C2-pojilla hankala viikonloppu

10.12.2018

PSS:n C2-pojat jatkoivat SM-sarjaa viikonloppuna ja vuorossa oli kaksi kotiottelua. Ensimmäinen lauantaina Aurora-hallissa Tampereen Classicia vastaan ja toinen sunnuntaina Askola-areenalla Kokkolan Nibacosia vastaan.

Lauantain otteluun oli Classic saapunut haastamaan lohkokakkosta. Tamperelaiset aloittivatkin ottelun räväkästi ja tekivät ottelun kaksi ensimmäistä maalia. Erän edetessä PSS sai otteen pelistä ja tasaisen erän päätteeksi mentiin tauolle tasalukemissa 3-3.

Toisen erän alku oli porvoolaisten ja kahden maalin siivittämänä ottelu näytti jo siirtyvän kokonaan PSS:lle. Classic ei kuitenkaan taipunut, vaan tuli tasoihin. Erässä maalailtiin puolin ja toisin ja kolmanteen erään PSS:lle niukka johto 7-6.

Kolmannessa erässä Classic onnistui ensin tasoittamaan ja tämän jälkeen mentiin jälleen vuorovedoin siten, että tilanteessa 8-8 PSS sai rangaistuslaukauksen, jossa ei onnistuttu. Classic sen sijaan onnistui siirtymään johtoon vajaa kaksi minuuttia ennen loppua. PSS sai vielä toisen rankkarin vajaa minuutti ennen päätöstä, mutta jälleen Classic-vahti veti pidemmän korren. Loppuhetket PSS painoi vimmatusti, mutta pisteet matkasivat Tampereelle lukemin 8-9 (3-3,4-3,1-3)

-       Tiukka vääntö, jossa emme olleet sataprosenttisesti keskittyneitä. Pallonhallinta oli kyllä meillä, mutta annettiin liikaa tilaa heidän taitaville hyökkääjille, jotka kiittivät kohteliaisuudesta nakuttelemalla laadukkailla vedoilla voiton itselleen, kuvaili lopputulosta joukkueen valmentaja Johan Tuominen.

Sunnuntain otteluun Kokkolan Nibacosia vastaan PSS oli ladannut taisteluilmettä lauantaisen tappion jälkeen. Joukkueessa oli keskittynyt tunnelma, joka lupasi hyvää itse otteluun. Nibacos oli vastaavasti menettänyt lauantain ottelussaan selkeän johdon Espoossa ja olivat tästä syystä erittäin nälkäisinä pistejahdissa.

Nibacos aloitti vahvasti tehden ottelun kaksi ensimmäistä maalia PSS:n ihmetellessä vastustajan vauhdikasta alkua. Erän edetessä kotijoukkue pääsi otteluun mukaan ja ottelu tasaantui. PSS tuli ensin tasoihin, mutta Nibacos onnistui vielä kertaalleen ja erätauolle mentiin 2-3 tilanteessa.

Toinen erä alkoi, kuten ensimmäinenkin. Nibacos onnistui maalaamaan omista paikoistaan kolme kertaa. Erän loppu oli kuitenkin PSS:n vahvaa näytöstä ja toiselle erätauolle lähdettiin kutkuttavasta tilanteesta 6-6.

Kolmanteen erään lähdettiin molempien joukkueiden janotessa voittoa. Peli aaltoili päästä päähän ja molemmilla oli paikkoja johtomaalin tekoon. PSS:n maalia vartioi Eemil Eteläniemi, joka onnistui tiukassa paikassa erinomaisesti ja piti PSS:n pelissä mukana huipputorjunnoillaan. Nibacoksen nopeat hyökkäykset olivat tällä kertaa myrkkyä porvoolaisille ja vieraat onnistuivatkin tekemään erän ainokaisen ja näin korjasivat sarjapisteet itselleen lukemin 6-7 (2-3,4-3,0-1).

-       Vastustaja oli hyvällä jalalla liikenteessä ja olimme vaikeuksissa heidän nopeiden vastahyökkäyksien kanssa. He onnistuivat tänään paremmin paikoistaan ja kaikki kunnia vastustajalle erinomaisesta pelistä, toteaa Tuominen.

Seuraavaksi PSS matkaa ensi sunnuntaina Tampereelle, jossa porvoolaisia isännöi KOOVEE.