Myös seuran C-tytöt SM-sarjaan!

03.09.2019

Mitä isommat edellä, sitä pienemmät perässä. Porvoon Salibandyseuran C-tytöt raivasivat myös itselleen hienosti tien SM-sarjaan kaudelle 2019-2020!

Viikonloppuna Uudessakaupungissa pelatuissa SM-karsinnoissa PSS:n kanssa samassa lohkossa pelasivat FB Factor, KaPa-65, Pelicans SB ja O2-Jyväskylä.

Ensimmäisessä ottelussa C-tytöt kohtasivat O2-Jyväskylän. Porvoolaiset saivat vauhdikkaan alun ja kolmen minuutin jälkeen PSS oli karannut 2-0 johtoon. Porvoolaiset nakuttivat taululle vielä neljä maalia lisää ja lopputulos kirjattiin PSS:n hyväksi lukemin 6-0.

Toisessa ottelussa vastaan asettui FB-Factor. Tästä ottelusta ei vauhtia puuttunut. Ottelu eteni tasaisesti aina loppuvihellykseen asti. Kolmen erän jälkeen taululla oli 4-4- tulos ja ratkaisu haettiin rangaistuslaukauksilla. Siinä porvoolaiset olivat hitusen terävämpiä ja lopputulos kirjattiin PSS:n hyväksi 5-4.

Sunnuntaina aamun varhaisessa pelissä PSS:n vastustajaksi asteli Lahdesta tuleva Pelicans SB. Ottelu eteni samalla kaavalla kuin lauantain illan ottelu FB Factoria vastaan. Varsinaisen peliajan jälkeen taululla olivat 1-1 -numerot ja tämä tiesi taas ratkaisun etsimistä rankkareilla. Tässä porvoolaiset olivat jälleen parempia ja lopullinen tulos kirjattiin porvoolaisten eduksi 2-1.

Karsintalohkon viimeisessä ottelussa PSS kohtasi kotijoukkueen KaPa-65. Tytöt innostuivat tekemään maaleja hieman runsaammin ja lopulinen tulos tästä ottelusta kirjattiin lopulta porvoolaisten hyväksi numeroin 6-2.

Neljästä ottelusta neljä voittoa eivät kuitenkaan riittäneet lohkon voittoon, sillä voitoista kaksi tuli vasta rangasituslaukauskilpailun jälkeen. Varsinaisella peliajalla voittotili kertyi kahdesti, mutta Pelicans saavutti karsintalohkon otteluissa kolmessa ottelussa voiton jo varsinaisella peliajalla ja lunasti tällä lohkovoiton. Karsintalohkon pisteet lopulta menivät seuraavasti:

Pelicans  7
PSS  6
FB Factor  4
KaPa-65  2
02-Jyväskylä   1

Lohkon toiseksi sijoittuminen tarkoitti vielä yhtä lisäottelua, jossa pelin henki oli selvä. Voittaja valtakunnalliseen SM-sarjaan ja häviäjä alueelliseen sarjaan.  Ratkaisevassa viidennessä ottelussa PSS kohtasi C-lohkon kolmanneksi sijoittuneen SC Urbansin. Jännittävä ottelu ratkesi lopulta porvoolaisten hyväksi 4-0 -tuloksella ja näin Porvoon Salibandyseuran C-tytöt pelaavat kaudella 2019-2020 SM-sarjaa.

Onnittelut koko tiimille!

C-tytot_SM-sarjaan_2019-2020.jpg

A-tytöt, B-tytöt ja C-tytöt SM-sarjaan kaudelle 2019-2020

SM-karsinnat ovat nyt ohi tyttöjunioreiden osalta. Jälleen kerran Porvoon Salibandyseuran tyttöjuniorit pelaavat valtakunnalista SM-sarjaa niin A-, B- kuin C-tytöissäkin. Tähän kolmen suoraan tulevalla kaudella ylsivät myös Classic, Eräviikingit, SSRA ja SBS Wirmo. Onnittelut kaikille tasapuolisesti hyvin tehdystä työstä.

Porvoon Salibandyseuran tyttöjuniorit ovat mukana myös B-D-tytöissä Salibandyliiton yhteistyöseurana FBA:ssa tulevat kaksi kautta (2019-2021) ja yhteistyö Light Ironin kanssa ollaan saatu käyntiin D-ikäluokassa. Asioiden kehittämisen eteen on seurassa pitkään tehty töitä ja tätä kehitystyötä tulee jatkaa. Kiitos kaikille asianomaisille hyvin tehdystä työstä. Tästä on hyvä ponnistaa kohti tulevaisuuden haasteita.

Salibandy on parasta paikan päällä!

Auroralla tullaan jälleen näkemään runsaasti upeita matseja kaudella 2019-2020! Hallille kannattaa siis saapua. Salibandy on parasta paikan päällä!

Julkaisu: SH

pss_logo1.jpg

27.11.2020Koronarajoitukset ja toimenpiteet 27.11.-20.12. - Harjoitukset ja pelitoiminta keskeytetään
30.04.2020PSS-valmennusryhmät kauden 2020-2021 juniorijoukkueisiin
12.03.2020PSS keskeyttää kaiken ohjatun harjoitustoiminnan välittömästi
10.02.2020 10.00Light Iron ja PSS jatkavat seurayhteistyötään
28.11.2019Itä-Uudenmaan urheiluakatemian info 2004-syntyneille
25.10.2019Tulevat ottelut Auroralla, VKO 43
03.09.2019Kuusi tyttöjunioria mukaan maajoukkueleiritykseen
03.09.2019Myös seuran C-tytöt SM-sarjaan!
01.09.2019Nappulakerho käyntiin syykuussa
29.08.2019B-tytöt ja C1-pojat SM-sarjaan