M1: Edustus Suomen Cup:ssa jatkoon

20.09.2015

Lauantain saldona kaksi voittoa

Miesten Edustuksella oli Suomen Cup:in avaus lauantaina Campo Center:ssä, jossa vastaan asettuivat Jokerit Salibandyn miesten II-joukkue (3-div) sekä Valtti (2-div).

PSS - Jokerit Team 5-2 (0-0,3-1,2-1)

Ensimmäisenä vastaan asettui siis Jokerit Team ja alusta asti oli selvää, että Edustus vei pallollista peliä ja vastustajalla oli vaikeuksia pysyä perässä, samalla keskittyen teräviin kääntöhyökkäyksiin. Vaikka ensimmäinen erä oli maaliton, niin paikkoja luotiin tasaiseen tahtiin ja ensimmäinen maali syntyi hyökkäyspään erikoistilanteesta, kun kokeneet ketut toteuttivat varmaan viime vuosituhannen kikkansa eli Roope tarjoili sisäänlyönnistä takatolpalle hiipineelle Henrille, joka napautti pallon verkkoon ajassa 19:12. Seuraava maali olikin sitten riemastuttava, kun joukkueen "hieman" nuorempi osasto eli -99 syntyneet päättivät hyökkäyksen tuloksekkaasti, kun Teemun laukaus tuli päädyn kautta Jannelle, joka siirsi hienosti kuulan verkon perukoille pelikellon näyttäessä 25:17. Vaikka vastustajalle merkittiin seuraava onnistuminen puolustuspään selkeän merkkausvirheen johdosta, niin peli pysyi hyvin hallussamme ja tämän takaiskumaalin jälkeen alkoi Petri Mäki show. Ajassa 28:17 hän riisti pallon keskialueella itselleen ja leikkasi keskelle ja laukoi pallon vastustamattomasti maaliin ja tilanteeksi 3-1. Kolmannen erän alussa alkoi vastustajan jalka painamaan jo selkeästi ja tämä johtikin sitten tilanteeseen, jossa Jani ajettiin törkeästi pystyyn vastustajan päädyssä ja siitä koittaneessá viiden minuutin ylivoimalla Mäki kuittasi ottelun toisen maalinsa Nakun syötöstä. Vastustaja pääsi vielä kaunistelemaan numeroita tekemällä kavennuksen, mutta ottelun viimeisen maalin iski Aku, jolle tarjoilun antoi Mäki, kolmannella tehopisteellään ylivoimalla, kun tällä kertaa Iiroa oli kohdeltu kaltoin.

Valtti - PSS 0-1 (RL 0-1)

Päivän toinen ottelu oli Puotinkylän Valttia vastaan, jossa tällä kaudella vaikuttaa vahvasti eräs Petteri "Pedro" Alavuotunki.Ottelu oli merkitty pelattavaksi kentällä 2 ja kuulimme jo ennen ottelua, että kentät 2 ja 3 ovat todella liukkaita varsinkin maalivahdin alueiden kohdilta. Tämä tieto pitikin paikkansa ja ensimmäisessä erässä, joka pelattiin kokonaan, oli siellä jatkuvasti joku kenttäpelaajista katollaan ja ajoittain nuo kaatumiset näyttivät todella vaarallisilta. Toisen erän alussa totesimme sitten erotuomareiden kanssa, etteivät olosuhteet antaneet myöten pelin jatkamiselle ja peli keskeytettiin. Koska kaikki muut kentät olivat käytössä ja ottelun siirtämiselle ei  saatu lupaa, oli ainoana vaihtoehtona rangaistuslaukauskilpailu, sillä häviäjällä oli tiedossa vielä päivän kolmas peli illemmalla ja kumpikaan joukkue ei sitä halunnut jäädä odottelemaan. Rangaistuslaukauskilpailu oli, koko päivän hienosti pelanneen Ollin näytöstä, sillä vaikka kaksi ensimmäistä laukausta menivätkin maaliin, niin kahdesta seuraavasta tuli varmat torjunnat. Nämä torjunnat varmistivatkin voiton porvooseen, sillä meiltä onnistuivat kaikki neljä suorittajaa ohittamaan maalivahdin.

Seuraavalla kierroksella tulevat Divarijoukkueet mukaan ja pelit pelataan yksittäisinä, joten hyvällä onnella saamme mielenkiintoisen ottelutapahtuman Auroralle, mutta samalla vaihtoehtoisesti, voimme joutua matkustamaan ties minne.

Lauantain tapahtumasta jäi kokonaisuudessaan erittäin levollinen ja hyvä fiilis, sillä joukkueessa on sopivasti kokemusta ja nuoruuden nälkää. Pallo liikkuu tarvittaessa erittäin hienosti, pitäen pelinopeuden mahdollisimman hyvänä ja nöyryyttä löytyy kaikilta myös puolustuspelaamiseen, joten tästä on hyvä jatkaa eteenpäin. Seuraava todellinen koetinkivi on sarja-avaus lohkon ehdotonta suosikkia vastaan 27.09, kun vastaan asettuu HIFK Vantaalla.