C2-pojat voitoon Kokkolassa

10.01.2019

C2-poikien SM-sarja jatkui joulutauon jälkeen sunnuntaina.

Vuorossa oli vierasottelu Kokkolan Nibacosia vastaan. Porvoolaisilla oli vielä selkeästi muistissaan kotitappio samaiselle joukkueelle joulukuussa. Muutaman muunkin tappiollisen ottelun jälkeen oli ottelulla erittäin tärkeä merkitys, sillä kolmen ottelu tappioputki oli saatava poikki ja joukkue jälleen voittokantaan.

Matkan rasitukset oli karistettu hyvillä lämmöillä ja ensimmäinen erä käynnistyi tasaisissa merkeissä pelin aaltoillessa päästä päähän, kunnes Nibacos onnistui tekemään ottelun avausmaalin vajaan viiden minuutin kohdalla. Tämän jälkeen PSS otti ottelun hallintaansa ja Nibacos joutui rikkomaan peliä sortuen jäähyihin. PSS onnistui ylivoimista huolimatta erässä ainoastaan kerran vastustajan maalivahdin pelatessa huippuottelua. Tasoituksen laukoi Johannes Häggqvist näyttävällä ylivoimaosumalla. Erä tasan 1-1.

Toinen erä jatkui porvoolaisten komennossa, mutta kesken painostuksen, pääsi Nibacos hyökkäykseen, jossa PSS rikkoi rangaistuslaukauksen arvoisesti. Maalissa Jerry Johansson veti kuitenkin pidemmän korren, katkaisten laukojan aikeet erinomaisella vastaantulollaan. Heti seuraavassa tilanteessa onnistui Kim Nissi viemään PSS:n johtoon ja seuraavassa vaihdossa onnistui Aatu Harmaala ja hetken päästä toistamiseen. Toiselle erätauolle mentiin PSS:n 1-4 johtoasemassa.

Kolmas erä mentiin edelleen porvoolaisten komennossa, vaikka Nibacos onnistuikin kaventamaan pelin muutaman minuutin pelin jälkeen. PSS pelasi kuitenkin vapautuneesti hyvällä itseluottamuksella ja kasvatti johtoaan. Aatu Wulff onnistui kahdesti ja Niklas Tuominen kertaalleen. Ottelun päätyttyä komeili tulostaululla PSS:n voittolukemat 3-7 (1-1,0-3,2-3).

-       Tärkeä voitto ja erittäin tasapainoinen peli meiltä. Pelasimme omalla tasollamme läpi ottelun, eikä päästetty vastustajaa helpolla missään vaiheessa. Tästä on hyvä jatkaa, totesi joukkueen valmentaja Johan Tuominen.

13.1 joukkue matkaa Porin Karhujen vieraaksi. Odotettavissa on jälleen tiukka kamppailu ja joukkueet ovat sarjataulukossa peräkkäin kahden pisteen erolla toisiinsa. PSS on tällä hetkellä lohkossaan kolmantena.