itä-Uudenmaan urheiluakatemian info 2004-syntyneille
25.10.2019Tulevat ottelut Auroralla, VKO 43
03.09.2019Kuusi tyttöjunioria mukaan maajoukkueleiritykseen
03.09.2019Myös seuran C-tytöt SM-sarjaan!
01.09.2019Nappulakerho käyntiin syykuussa