PSS:n D-tytöt veivät HFC2017:n kirkkaimmat mitalit

09.01.2017

Seuran D-tytöt osallistuivat HFC:hen kahdella peliryhmällä  - 04-syntyneiden Musta-joukkueella ja 05-syntyneiden Keltaisella joukkueella. Tämän vuotisesta D-tyttöjen sarjasta muodostui lähes Etelä-Suomen ylemmän haastajajatkosarjan pre-kierros, sillä vain Musta-joukkue oli ainoa tuon sarjan ulkopuolinen joukkue turnauksessa.

Varsinkin 04-syntyneet lähtivät turnaukseen vatsa kurnien, olivathan he nyt ensi kertaa vanhempaa ikäluokkaa ja alueen kilpasarjan syksyn ykkönen, joten odotukset turnausvoitosta olivat ehkä kovempia kuin koskaan. 05-syntyneillä oli meriittinään viime vuoden HFC:n E-tyttöjen sarjan voitto, joten mitalinkiiltoa oli nuorempien siskojenkin silmissä loppiaisturnaukseen lähdettäessä.

Musta-joukkue pelasi vakuuttavasti koko turnauksen ja raivasi tappiottomasti tiensä sunnuntain finaaliin. Välillä oma peli takkusi kovastikin, joten mitenkään läpihuutojuttuja ottelut eivät olleet vaikka voitot kotiin otettiinkin.
Keltainen joukkue taipui vain Mustalle joukkueelle, sekä Classicin D-tytöille, mutta varmisti finaalipaikkansa SB Vantaan nenän edestä keskinäisen ottelun tuoman edun myötä.

Finaalissa kohtasivat siis - hieman jopa odotetusti - Porvoon tytöt. Keltainen joukkue pisti isosiskoille kampoihin oikein tosissaan ja pistepörssin kärkien, Mustan joukkueen Matildan ja Viivin, nopeat maalipaikat kilpistyivät kerta toisensa jälkeen joko Keltaisen tiukkaan puolustukseen tai maalissa huikean pelin pelanneen Helmin torjuntoihin. Myös Mustan maalivahti, C-SM-sarjassakin pelaava Emma sai tarkkana vahtia porttiaan kun Keltainen joukkue tolpat kolisten haki sinnikkäästi maalia. Erätauolle mentiin kutkuttavassa 0-0 tilanteessa.

Toisen erän viidennellä minuutilla Viivin ja Matildan yhteispeli tuotti tulosta ja Musta siirtyi 1-0 johtoon. Hetken penkin päässä ehdittiin jo spekuloida tasatulosta varsinaiselle peliajalle, sillä niin tasaista oli tyttöjen peli. Kolme minuuttia ennen ottelun loppua kaksikko Tiri & Rytkönen kuitenkin vielä painoi pallon maalin, ja mitalit saatiin näin jaettua varsinaisen ottelun puitteissa.

Oli hienoa nähdä, miten koko D-tyttöjen joukkue iloitsi toistensa menestyksestä, ja voittopokaaliakin juhlittiin yhdessä.
-Porvoon vedessä taitaa olla jotain muutakin kuin kolibakteeria, sen verran sähäköitä säbätyttöjä meillä täällä kasvaa... Ü

HFC_2017_D-tytot_yhteiskuva_keski_Tomi_Nousiainen.jpg

PSS D-tyttöjen pelit HFC 2017 -turnauksessa:

Musta - SB Vantaa Timantit 5-2

Keltainen - SB Pro D-tytöt 3-1

Musta - Keltainen 5-0

Tikkurilan Tiikerit Coolcats - Keltainen 1-5

SB Pro D-tytöt - Musta 1-6

Musta - Classic D-tytöt 4-2

Keltainen - SB Vantaa Timantit 3-2

Musta - Tikkurilan Tiikerit Coolcats 6-0

Classic D-tytöt - Keltainen 3-1

finaali Musta - Keltainen 2-0

Musta joukkue keltaisissa paidoissa

HFC_2017_Mustan_joukkueen_voittopokaali_Tomi_Nousiainen.jpg

Siiri Hokka, Fanny von Schantz, Sara Timonen, Emma Lindqvist (mv), Sara Puustinen, Matilda, Gröndahl, Anni Puumalainen, Lotta Forsell, Tuulianna Harinen, Viivi Tiri, Matilda Rytkönen, Elette Parviainen (mv), Natalia Oinonen, Emilia Rantanen, Jessica Park-Björklund, Roosa Huuskonen, Jasminen Partanen ja Janette Sundholm.

Keltainen joukkue mustissa paidoissa

HFC_2017_D-tytot_Keltainen_joukkue_hopealle_Tomi_Nousiainen.jpg

Enni Salo, Nella Vierikko, Katariina Sahlbom, Anniina Kähkönen, Eva Vasama, Helmi Roivainen (mv), Aada Manner, Hanna Salminen, Aino Pulkkinen (mv), Aava Nyman, Venla Nousiainen, Laura Varsamäki, Mariska Nykänen ja Mila Rönnberg.

D-tyttöjen valmentajat: Johnny Lindqvist, Jukka Puumalainen, Niina Manner, Minna Nousiainen, Tomi Nousiainen,

Huoltajat: Susanna Huuskonen, Lauri Sahlbom

Joukkueenjohtaja: Piritta Forsell

24.04.2018DT: D-tytöille aluemestaruus!
28.11.2019Itä-Uudenmaan urheiluakatemian info 2004-syntyneille
25.10.2019Tulevat ottelut Auroralla, VKO 43
03.09.2019Kuusi tyttöjunioria mukaan maajoukkueleiritykseen
03.09.2019Myös seuran C-tytöt SM-sarjaan!
01.09.2019Nappulakerho käyntiin syykuussa