C2-pojille niukka tappio

21.01.2019

C2-poikien SM-sarja jatkui lauantaina Tampereella, jossa porvoolaisia isännöi Classic. Ennen ottelua joukkueet olivat sarjataulukossa peräkkäin kahden pisteen erolla toisiinsa. PSS:n oli lähdettävä vajaamiehisenä otteluun, sillä flunssat ja loukkaantumiset jättivät useammankin pelaajan kotiin.

Valmistautuminen otteluun sujui kuitenkin hyvin ja ottelun ensimmäisen erän alku oli porvoolaisten hallintaa. Osumia ei kuitenkaan saatu aikaiseksi ja avausmaalista vastasi Classic kymmenen minuutin kohdalla. Tamperelaiset onnistuivat vielä kahdesti, ennen kuin PSS onnistui kaventamaan Kim Nissin osumalla taukolukemiksi 1-3.

Toisen erän alku oli todella tehokas, sillä Niklas Tuomisen ensin kavennettua, iski Alex Laiti kahdesti, siirtäen porvoolaiset johtoon. Ottelu näytti kääntyvän hiljalleen PSS:lle. Classic iski kuitenkin ottelun ensin tasoihin ja hetkeä myöhemmin johtomaalin. Turhautuminen näkyi porvoolaisten otteissa ja joukkue sortui muutamaan turhaan jäähyyn. Classic onnistuikin vielä kertaalleen ylivoimalla, joten toiselle erätauolle mentiin kahden maalin takaa-ajoasemassa.

Kolmannessa erässä peli aaltoili päästä päähän. Kun erää oli pelattu kuusi minuuttia, soi tuomarin pilli jälleen ja seurauksena jäähy porvoolaisille. Jäähyn aikana Classic siirtyi jo kolmen maalin johtoon. Luukas Hassinen nosti kuitenkin porvoolaistoiveita kavennuksellaan. PSS otti aikalisän ja kavensi kahteen ketjuun, mutta takaa-ajo oli kuivua kasaan, kun Classic onnistui puolittaisen läpiajon päätteeksi sivaltamaan kotijoukkueen 8-5 johtoon muutama minuutti ennen loppua. Peli näytti ratkenneen. Tästä alkoi kuitenkin PSS:n huikea loppurutistus ja ilman maalivahtia pelannut PSS onnistui tulemaan maalin päähän Eetu Heikkilän ja Luukas Hassisen osumilla. Peliaika loppui kuitenkin kesken ja kotimatkalle oli lähdettävä niukan tappion saattelemana. Loppulukemat 8-7(3-1,3-3,2-3) tamperelaisille.

-       Tänään oli paljon korvien välistä kiinni. Muutama helpohko virhe ja turhia jäähyjä. Voittokin oli käden ulottuvilla, mutta tänään meni näin. Vastustajan maalivahti oli erinomainen läpi ottelun ja teki maalinteon vaikeaksi, summasi joukkueen valmentaja Johan Tuominen ottelun tapahtumia.

PSS jatkaa lohkon kolmospaikalla. Seuraava on vuorossa kotiottelu, joka pelataan sunnuntaina 27.1 klo 16.15 Aurora-hallissa. Vastustajana Merikoski SBT Oulusta.

27.11.2020Koronarajoitukset ja toimenpiteet 27.11.-20.12. - Harjoitukset ja pelitoiminta keskeytetään
30.04.2020PSS-valmennusryhmät kauden 2020-2021 juniorijoukkueisiin
12.03.2020PSS keskeyttää kaiken ohjatun harjoitustoiminnan välittömästi
10.02.2020 10.00Light Iron ja PSS jatkavat seurayhteistyötään
02.02.2020C1-pojilla jälleen huikea jännitysnäytelmä
28.11.2019Itä-Uudenmaan urheiluakatemian info 2004-syntyneille
25.10.2019Tulevat ottelut Auroralla, VKO 43
03.09.2019Kuusi tyttöjunioria mukaan maajoukkueleiritykseen
03.09.2019Myös seuran C-tytöt SM-sarjaan!
01.09.2019Nappulakerho käyntiin syykuussa