Naiset palaa maajoukkuetauolta kotikentälle - Myös katsomoon haetaan hulinaa!

06.11.2012

naisten_salibandyliiga.jpgNaisten Salibandyliiga palaa maaottelutauolta tulevana viikonloppuna. PSS saa Auroralle vieraakseen pisteen päässä edellään olevan Happeen Jyväskylästä. Otteluun odotetaan jälleen runsaslukuista ja hyvähenkistä porvoolaisyleisöä. Peli puhalletaan käyntiin klo 17:00. Isänpäivän kunniaksi myös isät on otettu huomioon, kun PSS ja Hoviruoka Oy tarjoavat isille pientä välipalaa.

PSS pelasi edellisen kerran kotonaan kolme viikkoa sitten tamperelaisen Kooveen vieraillessa Aurorahallilla. Tuossa ottelussa haettiin Naisten Salibandyliigan kuluvan kauden yleisöennätystä 389 katsojaa, mutta päädyttiin lukemiin 352. Tunnelma hallissa oli huipussaan, kun joukkueet järjestelivät vielä yleisölle dramaattisen lopun. Vain pari minuuttia ennen päätösvihellystä Koovee teki 3-2 johtomaalin, mutta PSS kiri vielä äänekkäästi kannustaneen porvoolaisyleisön siivittämänä rinnalle puolitoista minuuttia ennen loppua.

etusivu_mainos_happee.jpg

Joukkueen taustat ovat tehneet maajoukkuetauolla töitä sen eteen, että halliin saataisiin taas tunnelmaa sunnuntain otteluun. Seuran jäsenet perheineen on kutsuttu jälleen otteluun maksutta ja myös koululaiset ja opiskelijat otetaan edeltävällä viikolla huomioon.

- Viimeksi oman seuran väkeä ja muita porvoolaisia oli paikalla niin hieno lukema, että nyt otettiin tavoitteeksi pistää vielä paremmaksi. Parasta tuolloin ei ollut edes tuo yleisömäärä, vaan tuon yleisön halliin luoma hieno tunnelma ja kahden joukkueen sen mukainen taistelu. Sama tunnelma on tavoittelemisen arvoista tähänkin otteluun. Porvoolaisyleisön kannustuksen siivittämänä myös meidän nuori porvoolainen joukkue saa varmasti hurmosfiiliksen päälle ja nauttii kotikentällä pelaamisesta, pohtii Mika Haakana joukkueen taustoilta.

- Tietysti isänpäivä on otettu huomioon ja haluamme juhlistaa yhteistyökumppanimme Hoviruoka Oy:n kanssa päivää hyvän ottelun lisäksi tarjoamalla 60 ensimmäiselle isälle ottelussa isänpäivän nakkilihikset välipalaksi, jatkaa Haakana hymyssä suin.

opa_yleiso.jpgOona-Mikaela Kyllönen ja PSS palaavat kotiyleisön eteen sunnuntaina maajoukkuetauolta. (kuva: Tuula Heino-Kyllönen)

Jyväskyläläiset iskussa edellisillä kierroksilla

Kuten PSS, myös Happee on aloittanut kautensa tuloksellisesti ailahtelevasti. Joukkueen otteet ovat kuitenkin olleet nousujohteisia tästä esimerkkinä mitalisuosikki Tiikereiden kaataminen lukemin 4-2 kotikentällä juuri ennen maajoukkuetaukoa.  Ennen tuota ottelua Happee vieraili Lappeenrannassa häviten NST:lle numeroin 6-1 ja pelasi kotikentällään vahvasti voittaen Erä III:n 7-5. Kuten tulokset osoittavat, joukkue on ollut vahva kotikentällään, kun taas vieraskentällä voittosaldo on vielä avaamatta. PSS saakin tehdä varmasti täyden iltapuhteen ensimmäistä vierasvoittoa havittelevaa hirvilaumaa vastaan.

Happeen kapelimestarina kentällä toimii naisten maajoukkuehyökkääjä Alli Tikkanen, jota säestävät joukkueen pistekärki Tiia Hattara sekä kokenut puolustaja Ilona Markkanen.

PSS on aloittanut kauden vuoristoratamaisesti

PSS:n kausi on alkanut vaihtelevasti. Se on kohdannut vieraskentällä vahvoja ja rutinoituneita kotijoukkueita, kuten ennakkosuosikit SB-Pron, OLS:n ja NST:n. Noista otteluista joukkueelle ei pisteitä herunut, eikä myöskään Erä III:n vieraana sarjan kolmannella kierroksella.

Happeen tavoin PSS on ollut kotikentällään vahva. Se voitti kauden ensimmäisessä kotipelissään Auroralla pisteen edellään olevan M-Teamin numeroin 4-2 ja nipisti Kooveelta edellisessä kotiottelussaan pisteen tasalukemilla 3-3. Molemmat joukkueet kuuluvat niin sanottuihin PSS:n päävastustajiin ja niin kuuluu myös sunnuntain vastustaja Happee. Edessä on siis tiukka taistelu molemmille joukkueille arvokkaista sarjapisteistä.

henna_yleiso.jpgHenna Uljua (kesk.) debytoi naisten maajoukkueessa menneenä viikonloppuna. Tulevana viikonloppuna edessä on paluu Auroralle. (kuva: Tuula Heino-Kyllönen)

Maajoukkuepelureita molemmissa joukkueissa

Ottelussa nähdään kentällä lukuisia edellisen viikonlopun maajoukkuepelaajia, kun Happeen Alli Tikkasen lisäksi kaukaloon hyppäävät kotijoukkueen nuoret porvoolaiset maajoukkuepelurit. Vielä nuorten SM-sarjaankin ikänsä puolesta mahtuva hyökkääjä Henna Uljua debytoi menneenä viikonloppuna naisten maajoukkueessa ja saa Auroralla tulitukea U19-tyttöjen maajoukkueessa  viikonloppuna esiintyneiltä Ella HolmbergiltaTiia Lehikoiselta ja Noora Ahoselta.

Tervetuloa Auroralle sunnuntaina klo 17:00 juhlistamaan isänpäivää ja seuraamaan räiskyvää taistelua tärkeistä sarjapisteistä!

Sarjan otteluohjelma ja tilastot

Happeen kotisivut

Liika elämää! –blogi (PSS Liiganaisten oma "tuuletuskanava")

PSS naiset ja tyttöjuniorit Facebookissa