PSS C2 pojat - Merikoski SBT

30.01.2019

Sunnuntaina Aurora-hallissa nähtiin vauhdikas C2-ikäluokan SM-sarjan salibandyottely PSS-Merikoski SBT. Molemmat joukkueet taistelevat tiukasti play-off paikasta ja tämä oli aistittavissa joukkueiden otteissa. Tällä kertaa oululaiset onnistuivat kukistamaan kotijoukkueen niukasti 4-5 (1-2,2-3,1-0).

Ottelun avauserä eteni varsin tasaisissa merkeissä. Merikoski avasi maalitilinsä kuuden minuutin kohdalla. PSS onnistui tasoittamaan erän puolivälin jälkeen Alex Laitin osumalla. Oululaiset onnistuivat kuitenkin vielä kertaalleen erässä ja tauolle lähdettiin vieraiden yhden maalin johtoasemassa.

Toinen erä jatkui siitä, mihin ensimmäinen päättyi. Ottelu pysyi vauhdikkaana ja tilanteita oli molemmissa päädyissä. Merikoski napautti kuitenkin erän ensimmäisen, kun ottelun todelliseksi hahmoksi noussut vieraiden Väinö Mertaniemi laukoi jo kolmannen maalinsa puolustajan tontiltaan. PSS ei kuitenkaan lannistunut ja Jaakko Liimatainen kavensi jälleen kotijoukkueen maalin päähän. Ilo oli lyhytaikainen, sillä Merikoski teki jälleen seuraavan maalin, tällä kertaa ylivoimalla. Ottelun hienoin osuma nähtiin kotijoukkueelta komean syöttöpelin päätteeksi ja maalintekijänä tällä kertaa Kim Nissi. Vieraiden taistelutahto oli kuitenkin kohdallaan ja edellä mainittu Merikosken tehomies oli ilmiliekeissä, tehden jo viidennen osumansa pari minuuttia ennen erän loppua.

Kolmanteen erään lähdettiin kuromaan kahden maalin etumatkaa umpeen. Taistelu oli hyvä ja runsaslukuinen kotiyleisö sai kaipaamansa, kun Mikko Hatunpää kavensi kotijoukkueen jälleen maalin päähän hieman ennen erän puoltaväliä. Vieraat pelasivat järkevästi, eivätkä enää pitäneet kiirettä hyökkäyksissään, vaan keskittyivät johtoasemansa säilyttämiseen. PSS onnistui luomaan vaarallisia tilanteita, mutta ei kuitenkaan saanut palloa maaliin muutamista hyvistä paikoistaan huolimatta ja näin pisteet lopulta matkasivat Ouluun.

-       Viihdyttävä matsi, josta varmaan yleisö tykkäsi. Harmillinen maalin tappio kuitenkin jälleen. Vaikka tiedettiin tämä vastustajan tehopelaajan metkut ennakkoon, emme onnistuneet blokkaamaan häntä riittävästi. Kaveri teki kaikki vastustajan maalit, joten siinä ottelun ratkaisu, toteaa joukkuetta luotsannut Petri Kemppainen.

C2-pojilla on vuorossa pieni tauko ennen seuraavaa kotiottelua. Seuraava ottelu PSS-OLS pelataan Askola-areenalla 9.2 klo 19.00.