C1-pojilla jälleen huikea jännitysnäytelmä

02.02.2020

PSS:n C1-pojat kärsivät niukan tappion SM-sarjan ottelussa TPS:lle Eerikkilän maajoukkuetie-tapahtumassa. Kovatasoisesta ottelusta muodostui jälleen ”maalin peli”, jonka porvoolaiset tällä kertaa harmikseen hävisivät niukasti lukemin 7-5 (2-1, 2-2, 3-2).

Ensimmäinen erä oli tasaväkinen. PSS aloitti ottelussa maalinteon, kun Niklas Tuominen pääsi murtautumaan Alex Laitin esityöstä keskustaan ja siirsi porvoolaiset johtoon. Peli aaltoili päästä päähän ja TPS:n onnistui tasoittamaan ottelun ennen erän puoliväliä. Turkulaiset onnistuivat erän loppupuolella vielä kertaalleen, ja näin erätauolle poistuttiin lukemissa 2-1.

Toinen erä jatkui siitä, mihin ensimmäinen päättyi ja peli pysyi tasaisena. PSS:n tasoitus nähtiin reilun viiden minuutin pelin jälkeen, kun Jaakko Liimatainen onnistui survomaan pallon turkulaismaaliin Aatu Wulffin syötöstä. TPS kuitti tuli nopeasti ja PSS oli jälleen maalin perässä. Sama parivaljakko toi porvoolaiset jälleen tasoihin, kun Jaakko Liimataisen laukaus upposi etuyläkulmasta sisään, syöttäjänä toistamiseen Aatu Wulff. Kauan ei PSS tälläkään kertaa saanut tasoituksestaan nauttia, vaan TPS paukautti itsensä uudelleen johtoon minuutti edellisestä.

Kolmanteen erään PSS latasi kaikkensa. PSS hallitsi kolmannen erän alkupuoliskoa ja toi ottelun tasoihin Niklas Tuomisen toisella osumalla. Syötön maaliin antoi Eetu Heikkilä. PSS oli niukasti niskan päällä ja onnistui siirtymään johtoon Aatu Wulffin tehtyä johtomaalin napakalla rannelaukauksella, mutta kuten aiemminkin, pystyi TPS kuittaamaan nopeasti ja vajaa puoli minuuttia myöhemmin oli peli jälleen tasan. Ottelun ratkaisu tuli TPS:n vapaalyönnistä, joka painui verkon perukoille ajassa 54:01. PSS:n taistelu sai lopullisen päätöksen, kun TPS niittasi vielä viimeisellä sekunnilla ottelun loppunumeroiksi 7-5 tyhjään maaliin.

-          Todella kovatasoinen ottelu leirin päätteeksi. Huikea taistelu pojilta ja vain palkinto jäi puuttumaan. Pelasimme loistavan pelin, mutta niin teki vastustajakin. Mentiin kuitenkin taas joukkueena eteenpäin ja ensi viikolla jatketaan, totesi vastuuvalmentaja Johan Tuominen.

Sarjan muut ottelut menivät jälleen kutkuttavasti ristiin ja taistelu suorasta pudotuspelipaikasta jatkuu todella tasaisena. PSS jatkaa sarjaa kotipelillään 9.2 klo 18 Askola-Areenalla. Vastassa silloin sarjan kärkijoukkueisiin lukeutuva SBS Masku/Wirmo.

27.11.2020Koronarajoitukset ja toimenpiteet 27.11.-20.12. - Harjoitukset ja pelitoiminta keskeytetään
30.04.2020PSS-valmennusryhmät kauden 2020-2021 juniorijoukkueisiin
12.03.2020PSS keskeyttää kaiken ohjatun harjoitustoiminnan välittömästi
10.02.2020 10.00Light Iron ja PSS jatkavat seurayhteistyötään
02.02.2020C1-pojilla jälleen huikea jännitysnäytelmä
28.11.2019Itä-Uudenmaan urheiluakatemian info 2004-syntyneille
25.10.2019Tulevat ottelut Auroralla, VKO 43
03.09.2019Kuusi tyttöjunioria mukaan maajoukkueleiritykseen
03.09.2019Myös seuran C-tytöt SM-sarjaan!
01.09.2019Nappulakerho käyntiin syykuussa