PSS B-tytöt kotiotteluissa voitokkaina

16.02.2020

Porvoon Salibandyseuran (PSS) B –tytöt kohtasivat viikonloppuna SM –sarjassa Oululaisen SS Rankkojen Ankkojen ja Joensuulaisen Josba:n joukkueet. Molemmat ottelut päättyivät kotijoukkueen voittoihin.

Tuplapeliviikonlopun ensimmäisessä ottelussaan Aurora –hallissa vastaan asettui SS Rankat Ankat. PSS oli heti ottelun alusta lähtien hereillä ja ensimmäisen erän jälkeen tilanne oli 3-1 kotijoukkueen hyväksi. Toisessa erässä sekä koti- että vierasjoukkue onnistui maalinteossa yhtä monta kertaa ja kolmanteen erään lähdettiin tilanteesta 5-3.  Kolmannessa erässä kotijoukkueen tilastoihin kirjattiin ainoastaan jäähyjä mutta koska myöskään kummankaan joukkueen maalisarakkeeseen ei kirjattu lisälukemia jäi ottelun lopputulokseksi näin 5-3 PSS:n hyväksi.

PSS-SSRA-4_1.jpg

”Ihan hyvä ottelu, saatiin pitkiä onnistuneita syöttöketjuja ja luotua niiden kautta lukuisia hyviä tilanteita. Viimeinen erä jäi maalittomaksi mikä ehkä hieman heijastui myös sunnuntain Josba –otteluun ja sen ottelun maalintekoon” kommentoi SSRA peliä porvoolaisten päävalmentaja Christian Bremer viitaten samalla vähämaaliseen Josba otteluun.

Ottelutilastot PSS - SSRA

Sunnuntain Askola –areenassa pelattu ottelu Joensuun Josbaa vastaan olikin hieman toisenlainen kuin ainakin ottelun yleisö odotti. Edellinen ottelu Josbaa vastaan oli päättynyt varsin selvästi porvoolaisten hyväksi, mutta tällä kertaa PSS sai tehdä täyden päivätyön pisteiden saamiseksi. Josba meni ottelun ensimmäisen erän lopun kahdella maalillaan ottelussa 0-2 johtoon joskin maaleista jälkimmäinen oli hieman kyseenalainen, sillä se syntyi eräsummerin jo soidessa. Ottelun tuomaristo kuitenkin maalin hyväksyi ja piti näin ottelussa jännitystä yllä.  Toisessa erässä alkoi kotijoukkueen takaa-ajo ja ennen erän puoltaväliä oli kotijoukkue jo tasoittanut pelin lukemiin 2-2. Tässä vaiheessa odotettiin PSS:n ratkaisevan pelin ja karkaavan vastustajilta mutta tämä jäi tällä kertaa näkemättä. PSS toki teki kolmannessa erässä voittoon vaaditun kolmannen maalin, piti oman maalinsa puhtaana ja sai vielä aivan ottelun lopussa rangaistuslaukauksen mutta kaiken kaikkiaan ottelu oli kotijoukkueelta varsin nihkeä.

”Voitettiin. Olisi voinut mennä paremminkin mutta rutiinilla kaivettiin tästä ottelusta pisteet” Bremer kommentoi Josba ottelua. Samoilla linjoilla oli PSS:n puolustaja Alina Söderström. ”Odotuksena oli helpompi ottelu mutta vastustaja oli selvästi edellistä kohtaamistamme parempi ja piti ottelun avoimena loppuun saakka”. ”Rangaistuslaukaustakin on muuten huomattavasti vapautuneempaa mennä laukomaan, jos tilanne ei ole niin tiukka kuin tällä kertaa” jatkoi Söderström.

”Josballa oli pudotuspeleihin pääsemisen kannalta tärkeä viikonloppu ja se näkyi niiden asenteessa. Nyt niille jäi kuitenkin viikonlopun otteluista käteen kaksi maalin tappioon päättynyttä ottelua ja nolla pistettä. Ymmärrän että joukkuetta ja valmennusta harmittaa” kommentoi ottelua ja SM –sarjan tilannetta PSS:n valmentaja Janne Kangasluoma. ”Seuraava ottelu meillä on sarjakakkosena olevaa SBS Wirmoa vastaan. Jos ei nyt ihan ratkaiseva niin ainakin se on erittäin tärkeä ottelu runkosarjan voittamisen kannalta” jatkoi Kangasluoma.

Ottelutilastot PSS - Josba

B –tyttöjen SM –sarjan runkosarjaa on jäljellä neljä ottelua. PSS johtaa sarjaa kolmen pisteen erolla SBS Wirmoon. Seuraavan ottelunsa PSS pelaa 29.2. Mynämäellä ja vastaan asettuu juuri SBS Wirmo.

Teksti ja kuva: B-tytöt
Julkaisu: SH