C2-pojat jatkoaikavoittoon

11.02.2019

Lauantaina pelattiin C2-poikien SM-sarjaa Askola-Areenalla, jossa PSS sai vastaansa lohkokakkosen, oululaisen OLS:n. PSS tarvitsee pisteitä jäljellä olevista otteluistaan  varmistaakseen play-off paikan, joten etenkin porvoolaisille ottelu oli huipputärkeä. Oululaiset olivat hävinneet kaksi edellistä otteluaan ja motivaatio kurssin kääntämiseksi oli kova myös heillä.

Ottelun avauserää oli pelattu kolme minuuttia, kun OLS siirtyi johtoon. Niklas Tuominen toi porvoolaiset tasoihin kahdeksan minuutin kohdalla. Kuudentoista minuutin kohdalla oli Luukas Hassisen vuoro huudattaa runsaslukuista yleisöä. Erittäin vauhdikkaan ja porvoolaisten niukasti hallitseman erän jälkeen tauolle mentiin PSS:n johtaessa 2-1.

Toisen erän alku oli PSS:lle vaikea. Ensimmäisen erän vahvat otteet näyttivät jääneen pukukoppiin ja OLS takoi viidessä minuutissa kolme maalia, siirtyen jo kahden maalin karkumatkalle. PSS ei kuitenkaan lannistunut, vaan kasasi taisteluilmeen takaisin. Joel Berghem napautti kavennuksen ylivoimalla Niklas Tuomisen esityöstä. Hetkeä myöhemmin Okko Kemppainen tasoitti pelin, syöttäjänä Aatu Harmaala. Erän loppuun PSS pääsi vielä heiluttamaan verkkoa kertaalleen ylivoimalla, maalarina tällä kertaa Alex Laiti ja syöttäjänä Joel Berghem.

Kolmannen erän alkuun Pauli Backman siirsi porvoolaiset kahden maalin johtoon Lukas Lindholmin syötöstä. Tilanne muuttui jälleen nopeaan tahtiin, kun OLS onnistui kahdella nopealla maalilla tasoittamaan pelin tilanteeksi 6-6. Kymmenen minuuttia ennen ottelun loppua, joutui PSS tiukan tilanteen eteen, saadessaan 5 minuutin rangaistuksen. Alivoima toimi kuitenkin erinomaisesti, eikä OLS onnistunut tekemään johtomaalia. Erän loppu oli tiukkaa taistelua, mutta varsinaisella peliajalla ei enää osumia nähty. Mentiin jatkoajalle.

Jatkoajan alkuun sai PSS jälleen rangaistuksen, jonka aikana eivät oululaiset kuitenkaan onnistuneet ratkaisussaan. Sen sijaan rangaistuksen viime sekunneilla sai PSS:n Niklas Tuominen katkaistua vastustajan syötön itselleen ja eteni väkevästi koko kentän läpi ja nosti hallitusti PSS:n voittomaalin alivoimalla ajassa 62:35. Näin PSS:lle tärkeä voitto ja kaksi lisäpistettä.

Porvoolaisten maalia vartioinut Jerry Johansson oli hyvässä vireessä, tehden tärkeitä torjuntoja läpi ottelun. Porvoolaisten parhaana palkittiin kaksi maalia tehnyt Niklas tuominen.

-       Vahva esitys koko joukkueelta kokonaisuudessaan. Onnistuttiin tiukassa paikassa ja saatiin tärkeät pisteet. Erittäin ylpeä joukkueen taistelusta tänään, kommentoi joukkueen tekemistä valmentaja Johan Tuominen.

PSS jatkaa pudotuspeliviivan paremmalla puolella ja kaikki on edelleen omissa käsissä. Seuraava ottelu on Aurorahallilla 23.2 klo 18.15. Silloin vastaan asettuu Porin Karhut, joka on sarjataulukossa heti PSS:n jälkeen viidentenä, vain kaksi pistettä porvoolaisten perässä.

27.11.2020Koronarajoitukset ja toimenpiteet 27.11.-20.12. - Harjoitukset ja pelitoiminta keskeytetään
30.04.2020PSS-valmennusryhmät kauden 2020-2021 juniorijoukkueisiin
12.03.2020PSS keskeyttää kaiken ohjatun harjoitustoiminnan välittömästi
10.02.2020 10.00Light Iron ja PSS jatkavat seurayhteistyötään
02.02.2020C1-pojilla jälleen huikea jännitysnäytelmä
28.11.2019Itä-Uudenmaan urheiluakatemian info 2004-syntyneille
25.10.2019Tulevat ottelut Auroralla, VKO 43
03.09.2019Kuusi tyttöjunioria mukaan maajoukkueleiritykseen
03.09.2019Myös seuran C-tytöt SM-sarjaan!
01.09.2019Nappulakerho käyntiin syykuussa