F1-pojat tuplacup 2019

23.09.2019

Tupla-Cup 2019
F1-pojat osallistuivat tänä vuonna ennen liiton pelejä Tupla-cuppiin kahdella joukkueella.
Kumpaankin sarjaan meni  kilpa ja haastaja joukkueet.
Kilpajoukkue koostui kokeneista pelimanneista jotka ovat harrastaneet lajia jo muutaman vuoden ja haastajissa pelasi muutaman kokenut pelimies ja sitten muutama tänä vuonna aloittanneita pelaajanalkuja.
Kilpajoukkueella oli alkulohkossa 2 peliä joista kummastakin tuli voitto. Sunnuntaina oli vuorossa välierät ja voitolla pojat menivät finaalin.
Finaali vastustaja oli Åif joten tähän saatiin pientä paikkallispelin makua. Pss näytti vievän ottelun ja johti vielä tokassa erässä 5-2, mutta Åif sai jostain vielä ylimääräisen vaihteen ja tasoitti ottelun viimeisellä minuutilla ja mentiin 5min jatkoajalle.
Jatkoajan melkein heti alussa Pss ratkaisi ottelun Eeli Asikaisen viuhuvalla rannelaukauksella ja juhlat olivat valmiit.
Haastajajoukkueella oli alkulohkossa 4 peliä, joista kaikista tuli voitot ja sarjan kärkipaikka oli hallussa.
Seuraavana päivänä oli vuorossa jatkopelit, muutamalla pelaajalla oli Sunnuntaille muuta menoa ja jouduttiin pelaamaan kapeamalla kokoonpanolla mutta pojat tsemppasivat hyvin ja tie vei finaaliin.
Finaali oli tiukka ja voi olla että rupesi väsy jo painamaan meidän pojilla kun vedot rupesivat menemään ohi tai sitten maalivahdin rintapanssariin, vastustajan maalivahti oli loistava ja valittiinkin joukkueen parhaimmaksi pelaajaksi.
Kaiken kaikkiaan loistava turnaus kummaltakin joukkueelta, uudet pelaajat saivat ensikosketuksen virallisiin salibandy peleihin ja pelasivatkin loistavasti.
Tästä on hyvä jatkaa tulevalle kaudelle.
Pss Hait / kilpasarja, joukkuetta valmensi Mikael Björkman ja Janne Korkalainen
Robin Kynsijärvi, Eeli Asikainen, Max Jäävaara, Alexander Björkman, Aksu Suojama, Sampo Backman, Seba Ahlberg, Jesse Korkalainen, Joni Karlsson, Veikko Verronen.
Pss Gepardit / haastajat, joukkuetta valmensi Pekka Rinne ja Petri Jantunen
Rasmus Stamblewski, Lenny Ksenzak, Mikael Rinne, Touko Backman, Nooa Jantunen, Nilla Muuraiskangas, Ilmari Keinänen, Jaakko Aira, Jasu Ahola ja Heikki Stenbäck.
Pss_hait.jpg
gepardit2.jpg