Lars Eriksson ei palaa Porvooseen

22.02.2011

Kaksi vuotta sitten palkattu valmennuspäällikkö Lars Eriksson, lähti viime syksynä Sveitsiin pitämään välivuotta Porvoon Salibandyseuran valmennuspäällikön tehtävistä. Alkuperäisen suunnitelman mukaan Lassen piti palata nyt keväällä Porvooseen.

- Olen pohtinut asioitani ja tullut siihen tulokseen, että on aika pitää taukoa lisätöistä. Tämä tarkoittaa, etten jatka sopimustamme Porvoossa. Haluan nyt antaa enemmän aikaa itselleni, kertoo Lasse Eriksson.

VPJ Mikael Karmanheimo pohtii Lassen poisjääntiä pettynein, mutta silti toiveikkain tuntein.

- Tottakai Lassen poisjäänti on seuralle pettymys. Olimme panostaneet vahvasti saadaksemme hänet tänne. Käytimme hyvin aikaa Lassen tutustuttamiseen seuraan ja olimme tehneet 3 vuoden suunnitelman Lassen kanssa seuran valmennuksen tason nostosta. Nyt tuntuu, että projekti jäi kesken, sanoo Karmanheimo.

- Toisaalta saimme jo paljon oppia ja näkemyksiä Lasselta. Osittain Lassen opein olemme kehittämässä pelaajapolkumallia Porvooseen. Tässä tilanteessa koen myös isona mahdollisuutena rekrytoida uusia valmennuksen ammattilaisia, jotka voivat sitoutua uuden mallin kehittämiseen ja näin koko seuran kehitykseen, jatkaa Karmanheimo.

PSS:n strategian mukaisesti seura tulee panostamaan valmennukseen ja sen kehitykseen tulevina vuosina. Seura tulee hakemaan uutta valmennuspäällikköä tai vaihtoehtoisesti useampaa valmennuskoordinaattoria johtamaan seuran valmennuksen kehitystä. Paikat ovat nyt avoimessa haussa, kts. Tästä linkistä.

Seuran strategian mukaisesti seura haluaa tarjota valmentajilleen hyvät puitteet valmentamiseen ja kehittymiseen. PSS sitoutuu mm. maksamaan kaikki SSBL:n valmennuskoulutukset. Haemme seuran valmennustoimintaan myös innokkaita uusia valmentajia, jotka haluavat kehittää itseänsä valmentajina.

Jos olet kiinostunut lähtemään mukaan kehittymään valmentajana, olethan yhteydessä toiminnanjohtaja Joni Toivolalaan 050-547 2578 joni.toivola@porvoonsalibandyseura.net. Katso lisää seuran toiminnasta www.porvoonsalibandyseura.net.

Teksti: PSS Tiedotus